Zijn er nog meer meiden die zwanger zijn en paardrijden? Tot hoever heb je door kunnen rijden? Helaas zal het voor mij een beetje over zijn, in ieder geval intensieve buitenritten. Wegens de asperine durf ik niet zo goed meer ivm dunner bloed. Maar toch merk ik zodra ik weer op mijn paardjes stap dat ik wel weer zin krijg in een flinke buitenrit.
hangt helemaal van je zelf af ik ken ze die met 7 maand nog reden. ik wil heel graag weer rijden maar mag niet i.v.m. mij bekken.
Ik ben gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was, omdat ik toch niet meer rustig op een paard zou zitten (heb geen eigen paard maar rij al wel 15 jaar bij een manege) en dan zou zowel ik als het paard er niet veel meer aan hebben. Wil wel weer graag beginnen maar nu nog even niet....Pas sowieso nog niet in mijn rijbroek ;D
Ik ben ook gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Achteraf gezien misschien niet helemaal slim.. Ik reed fanatiek paard (6/7x per week, eigen paard en reed wedstrijden) en juist doordat ik abrupt gestopt ben zijn mijn spieren en banden al vrij snel erg verzwakt. Loop sinds week 15 met BI klachten, sinds week 22 kon ik (na overbelasting) haast niet meer lopen, zitten of staan. Mijn fysio zegt dat dit mede te maken heeft met het abrupte stoppen juist omdat ik behoorlijk gespierd was. Uiteindelijk had ik er volgens haar toch wel last van gekregen maar waarschijnlijk later in de zwangerschap. Volgens mijn huisarts kan het overigens geen kwaad om door te blijven rijden tijdens de zwangerschap. Ik ben destijds gestopt omdat mijn paard toch nog weleens heftig uit de hoek kan komen en ik het risico niet wilde lopen.
Het zou inderdaad geen kwaad kunnen, sowieso tot de 12e week zit je baby veilig achter je schaambot en ook daarna is 'gewoon' rijden geen punt maar goed, je paard zal een keer een zijsprong maken en je zal (op je buik!) eraf vallen...Dat vergeef je jezelf natuurlijk nooit, tenminste, ik niet. En het blijven dieren, die zijn niet voorspelbaar.
Ik ben zelf helaas al 6 weken geleden gestopt met rijden, mijn bekken was gewoon te los en ik kwam er niet meer vanaf en het rijden zelf werd pijnlijk. Mijn bijrijdster heeft tot 7 maanden gereden en hier in de buurt zelfs iemand die een dag voor de bevalling nog aangepast door reed. Volgens vk en fysio kan het ook geen kwaad, mits je lichaam het toe laat.
Ik heb beide keren gereden tot een week of 24 en de laatste zwangerschap nog 1 keer op een paard gaan zitten omdat ik graag een foto wilde met 33 weken. Lichamelijk had ik langer kunnen rijden maar op een gegeven moment word je buik gewoon echt te groot en het bijbehorende risico ook
Ik merk dat na het paardrijden alles zo lekker los is. Wat eventueel vast zat qua spieren of banden schommelt tijdens het rijden helemaal los. Bang ben ik niet, integendeel... Ik zit net als ik mijn een van mijn kinderen samen op het paard rijd, zekerder dan ooit. Ik ben meer bang voor eventuele gevolgen tijdens het slikken van die asperine met domme fout (boompje tegen knie, tak tegen hoofd, onverwachte beweging enz. Marcha@ Dat hoor je wel vaker dat het beter is om nog een tijdje door te gaan . Las een half jaar geleden een verhaal op bokt dat een meisje op m niveau sprong en vrijdags net haar laatste wedstrijd had en zaterdags onverwachts beviel van een dochter! Lijkt mij best heftig...
Ik ben zelf gestopt al met 10 weken. Mijn paard is altijd rustig, bokt en steigert nooit en echt superlief! Maar toen ik zwanger was veranderde hij in een soort monster. Liet zich niet pakken en als we hem uiteindelijk wel hadden ging hij verschrikkelijk te keer. Steigeren, bokken, springen, omvallen etc. Ben daarom gestopt toen. Ik had toch wat vrees toen ik na de bevalling weer begon met rijden, maar niks geen probleem weer evenlief als vroeger. Vreemd hé! Maar ik ken iemand die tot 34 weken wedstrijden dressuur deed!
Ik rij al 21 jaar maar toen ik hoorde dat ik zwanger was, ben ik gelijk gestopt. Vind het heel erg jammer maar als er iets mis gaat zou ik het veel erger vinden. Straks val je eraf op een vervelende manier of krijg je een trap, je weet het maar nooit. Zodra het kindje is geboren pak ik de draad pas weer op maar zolang ik zwanger ben durf ik het risico niet te nemen
ik vind dat sommige mensen overdrijven, er kan ook iets met de fiets gebeuren en je zegt toch ook niet ik ga nu niet meer op de snelweg rijden omdat ik zwanger ben?
