zwanger en overgewicht-hoeveel zijn jullie aangekomen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door heppiedepeppie, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Apart dat zoveel dames meteen worden doorgestuurd. Ze hebben mij naar mijn gewicht gevraagd bij de vk en niet eens gewogen. Ze zei er niets over, keek er niet gek bij, schreef het gewoon op. In datzelfde gesprek (intake was dat) ging het nog over thuis bevallen dus ik heb niet de indruk dat ik doorgestuurd ga worden. Ze heeft ook niet gezegd hoeveel ik mag aankomen, of dat ik op mijn eten moet letten, of naar een diëtist moet, of wat dan ook.

Bij de eerste echo zei de echoscopiste wel dat ze het misschien niet goed kon zien omdat ik dik ben, maar ze zette het apparaat erop en had meteen helder beeld. En er is in een later gesprek gezegd dat ik vanwege mijn gewicht wel een dagcurve moet maken i.v.m. hogere kans op zwangerschapssuiker. Maar dat was puur neutrale informatie.

Ik ben inmiddels 1x bij de gyn geweest vanwege bloedverlies, maar dat was alleen omdat een medische echo noodzakelijk was. Ook de gyn zei niets over gewicht.

Ik ben trouwens 2 kilo afgevallen door misselijkheid, vooral vocht want het was er ook meteen weer aan. Daarna 2 aangekomen tot nu toe (18 weken). Ik heb best ongezond gegeten tot voor kort omdat ik groenten gewoon niet binnen hield :)

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    bedankt voor jullie reacties! Die stellen me wel enigszins gerust! In verhouding zit er ook niet zoveel vet op mijn bovenlijf, maar vooral op mijn benen en billen. Hopelijk zien mensen straks dus wel dat ik zwanger ben!!
    Aangezien ik nu veel gezonder eet (dat is toch wel echt een bewustwording zeg dat er een klein wondertje in je buik zit!) hoop ik ook niet zoveel aan te komen.

Gisteren nog gewoon lekker gesport, steppen! Alleen had ik vannacht heel erge buikpijn, alsof ik heel erg naar het toilet moest. Daar heb ik dus een kwartier gezeten maar er kwam niets :D
    Later trok dit weg en verder geen last meer van gehad.
    Soms wel op mijn werk na een dag werken dat ik mijn onderbuik ook voel. Kan dat al wel met 6 weken? Heb gelukkig geen bloedverlies of zo. Maar bij ieder krampje denk ik dat er iets ergs is hihihi

3. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ik moest naar de dieetiste om mijn eetpatroon enzo door te spreken gewoon dikke onzin!!
    Ik ben ook maar 1 x geweest verteld mijn eetpatroon en ze vond het allemaal prima :p
    Volgende week heb ik nog een afspraak en dan doe ik wel nog een afspraak aan het eind van mijn zwangerschap.
    We weten allemaal heel goed wat je wel en niet mag eten en waar je op moet letten. En omdat ik overgewicht wil niet zeggen dat het komt omdat ik me heel de dag klem vreet aan onzin of weet ik veel. (het beeld wat ze vaak geven in films van dikke mensen of bij programma's)

4. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven

PRECIES WAT IK BEDOEL!!! Alsof we de hele dag alleen maar eten en als 'vies' beschouwd worden. Daar kan ik me altijd erg boos over maken. Ben altijd super goed verzorgd, je zult mij niet ruiken naar zweet :D!!
    Mijn dietiste is overigens wel echt heel fijn en super aardig hoor! En ik blijf dan ook gewoon bij haar 1x per maand.

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik ben uiteindelijk 7 kg aangekomen, ben wel naar de dietiste blijven gaan, puur voor de tips en adviezen.
    Vandaag, 12 dagen na de bevalling ben ik 13kg kwijt.

6. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Er wordt ook altijd gezegd dat de bevalling bij overgewicht moeilijker kan zijn omdat de gyn of VK minder 'ruimte' zou hebben. Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat ook echt zo?

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven

Gefeliciteerd met jullie mooie wondertje!!!!

8. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hoi dames,

Hier al best veel aangekomen 10 kilo :) Maar dat ik nu veel eet kan ik niet zeggen :$ hou ik best veel vocht vast.

Verloskundige heeft er niets over gezegt dat ik overgewicht heb bij intake ;)

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Dank je!

10. Rono

Rono Niet meer actief

Hier bij mn dochter in totaal 11 kilo aangekomen en toen ik bevallen was, was ik 5 kilo lichter als dat ik erin ging :)

Nu eerst 15 kilo afgevallen terwijl ik gewoon at.... en ik zit nu op -11

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hier heb ik geen last van gehad en ik heb aardige hammen (bovenbenen) ;) Hij was er binnen 19 min. uitgeperst ;)

Deel Deze Pagina