oke dan ja nou ik ben nu vruchtbaar en ik weet natuurlijk nooit of dat het nu een x lukt ben nu een half jaar bezig en er gaan wel telkens wat kilo's vanaf maar komt er ook weer aan het schommelt telkens tussen de 85kg naar de 90 kg. het is meer me buik en me zij waar het vet gaat zitten beetje jammer maar ja het is niet anders doe er me best voor ben bezig met sporten maar kwa eten lust ik niet veel heb wel wat groentes enz. wat ik lust en dat verdeel ik dan over de week ik hoop dat het nu een xtje lukt met zwanger worden maar ja dat heb je niet zelf voor het zeggen groetjes
hallo dames ik ben zelf 1.70 en weeg tussen de 88 en 92 kilo. ik woog 3 jaar geleden 100 kilo ben toen afgevallen tot 82 kilo in een jaar tijd door ander werk en toen ik stil stond ben ik sonja bakker gaan doen was toen in totaal 18 kilo kwijt nu ben ik dus bijna 10 kilo weer aangekomen in 2 jaar. ik weet dat het te veel is maar kan de knop niet omzetten om weer streng op het eten te letten. eerst was ik ook bang dat ik geen eisprong had door dat ik te zwaar ben maar door de ovulatie testen weet ik gelukkig dat ik een eisprong heb. mijn man is zelf ook niet de lichtste die kan ook met gemak 20 kilo missen. nu hebben we gisterbesloten om de vette lekkere troep zoals patat en mayo en andere zeer vette etens waren te laten staan en gezonder te gaan eten. heb vanmorgen veel gezond eten gehaalt, ga zo lekker witlof klaar maken (rauw, met appel en ei). ik hoop dat het gaat helpen is wel beter voor een eventuuele zwangerschap, hoe gezonder hoe beter groetjes daantje 25
succes Daantje, wel fijn dat je het samen met je man doet, kun je elkaar wat motiveren? Mooie trouwfoto's! O ja, nog een tip; op de site van het voedingscentrum vind je veel recepten en er is nog een site: valtaf.nl daar vind je velen die ook af willen vallen. Daar heb ik echt veel aan gehad tijdens de laatste 15 kilo! succes, groetjes!
ik heb net zelf drink yoghurt aardbei gemaakt, was de bedoeling gewoone yoghurt met aardbei maar dit is ook erg lekker en erg gezond nu nog even de sinasappels persen een goed begin is het halve werk
als je wilt ik heb nog wat tips: drink op de nuchtere maag in de ochtend een glas lauw water. Eet 's ochtends een kiwi, bevordert de spijsvertering. Neem yoghurt met all brann, vult ook goed. stoom je groente of grill je vlees. als je over een tijdje minder aan zoet gewend bent is appelstroop op je brood erg lekker (moest er voorheen niets van hebben!) succes he!
ik ontbijt met yoghurt niks er in, mijn maag is in de ochtend snel van streek, en in de middag lekker donker bruin meergranen brood heerlijk gewoon en dan een heerlijk bord met warm eten, en 'savonds niks meer alleen meer drinken
ik eet s´ochtends gewoon een boterham of yoghurt s´middags soep en s´avonds eet ik gewoon groente of pasta´s maar ligt eraan welke pasta´s ik eet best wel weinig want ik eet maar klein beetjes maar toch wordt ik steeds dikker snap het niet.
dat weet ik ook niet hoe dat kan. van me zelf weet ik hoe het kan ik heb de afgelopen maanden gewoon te veel en te veel vette eten gegeten, en te weinig gedronken, nu na het eten voel ik me voldaan hoop dat dit zo blijft
hier ook veel te zwaar, 1.68 met 117 kilo. Bij de eerste woog ik voor de zwangerschap 90 kilo en aan het eind 120, na de bevalling van de eerste woog ik 104. Bij de tweede zwangerschap aan het begin woog ik 120 kilo en aan het eind 127 en na de bevalling, nu dus, 117. Ik ben gewoon zwanger geworden dus het kan allemaal. Wel heb je dan kans op meer complicaties tijdens de zwangerschap. Bij de eerste had ik zwangerschapsvergiftiging en bij de tweede zw suiker en hoge bloeddruk en ook weer bijna zw vergiftiging. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we een gezonde zoon en dochter.
