Geen ideale combinatie... zelf ben ik erg moe en mijn buik is fors en zit in de weg. Zitten gaan nauwelijks laat staan mijn zoontje optillen. Afgelopen nacht kwam hij 3 keer waarschijnlijk vanwege zijn doorkomende kiezen maar oh wat is dat zwaar. Gelukkig werk ik op het moment niet en gaat mijn zoontje 2 dagen per week naar mijn moeder. Zelf ben ik wel erg down op het moment ik zie gewoon niet hoe ik dit nog 11 weken vol moet houden................... Hebben jullie nog tips?
Nee geen tips.... Ik zit in hetzelfde pakket.... alleen is mn zoontje nu 23 maanden... en ben ik 37 weken zwanger.... en dit ook nog eens gecombineerd met zware BI... Ik werk niet maar mn zoontje is hier 7 dagen in de week.... Tot overmaat van ramp kwam mn partner 4 weken geleden ook nog eens kreupel van de voetbal en is hij vorige week aan zn meniscus geopereerd.... over slechte combinaties gesproken..... Hoe ik het doe.... beetje voor beetje en stap voor stap....! Wat morgen niet komt, komt morgen wel.... en lukt het niet.. dan niet?! Ik vind het vreselijk, maar t kan niet anders.... succes....
probeer overdag wat te slapen, bijvoorbeeld als je zoontje ook slaapt, of als hij bij je moeder is. bouw in ieder geval rustmomenten in, samen tv kijken, liggend op de bank of in bed, kan ook heel ontspannend zijn. draag een stevige buikband, die kan wat steun bieden en vermindert de pijn misschien iets. probeer eens wat yoga/ontspanningsoefeningen? daar kun je misschien wat stress in kwijt.... en goed ontspannen is de beste manier om vermoeidheid te vermijden/genezen. Succes meid!
ben je alleen? als je geen partner hebt,zou je kunne overwegen om je kindje is 2ochtenden of midagjes naar de creche te doen voor je kindje leuk,voor jou wat verlichting zodat je eigen tijd ene beetje hebt,en eventueel wat kan bijslapen sucses en sterkte
Had het zelf ook. Mijn zoontje was 15 maand toen ik beviel en mijn dochter toen 3,5. Ik weet precies hoe je je voelt. 's morgens zie je al op tegen de dag. Probeer zoveel mogelijk rustpuntjes in te bouwen. Heb je vriendinnen bij wie ie kan komen. Extra oppas inschakelen. Zo heb ik het een beetje gedaan met die andere twee toen. Zelf goed opletten dat je gezond eet. Extra vitamines nemen. Wat ik ook heb gemerkt is dat het periodes zijn. Kan zo weeeeeken goed gaan en zo weer minder. Aan het eind van de zwangerschap had ik super veel energie en ging ik hoogzwanger met de andere 2 naar de supermarkt. Hoop dat jij je energieboost ook snel krijgt.
Ik heb een zoontje van 14 maanden en ben alweer 32 weken van een tweeling! Mijn zoontje kan nog niet lopen en moet nog veel getild worden, de tweeling zitten beide boven het gemiddelde van een eenling en heb dus een megabuik. Op het moment is mijn zoontje ziek (koorts en verkouden) en ben ik ook ziek (verhoging en keelpijn en verkouden) en is mijn man tot 23.00 uur werken. Ik ben dus ook een beetje op en hoop niet dat ik tot 40 weken hoef door te lopen. Gelukkig heb ik lieve schoonouders die hem af en toe komen ophalen, zodat ik 's middags even goed kan slapen. Groetjes Saskia
Sassie.. Tjeetje wat zul jij het druk krijgen zeg! waarschijnlijk hoef je niet tot 40 weken toch... ik bedoel tweelingen komen vaak eerder toch?
Ramona, hopelijk is je man weer aardig op de been als de kleine komt! En tweelingen worden gemiddeld met 36/37 weken geboren, maar ze wachten gewoon tot 40 weken als dit voor zowel moeder als kindjes te doen is.
