Wie heeft er nog meer geen echo (aangeboden) gekregen met 8 weken. ik belde vandaag met de vk en die zegt dat je een echo krijgt met 12 weken en meer niet. maar ik hoor in mijn omgeving en hier dat je met 8 weken ook een echo kan/mag krijgen omdat deze ook vergoed wordt. nou zou ik het ook erg fijn vinden om een echo met 8 weken te krijgen zodat ik een klopend hartje kan zien Stelt me toch wat meer gerust en dan duurt 12 weken ook niet lang meer
Je krijgt standaard een termijnecho (de zogenaamde 12 weken echo) en de "20 weken echo" vergoed. Andere echo's ALLEEN op medische indicatie! (mk in het verleden, onderbehandeling bij de gyn of andere dingen die je liever niet wilt) Daarnaast kan het zijn dat je verloskundige een echoapparaat heeft en er dus vaker echo's gemaakt kunnen worden, maar dat is dan slechts een leuke bijkomstigheid.
Nou mijn vriendin heeft niks biezonders en moest daar voor naar het echo bureao waar ik ook heen moet.
Je hebt idd alleen 'maar' recht op de 12 weken+20 weken echo en later in de zwangerschap groeiecho's. Wij hebben de 12-weken echo bv al met 10 weken gehad. Je kan ook zelf een echobureau opmaken als je niet langer wil wachten en zelf een korte 'pretecho' laten maken. Deze zijn meestal niet zo duur en dan weet je wel dat het hartje klopt...
Inderdaad alleen als je in het verleden een mk, bbz of in de medische molen hebt gezeten. Of er moet sprake zijn van bloedverlies en buikkrampen dan mag je waarschijnlijk ook komen. Het is dus zeker niet standaard. Sommigen kunnen eerder (rond 10 weken) maar die telt dan voor 12 weken echo.
Ik heb ivm vmk vorige keer met 6w, 7w en 8w een echo gehad en 8w was mijn termijnecho. Daarna met 12 weken nog echo gehad maar dat was mijn nekplooimeting. Uiteraard ook 20 weken echo gehad. Voor zover ik weet, krijg ik ze allemaal vergoed.
Je vriendin heeft dus gewoon geluk gehad, of er is meer aan de hand dan ze verteld. (weet natuurlijk niet hoe close jullie zijn) De 8 weken echo wordt normaal niet gedaan, zoals al gezegd zijn alleen de 12 weken en de 20 weken echo standaard. Zelfs groeiecho's krijgt niet iedereen. Wij hebben hem wel gehad met 7w+2dgn omdat ik door een vruchtbaarheidsbehandeling zwanger ben geworden. Anders hadden wij ook gewoon tot 12 weken moeten wachten. Hopelijk gaan die 4 weken vlot genoeg tot aan je echo. Kan me wel heel goed voorstellen dat je al een hartje zou willen zien. Wij vonden dat ook super spannend. Sterkte met wachten.
Nog een indicatie om een echo met 8 weken te krijgen: Als je niet weet hoelang je zwanger bent. Wij waren niet bezig met zwanger worden, en m'n laatste menstruatie was zéér minimaal geweest. Dus ik zou of 8 weken, óf 12 weken zwanger zijn. Vlos twijfelde ook. Dus voor de zekerheid met 8 weken een echo, omdat wij ook een combinatietest wilde doen. Als we dus tot 12 weken zouden wachten en langer zwanger bleken, konden we niet meer kiezen voor een combinatie test. Uiteindelijk bleek ik toch gewoon 8 weken zwanger. Op die termijn is de precieze termijn qua uitgerekende datum nog niet heel zeker vast te stellen, dus vandaar dat ik met 11/12 weken, nog een keer mocht/moest. Ook om te controleren of alles met die termijn nog in orde was qua groei en aanleg. Maar het is zéker niet standaard. Hoewel sommige verloskundige het misschien wel regelmatiger doen, onder het mom van 'niet weten hoe lang de moeder in verwachting is' . Maar eigenlijk wordt dus alleen 12 en 20 weken vergoed, wat iedereen eigenlijk al zegt. Bij onze 1e hebben we overigens om die reden gekozen voor een korte pretecho (30 euro ofzo) omdat ik gewoon wilde weten of ons kindje een kloppend hartje had, om mezelf dus gerust te stellen. Daar had ik die 30 euro graag voor over
Standaard is inderdaad alleen de termijnecho (rond 12 weken) en de 20-wekenecho. Je vriendin heeft dus gewoon geluk gehad. Als je graag al een echo met 8 weken wil zou je voor een pretecho kunnen kiezen, die je dan uiteraard gewoon zelf moet betalen.
ik heb hem wel al bij 8 weken gehad, bij 10 weken ook en over 2 weken weer...maar onze vk heeft een echoapparaat staan dus de eerste keer was bij de intake en ze vroeg zullen we al proberen te kijken..en toevallig zagen we al een hartje kloppen...de 2e was gister dat had de termijn echo moeten zijn maar ben 6 dagen teruggezet maar zag er verder weer goed uit..alleen kon ze niet goed zien of het hoofdje mooi rond was omdat de echo vlekkerig was door mijn verstopping en krijg ik er over 2 weken weer 1. Niet echt een medische indicatie dus maar ze willen zelf gewoon nog een echo maken met 12 weken. En het is ook zo omdat ze daar toch al z o n apparaat in de praktijk hebben staan. Vind het wel fijn iig.
Ook hier alleen de termijn echo en de 20 weken echo gehad. Ik had de termijn echo met 10 weken, en pff wat vond ik dat wachten lang duren zeg. Maar aan de andere kant zagen we toen wel al een `heel` kindje op de echo, dus dat was wel weer leuk. Nu heb ik straks met 30 weken weer een echo, maar dat is op medische indicatie.
Nou ik moest dus vandaag het echo burao bellen voor een echo dus ik zei ik wil een afspraak maken. zei zegt hoe ver ben je nu dan. nou en toen zei ze dus uit zich zelf dat ik een ech krijgt met plus minus 8 a 9 weken en met 12 weken. krijg dus nu 30 sep een echo ben dan 9,5 week
ik vind t idd ook vreemd dat je vk dat zegt, ik had echt een droom zwangerschap, en ik heb echt giga veel echo's gehad! nou moet ik wel zeggen mijn vk had zelf een echo apparaat en vergat vaak de doptone mee te nemen (ik heb er nooit over geklaagd hor hihi)
ik heb bij alle 3 een 8 wk en 12 wk echo gehad. 1e met 8wk als termijne echo en daarna zou ik er met 12 wk ook nog een krijgen maar helaas bleek met een eerdere echo met 11 wk dat het hartje niet meer klopte daarna met de zwangerschap van alicia ook echo met 8wk en om mijn gerust te stellen met 12 wk nog een omdat het vorige keer daar tussen in was gestopt. volgens mijn wilde ze precies weten hoever ik was ivm met een zeer lange cycles. bij alicia kreeg ik ook nog een 20wk echo en een groei en liggingsecho met 32wk met nando kreeg ik er een met 5 wk omdat we niet wisten hoever ik was, toen een met 8 wk om te kijken of de zwangerschap goed zat en daarna dus weer een om mijn gerust te stellen ivm eerdere zwangerschap. verder nog de 20wk echo en nog heel veel van de 32 wk tot 37 wk ivm gebroken vliezen bij alle 3 de zwangerschappen liep ik ergens anders. 1e verloskundige, 2e gyn en 3e weer een andere verloskundige.