Ik weeg nu 119 kg met een lengte van 1.85. Veel te zwaar idd maar er is gelukkig al heel wat af. En de verhalen zijn nogal verschillend idd, de een is zo zwanger en bij de ander duurt het even maar dat is bij slanke mensen ook zo. Ik maak me er in ieder geval niet druk om. Ik ben ook bij de huisarts geweest en die zei er ook niks over. Tuurlijk is het beter om lichter te zijn. Maar ik val nog steeds af. Ik eet gewoon gezond en ik heb niet het idee dat ik lijn. Ik eet ongeveer 2000 kc per dag dus dat is niet weinig. Ik doe dat onder begeleiding op de sport school. Zodra ik zwanger ben zal ik hier eens vragen wat te doen. Volgens mij maakt het niet uit nl. zoals al zei voor mijn gevoel is het niet echt lijnen gewoon gezond leven. Het is misschien alleen verstandig het sporten niet meer zo heel uitbundig te doen. Maar ook dat overleg ik dan wel. Eerst maar eens zwanger worden
Hoi allemaal, ik ben ook veel te zwaar. Ik ben 1,75 lang en weeg 97 kg. Sinds een paar weken let ik op mijn voeding. Zorg ervoor dat ik regelmatig over de dag eet en gevarieerd. Gewoon netjes 3 hoofdmaaltijden en 2 verantwoorde tussendoortjes, fruit. Aan bewegen kom ik niet veel. Ik loop veel met Sara, maar tijd om naar de sportschool te gaan lukt nog niet. Wel gaan mijn man en ik 1 á 2 keer p. week nordic walken/fietsen. Afgelopen week ben ik op vakantie geweest en niet op mijn voeding gelet , maar ik ben niets aangekomen . Over 2 maanden is Sara 9 maanden en dan willen we voor een 2e gaan. We zien wel hoe dit gaat. Het lijkt me leuk op elkaar op de hoogte te houden. Knuf Aisca.
de 1e dag heb ik overleeft en tot nu toe gaat het nog reddelijk heb wel trek maar moet om 16.00 al weer avond eten dus veel drinken
Zorg je wel dat je voldoende binnen krijgt? Je lichaam mag geen tekorten krijgen nu. En vaak eten mensen inderdaad veel te weinig. Hierdoor gaat je spijsvertering ook in de rust omdat ie niet veel krijgt. Bij ons op de sportschool volgen ze een eetplan waar je echt veel moet eten. Hier is de gedachte van je moet de spijsvertering aan het branden houden maar met goed en gezond eten. En best veel dus je krijgt echt geen honger. Ik eet bijv. 's ochtends 3 boterhammen met appelstroopt tussendoor fruit en tussen de middag 4 boterhammen met mager vleeswaren of kaas tussen de middag weer fruit en 's avonds 250 gr aardappelen 200 gr groente en klein stukje vlees. "s avonds kun je nog wat nemen bijv cracker of rijstwafel. NOu dit is best veel, en hierdoor ga je ook niet zo snel in de fout. Groetjes Bowen
Bowen heeft gelijk, een volwassen vrouw heeft een goede start nodig (dus niet alleen yogurt) en over een hele dag zo'n 6 boterhammen. en daar wordt je echt niet dik van!
ik eet trouwens 2 boterhammen bij ontbijt, 3-4 bij de lunch, 3 stukken fruit, en met avondeten groenten, aardappelen en 100gr vlees of vis. later de avond magere vruchtenyogurt. val er als een speer mee af! als je te weinig eet gaat je lichaam over op een heel spaarzame modus, ofwel het slaat vet veel harder op voor als je het in een periode van schaarste nodig hebt. dit systeem is heel erg oud en komt waarschijnlijk omdat we eeuwen terug niet constant voedsel tot onze beschikking hadden, bijv in de winter. als je dus veel te weinig eet of een crashdieet doet en daarna gewoon gaat eten, kom je veel harder aan. als je lichaam dit eenmaal gewend is, schijn je er heel erg moeilijk vanaf te komen. het verklaart bijv ook jojo gedrag.
Nee als je niet goed ontbijt dan wordt je juist dik. Als je echt wil afvallen moet je juist niet te weinig eten. Doordat we soms te weinig eten komen we juist aan. Je lichaam zet het namelijk gelijk om in vet voor reserve. Het beste is nog steeds om de twee uur "iets" eten. En de drie maaltijden ook echt goed eten. Je spijsvertering blijft dan opgang. Wat ook super goed helpt is elke avond na je avond eten een uurtje wandelen. De kilooooos vliegen er vanaf. En uhm water drinken helpt ook bij de eerste kiloooos. Liefs Bollie
mijn maag is snel van slag in de ochtend. nu dag 3 alweer het gaat goed ik eet nu meer brood in de middag en geen ongezonde vetten meer, ik voel me nu al minder vol en ga nu ook beter naar het toilet hoop dat dit zo mag blijven voelt erg goed
weetje het is ook lekker als je je zelf toelaat goed te eten gewoon 3 broodjes tussen de middag of 4. voor heen zij ik tegen me zelf niet meer als 2 en dat compenseerde ik dan weer met patat en dat wil ik nu niet meer
hi! hier nog 1 met overgewicht...en niet zo'n beetje ook voor mijn zwangerschap woog ik 90kilo nu ruim jaar na mijn bevalling weeg ik zwaarder....bah! we willen graag voor een 2e kindje alleen heb ik gezegd tegen mijn man dat ik eerst af moet vallen en wanneer ik weer 90kilo weeg we het gaan proberen ik weeg op dit moment 99kilo, heb 106 gewogen ik vind zo erg...ik wil wel graag afvallen maar het gaat zzoooo langzaam....... iemand nog tips? groetjes