Allemaal lotgenoten lees ik Gelukkig heb ik op het moment een soort energieboost of in elk geval zit ik lekker in mijn vel en heb al echt zin om straks even lekker weg te gaan met mijn zoontje op de fiets.
ja is inderdaad pittig. Mijn zoontje is 15 maanden en al een tijdje ziek, nu weer best erg ziek (en ikzelf ben ook aan het sukkelen) ik werk thuis (20 uur ongeveer) en zorg voor onze zoon, ik breng hem de laatste weken niet meer naar het KDV want daar word ie nog zieker van. Ik ben nu 23 weken zwanger. Daarnaast werkt mijn man ook 60-90 uur per week dus heb je ook niet veel aan Je moet die kleine rustmomentjes goed benutten, vroeger deed je stofzuigen als je kind even rustig lag en nu ga ik even op de bank liggen (serie kijken ofzo) of ook even slapen , ik heb mazzel dat mijn zoon heel veel slaapt (helaas ook door het ziek zijn) Probeer familieleden er een beetje bij te betrekken vaak vinden ze niet erg en jij hebt een beetje rust toch?
Yep, hier ook. Zoonlief is 21 maanden en ik ben 27 weken zwanger, ook met BI... De enige tip die ik je kan geven is: probeer zelf ook te gaan liggen als je kleintje slaapt. Probeer alle rust te pakken die je pakken kan, je zal het nodig hebben! Enne... sla nooit aangeboden hulp af (zegt zij die het moeilijk vind om dingen aan anderen over te laten, maar toch)!
Hier nog eentje hoor. Ik ben 27 weken zwanger en mijn zoontje is net 2 geworden. Sinds een paar weken gaat het hier wel weer. Ik vraag nu wel vaker mijn man om iets te doen, wat ik voorheen zelf deed. Vervelend voor hem, maar deze zwangerschap is lichamelijk voor mij zwaarder dan de vorige. Ik kan ook niet zomaar doorgaan met alles, als anders. Ik vind het wel zielig voor mijn zoontje soms, dat mama regelmatig liever ff lekker op de bank zit, dan met hem op de grond met de blokken bouwen of dansen of zo. Gelukkig is ie ook gek op boekjes lezen, dus dat doen we nu heeeeeeel veel, haha.
ik ben 11 weken zwanger en doodmoe. heb al ruim 1 jaar geen fatsoenlijke nacht geslapen en als me dochter een keer doorslaapt (uitzondering dus) dan doe ik geen oog dicht omdat ik bang ben dat er wat aan de hand is. nu zit ze ook midden in de peuterpubertijd, luisterd voor geen meter en is ons goed aan het uittesten. het is erg zwaar en gelukkig loopt ze al vrij goed en zelfstandig maar merk wel dat ik rond 5 uur bijna in slaap val. 7 uur gaat me dochter meestal naar bed en geniet dan ook echt even van de rust. rond 9 uur ga ik er zelf in en het huishouden staat even op een laag pitje en doe alleen wat echt nodig is. ik werk partime en me vriend draait 3 diensten en werkt dus futlime. metsommieg diensten sta ik er heel de dag alleen voor en dat valt me nu wel heel erg zwaar. ik kan heel erg van me dochter genieten maar merk wel dat ik veel minder kan hebben. dat nu met deze lastige leeftijd en huilerige nachten etc vanwegen doorkomende keizen is niet niks. slapen doe ik sind kort weer wat beter en wordt nog maar eenkeer of 5 wakker per nacht. hiervoor was het minimaal om het uur en als ze ziek is of tandjes krijgt zoals 2 weken terug kan ik er elk half uur uit. voel me net een zombie maar de dag gaat door. ben blij als ik savonds op me bedje lig maar ben nog zo moe als ik er weer uit moet om te werken maar ook voor mijn dochter die 7 a 8 uur er bed wil en pas in de middag weer een dutje doet van 2 tot half 4 en dat is dus tijd om te ruimen etc. rust zit er niet in dus van 7 uur smorgens tot 7 a 8 uur savonds heb nu even tijd voor de pc want ze ligt net op bed en was eerder vrij. verder heb ik nooit tijd voor mezelf en op af entoe vlug ff boodschappen doen als papa thuis is is ze altijd met me mee. dus even uitwaaien zit er niet in. logeren heeft ze nu 3 x gedaan en de 1e x heb ik continu lopen huilen maar nu is het heerlijk. 30 op 31 december gaat ze weer logeren heerlijk haha en kijk er echt naar uit. even bijtanken. de 31 moet ik wel werken maar als je heel de dag kan luieren (30ste dan) dan maak ik hier ook meteen gebruik van. heb2x in de middag een dutje gedaan omdat ik van vermoeitheid in slaap viel op de bank. ben pas 11 weken en hoop dat die zware vermoeitheid snel over is. ben op en dan ook echt op