Ik heb ook behoorlijk overgewicht en was vooral heel bang voor reacties waar TS het in haar eerste bericht over heeft. Gelukkig zijn die tot nu toe uitgebleven. Ik krijg wel twee extra echo's straks ergens tussen de 30 en 40 weken en een glucose dagcurve, maar dat is alleen bij de eerste keer benoemd en verder wordt er ook niet over gesproken. Vind ik wel fijn hoor, ik hoef niet constant te horen dat ik te zwaar ben want dat weet ik zelf ook heus wel Bevallen wilde ik sowieso al in het ziekenhuis doen dus ook dat is geen issue. Wat betreft echo's, die konden allemaal uitwendig. Bij 7 weken had ik de eerste en bij 9 weken nog een keer. Omdat ze met 9 weken precies de termijn wilden weten (er was lichte twijfel) heb ik toen naast een uitwendige ook een inwendige echo gehad. Gelukkig bleek de termijn te kloppen en ondanks dat ik even in m'n blote gat op tafel moest heb ik daar wel een supergave echo aan over gehouden! De 20 weken echo was iets minder, die moest een week later nog een keer omdat mijn te dikke buikwand roet in het eten gooide. Niet dat ze niks konden zien, ze konden het gewoon niet goed genoeg zien en dus met zekerheid dingen zeggen. Lichamelijk gaat het over het algemeen goed. Mijn bloeddruk is elke keer heel mooi, alle bloeduitslagen waren zelfs perfect in het begin en de glucose dagcurve die ik moest doen (want overgewicht is meer kans op zwangerschapsdiabetes) is ook prima verlopen, alles keurig binnen de norm zoals de VK zei. Ik heb wel sinds week 9 last van bekkeninstabiliteit. Bij de bekkentherapeut heb ik daarom mijn gewicht ter sprake gebracht, of het daar aan kon liggen (n.a.v. een opmerking van iemand) en ze zei dat het een factor kan zijn. Bij mij is dit naar alle waarschijnlijkheid niet het geval omdat ik van mezelf al een scheve rug heb. Voordeel vind ik dat vrouwen met overgewicht over het algemeen niet zo heel veel aankomen. Maarja, we hebben dan ook al genoeg van ons zelf Ik ben nu 2,5kg aangekomen, we zullen zien wat er nog bij komt. Klein nadeel vind ik dat een zwangere buik (bij veel buikvet) niet zo snel te zien is, maar goed... ik ben nu 24 weken zwanger en het is nu toch écht wel te zien hoor! Ik was ook bang dat ik de baby niet goed zou voelen door die extra laag of dat het heel lang zou duren voordat mijn man het zou kunnen voelen. Ook dat valt allemaal reuze mee! Met 16 weken voelde ik de eerste kriebeltjes, met 18 weken het allereerste echte schopje en vanaf week 20 kan m'n man meegenieten
hallo dames.... Hier ook een dame met overgewicht en zwanger.Nog maar 5 weekjes maar ben wel een beetje zenuwachtig wat de vk zal zeggen. Hoop dat het allemaal een beetje meevalt. Allemaal heel veel succes met jullie zwangerschap!! Liefs
Gefeliciteerd iedereen!! Ik heb zelf ook overgewicht, bmi is 31.. en weet sinds 3 dagen dat ik zwanger ben Hadden jullie ook een langere cyclus? ik had namelijk een cyclus van 34 dagen... weet iemand hoe je nu moet tellen hoelang je zwanger bent? als je begint te tellen vanaf je laatste menstruatie dan zou ik al 5,5 week zijn nu...