Zwanger en overgewicht!

Discussion in 'Gezondheid' started by Meagantje, Mar 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. julia79

julia79 Lid

Feb 4, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    hai dames, ik heb ook overgewicht en zwanger van numero 2 (6,5 week nu!). Met mijn dochter (nu 1,5) was ik bij start 115 en nu 130...(ai..veel te zwaar..wilde eigenlijk afvallen en was bezig en toen eigenlijk al zwanger). Bij de eerste heeft de VK nooit een probleem gemaakt van het feit dat ik te zwaar was. Wel suikertest gehad en extra groei echo's. Aan het einde werd ik medisch vanwege hoge bloeddruk. Dochter uiteindelijk geboren van 41,1 en was 4080 en 52 cm.
    Kleding idd bij Bonprix, Miss Etam en soms ook H&M positiemode (valt soms groot).

succes!

2. Meagantje

Meagantje Niet meer actief

Kan bij de bon prix niet slagen. Ik ben over het algemeen hogere broeken gewend.. je weet wel met de knoop net onder je navel haha... ik wil het liefst gewoon leggings en jurkje/rokje... daar die zwangerschapsbroeken vaak erg laag zitten (waar de band begint) en ik dat echt verschrikkelijk vind zitten haha...

Moet zeggen dat ik laatst al wat leukere dingen zag hangen bij de miss etam.. maar geen positiemode want die hebben ze zo te zien alleen online.

Hebben jullie vriendinnen die ook zwanger zijn? Met overgewicht?

Ik zelf niet en zou het dan ook leuk vinden om verder te kletsen als er nog dames zijn die dat leuk zouden vinden? Stuur me dan een pbtje! Misschien club maken?

3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    zon hoge broek zit echt niet meer fijn met een grote buik straks! ;)
    daar de broekrand lager zit en het elastiek je hele buik omvat denk ik dat je dat ook wel ok zult vinden! ;)

Pas anders eens een 46 van H&M ik heb daar nu ook 1 van en die zit heerlijk... ;)

4. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

Apr 9, 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    3 jaar geleden ongeveer begonnen met afvallen meer ook om dat ik iedere dag migraine had en het om zwanger te worden in de toekomst beter is natuurlijk hierdoor ruim 40 kilo kwijt geraakt in die tijd nu 12 erbij vanwege zwangerschap maar wat ik lastig vind is dat ze snel oordelen nu je weer zwaarder word terwijl het bij mensen met overgewicht of die het gehad hebben sneller terug kan komen omdat je lichaam gewend is om voller te zijn !!

5. MommyLove85

Sep 22, 2015
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hallo, mag ik hier ook mee kletsen?
    Hier ook overgewicht. Ben een emo eter. Begon met 97 kilo en ondertussen over de 100:( Vind het zo erg!
    Sta hier ook gewoon onder controlle bij de verloskundige, moet wel in het ziekenhuis bevallen verplicht. Mag gewoon met 1 van hun.
    Heb al 2 kinderen, daar ook mee in het ziekenhuis bevallen, maar dat was een andere reden. ( ingeleid ivm 42 weken en de ander groeide niet echt meer in mijn buik.

6. noppi

noppi Actief lid

Mar 18, 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik tik ook de 100 aan. H&m zit lekker btw. Hoop niet teveel aan te komen. Tov vorige zwangerschap scheelt t dik 15 kilo nu :(
    Clubje lijkt me leuk trouwens :)

7. Simmiee

Simmiee Actief lid

Apr 15, 2015
    396
    222
    43
    Hier ook overgewicht en ook over de 100kg.. nu 26 weken zwanger en alles verloopt prima!
    Ik mag onder controle blijven bij de vk (bij begin zwangerschap net geen bmi van 40.)

Wat betreft positie-mode; ik droeg altijd veel jurken en deze blijven gewoon passen tot nu, dus ideaal!
    Leggings/pantys werden alleen wel te klein dus deze heb ik bij de prenatal gekocht. Broeken e.d. heb ik op het moment niet meer aan; heb bij bon-prix wat bestelt maar zat niet fijn dus terug gestuurd.

8. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

Apr 24, 2014
    1,079
    2
    36
    Female
    Rotterdam
    He meiden ik praat ook graag mee. Ik ga vandaag naar de VK voor mijn 12 weken echo. Ik moest ook een formulier invullen van te voren met mijn gewicht. Ik vind het nogal genant. Mijn partner is veel kleiner dan mij en weegt dus ook veel minder en ik praat niet graag over mijn gewicht. Ik weeg 115kg. Maar ik ben wel 1.97cm lang dus heb wat ruimte om het te verstoppen. Ik ben wel heel erg bang voor het gewicht wat er bij gaat komen tijdens de zwangerschap. Tot op heden gelukkig nog maar 1 kilo omdat ik eerst 4 kilo afviel door het velen overgeven (nog steeds). Over kleding kan ik 'kort' zijn dat is een drama! Lang en zwaar en zwanger is geen combi!!

9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Lijkt me idd ook lastig lizinlonden! Succes met t vinden van kleding!
    Je bmi is prima trouwens hoor! Rond de 29 dus zou me daar niet teveel zorgen over maken als ik jou was!;)
    Succes!

10. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Leuk topic! Ik ben voor de tweede keer zwanger, nu 11 weken en 5 dagen. De vorige keer viel het mij eigenlijk heel erg mee hoeveel last ik had van mijn gewicht. Toen startte ik op 95 en eindigde op 110, en nu begin ik op 108... ben dus niks kwijtgeraakt in de tussentijd.

Qua kleding vond ik de vorige keer leggings en jurkjes tot ver in de zwangerschap nog prima zitten, dus dat droeg ik veel. Ik had één positiebroek van de Prenatal waar ik me ook fijn in voelde. Het duurde bij mij lang voordat mijn buik in de weg ging zitten. Ik hoop dat het dit keer weer zo is.

Zwangerschapssuiker heb ik gelukkig niet gehad en ook mijn bloeddruk e.d. bleven de hele zwangerschap goed. Eigenlijk heb ik een perfecte zwangerschap gehad, zeker met mijn gewicht. Ik kan alleen maar hopen dat het weer zo zal zijn.

En schaamte, laat je daar niet door weerhouden om ten volle te genieten van je zwangerschap! Dit is zo uniek, ik hoop dat jullie allemaal trots zijn en dat ook uitstralen.

11. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

Oct 12, 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik praat ook graag mee met jullie!
    Ook ik heb overgewicht maar kan wel nog gewoon bij de vk onder controle!! Tot nu toe gaat alles prima.
    Ik heb het al eerder gelezen hier, maar mensen met overgewicht hoeven niet/niet veel aan te komen. Ik ben tot nu toe nog niets aangekomen en de kleine doet het prima!

Leuk om mee te kletsen

12. noppi

noppi Actief lid

Mar 18, 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het begon zo gezellig hier maar nu stil .. Clubje maken?

13. Meagantje

Ja graag een clubje, ik neem me steeds voor er een te maken maar met mijn zwangerschaps dementie schiet het er steeds weer bij in haha. Moet het via de pc doen vandaar! Ga hem strax maken dan zet ik hier ff de info!

14. Meagantje

Heb een club gemaakt heet gewoon zwanger en Overgewicht. Zou makkelijk te vinden moeten zijn staat wel privé. Hopelijk zie ik jullie daar!

Share This Page