Hartje klopt !

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MotherOfAnAngel, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Donderdag echo gehad met 6+5
    Het hartje klopt zo'n 124 slagen p/m
    0.55cm en werd op 6+2 gezet (ovulatie is 100% zeker dus dat is gek)

Ik heb een:
    Pericentrische inversie van chromosoom 11
    (Gebroken en verkeerd aan zichzelf gehecht)
    Grote kans op miskramen
    Een enkele percentage hogere kans op handicaps.
    De kans dat het goed zou moeten gaan zou groter zijn

De klinisch geneticus zei dit zelf maar klonk ook negatief (gesprek 2 weken geleden gehad)
    Ik vroeg wat als er een hartje klopt , is de kans dan groter dat het goed blijft gaan?
    Kreeg als antwoord dat het dan alleen "Geen slecht nieuws was"
    Omdat alles zo onzeker is en het nog steeds de chromosoom afwijking kan hebben en ermee kan stoppen

Iemand ervaring mee ?
    Dit is het eerste kloppende hartje in 6 zwangerschappen

Het was zo mooi, het gaf hoop...
    Maar welgeteld komt de angst weer

Moet helaas elke 10 dagen echo en zit er zo tegenop
    Want elke echo kan slecht nieuws geven

Iemand een chromosoom afwijking?
    Ging het wel goed na het zien van een kloppend hartje ?

Bijgevoegde bestanden:

2. AvdY

AvdY Niet meer actief

Jij hebt die chromosoom afwijking toch?
    In al je cellen? En hebben je ouders dit ook? Je moeder veel miskramen gehad?
    En je partner, heeft die een normaal chromosoom 11?
    Was er bij je twee miskramen >8 weken een hartje gezien?

Als jij ook in al je cellen die afwijking hebt, lijkt het me dat een baby aan wie je het chromosoom hebt doorgegeven ook levensvatbaar is? Aangezien hij/zij van vader een normaal chromosoom heeft gehad. Maar misschien is het wel heel anders, maar heeft de geneticus daar geen informatie over gegeven?

3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Fijn dat er een hartje klopte!

Hier helaas geen goede ervaring. Onze 2e zwangerschap is tot halverwege de 10e week goed gegaan. Ook 2 maal een hartje zien kloppen, helaas mis gegaan. Waarschijnlijk door ook een chromosoomafwijking bij mijn vriend (onlangs achter gekomen).
    Maar als ze zeggen dat er een kans is dat het goed gaat houd dan hoop. Ik duim voor jullie!

4. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd! :D

Hier geen ervaring met een chromosoomafwijking, dus daar kan ik je niet mee helpen.
    Maar die paar dagen verschil in meting zou niet heel veel uit moeten maken. Het meten is echt mm-werk en een mm meer of minder kan geloof ik al zo een paar dagen schelen.

Ik ben bij deze zwangerschap bij de 1e paar echo's ook steeds net minder ver gemeten. Verschil tussen de 1 en 3 dagen met 3 echo's.
    Toen had ik de termijnecho met net geen 11 weken. En ben ik zelfs een dag vooruit gezet op basis van mijn eigen berekening. Dus kijkend naar de echo met de meeste afwijking zelfs 4 dagen.

5. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Nee nooit eerder een hartje.
    Groei altijd gestopt rond 5-6
    Ouders willen niet tested
    Ik Ben de enige in de families met problemen , vriendlief is getest en gezond geen afwijkingen

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wat fijn dat er een kloppend hartje was! Trek je daar aan op voor nu. De ervaring van een ander zal jou niks brengen. Ik weet hoe het voelt om te weten dat het zo mis kan gaan en dat geeft veel spanning. Tel de dagen, elke echo is heel spannend, maar elke goede echo geeft moed. Heel veel sterkte met alle onzekerheid. Mar vooral heel veel succes met je zwangerschap

7. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Wat een onzekerheid! Maar het feit dat je nu wel een kloppend hartje hebt gezien, is al een goed begin. Ik duim heel erg dat je een goede zwangerschap mag hebben :thumup:

8. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik blijf voor je duimen dat t deze keer goed blijft gaan, ik blijf je volgen! heel spannend dit, en ik snap je angst!
    Dikke knuffff

Deel Deze Pagina