Ik rij nog steeds, al is het wel wat minder fanatiek. Bij mijn eerste heb ik tot 26 weken doorgereden. Toen voelde het niet goed meer, was erg stijfjes toen ik eraf kwam. Nu stop ik weer zodra het niet fijn meer voelt (ik denk dat het niet lang meer duurt). Mijn zus heeft trouwens tot 3 dagen voor haar bevalling doorgereden. We hebben ons paardje al 15 jaar en kennen haar door en door, maar het blijft natuurlijk wel een dier. En achteraf snapt mijn zus ook niet dat ze dat heeft gedaan. Ik heb trouwens vanaf 12 weken niet meer buiten gereden. Dat mis ik ook wel heel erg, maar ik moet er ook niet aan denken dat er iets gebeurd als ik alleen het bos in ben.
Een paard blijft een paard en dat is nou eenmaal een vluchtdier. Meestal voel ik op welk paard ik die had het beste kan rijden.(dat is dan weer het voordeel van 4 paardjes). Ik merk wel nu ik zelf veel gevorderder ben in les geven (zit houding coach) dat ik ten op zichte van 12 jaar geleden veel makkelijk rijd en een goede zit heb... Alleen het zwarte punt begon op een gegeven moment te verschruiven, dat was wel even wennen. Maar vooral met dit prachtige weer en dat geschommel geniet ik dubbelop vanaf de rug van een paardje. Leuk om jullie verschillende verhalen en meningen te horen!
Leuk een topic(je) over paardrijden. Ik heb tot 21 weken gereden. Toen stapte ik op en voelde het niet meer lekker in m'n buik, dus heb ik dat ritje nog wel afgemaakt en daarna niet meer gereden. Mijn paard is super betrouwbaar en zal nooit gek doen. Anders was ik waarschijnlijk eerder gestopt. Maar door zijn karakter durfde ik gewoon door te gaan. Ik heb eigenlijk in mijn zwangerschap alleen nog maar buiten gereden. Heerlijk ontspannen. Lekker strand, bos, langs de weg, zalig! Ik reed ook wedstrijden M2 op een ander paard, daar ben ik direct mee gestopt. Dat is een heter paard. En sowieso had ik niet de energie voor 2 paarden. Erg leuk om al jullie ervaringen te lezen.
ik rij ook behoorlijk fanatiek nu alweer 20 jaar. Paardje wat ik nu rij is heel braaf maar wel 1 met pit. Sinds een maand springlessen aan het volgen maar die heb ik vandaag afgebeld. Paard is vorige week gekraakt en mocht ik nu een week niet rijden dus dat was een goede smoes. Heb gezegd dat ik wel weer bel als ik les wil. Zo had ik ook een nieuw wedstrijdjasje besteld (wel op zicht) heb ik ook maar afgebeld want die pas ik over een aantal weken niet en wie weet hoelang het duurt voordat ik er weer in ga passen na de zwangeschap Weet nog niet tot hoelang ik door ga rijden. Zie wel tot wanneer me lichaam aangeeft dat het niet meer gaat of dat ik me niet meer zeker voel.
Buitenrijden heb ik sowieso de hele zwangerschap niet gedaan, mijn bijrijdster stopte daar gelukkig ook eerder mee dan met rijden, want ik maakte me soms best zorgen. Die van mij kan namelijk inderdaad tijgers in hoog gras zien, en het opeens in haar koppie krijgen. We moeten een stuk over de straat voordat we bij het park zijn en met mooi weer staan daar sproeiers en grasmaaiers aan, nou is vallen op zand en gras natuurlijk al niet goed, maar op een geasfalteerde weg lijkt me nog een stuk minder prettig. Pf...nu al 9 weken zonder....wat een drama!
Ik heb vanaf de test er niet meer opgezeten tot 6 weken na de bevalling. Het ging gewoon niet. Heb een vorm van reuma en mocht mijn pijnstillers/ontstekingsremmers niet meer gebruiken. Hier hoefde ik er dus niet over na te denken, beslissing werd voor me gemaakt.
Ik heb nu ook al een paar weken niet kunnen rijden, en niet omdat ik niet meer durfde maar gewoon weg geen tijd had. We hebben ons huis verkocht en moesten er ook al binnen ander halve maand uit. Daarbij ook gewoon nog werken, dus meer als de dagelijkse verzorging hebben ze de laatste weken helaas niet gehad. Heb zelf 2 eigen paarden. Een van 28 ( met pensioen) en een van 8. Rijd western. Maar nu ik al even niet heb kunnen rijden weet ik niet of ik nu nog wel weer erop durf te stappen. Heb niet het makkelijkste dier onder me, en een met enorm veel pit. En aangezien we ruim 3 jaar bezig zijn geweest voor deze kleine frummel, zou ik het mezelf dus nooit vergeven als het wel mis gaat. Dus ik denk niet dat ik er vanaf nu nog op stap. Maar helemaal zeker weten doe ik het nog niet. Weet wel dat ik het erg mis.
Hi, Ik heb al een paar weken niet gereden, maar dat is er eigenlijk ingeslopen... pas mijn rijbroeken niet meer en had het erg druk. Nu begint het wel weer wat te kriebelen, en mijn buik is nog niet enorm. Dus ik denk dat ik wel volgende week met wat mooi weer een half uurtje stapoefeningen en klein drafje ga doen in de bak. maar naar buiten of op andere paarden dan mijn eigen, daar ben ik al na12 wk definitief mee gestopt. Die van mij ziet ook best vaak kabouters namelijk