Zwanger en paardrijden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Annebe, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik ben eigenlijk vrij snel "gestopt" maar dan gewoon omdat ik bang was om er af te vallen.
    Ik ging er vaak nog wel op als een vriendin erbij was, maar dan gewoon een beetje stappen en een drafje.
    6 weken na mijn bevalling zat ik er weer voor het eerst op, maar dat was maar even omdat ik een ks had gehad.

2. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    ik ben gestopt, reed een volbloed arabier die nogal onverwacht de hoek uit kan komen, en dat is nu gewoon een risico, al kriebelt het wel behoorlijk

3. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    ik ben na 10 weken gestopt
    superbraaf paard heb ik,maar
    ik neem het risico gewoonweg niet
    daarlijk begin ik weer en pak alles gewoon weer lekker op is me tot nu toe nog nooit tegen gevallen
    en helemaal geen last van zwakker wordende rug enof bekken terwijl ik intensief reed
    (heb nu wel een bijrijder)

4. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hier nog iemand die paardrijd. ik heb nog geen idee wanneer ik ga stoppen. wilde eigenlijk 1 deze weken stoppen omdat ik het gevaarlijk vond maar ik dacht: op de fiets heb ik net zo veel gevaar ;) heb geen eigen paard dus heb op de manege aangegeven dat ik alleen nog maar op de liefste paarden wil hihi. en zolang het goed voelt blijf ik dat ook doen hoop ik.

5. Annebe

Annebe Actief lid

14 mei 2010
    135
    0
    0
    Hoe doen jullie dat met je rijbroeken?
    Zit er aan te denken om van een bestaande rijbroek maar een zwangerschaps broek te maken, want om nou 60,- uit te geven voor zoiets vind ik ook weer zo wat..

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @annebe: momenteel krijg ik mijn rijbroek nog net dicht hihi. ik denk dat ie anders maar gewoon open blijft staan ;) ik ga geen speciale rijbroek aanschaffen of deze vermaken dan stop ik wel eerder.

7. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Ik rijd nog wel maar minder intensief. reed eerst endurance wedstrijden en dat laat ik nu schieten. de trainingen zijn ook niet vol te houden nu. Als ik me goed voel stap ik erop anders niet. mijn paard is nu extra lief geworden en ze was al zo'n schat.

8. Annebe

Annebe Actief lid

14 mei 2010
    135
    0
    0
    Pffff... endurance, welke klasse rijd je?
    Ik merk dat het met draven heerlijk is als je in de verlichte zit gaan en dan voel je op een gegeven moment een geweldige balans in je houding en je paard onder je door kan draven.
    (Hangbuikzwijntje)

9. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    klasse 2 maar was van plan om naar de 3de klasse te gaan

10. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik heb door kunnen rijden tot ik 22 weken zwanger was van mijn dochtertje.
    Mijn paard is heel braaf en rustig en ik voelde me goed genoeg en heb dus nog kunnen genieten van de bosritjes met hem. Maar ik merkte wel dat ik zelf angstiger begon te worden, bang dat ik misschien toch zou gaan vallen ofzo en ik merkte dat mijn paard door kreeg dat ik minder zeker werd.
    Vandaar dat ik met 22 weken besloot ermee te stoppen. Ik heb het rijden wel erg gemist, maar je weet waarvoor...
    Mijn buik kwam ook in de weg te zitten....

Ik kon gelukkig toch wel van hem genieten, heb hem aan huis staan en heb zelfs met gebroken vliezen nog de stallen uit staan mesten:D

11. jamejozie85

jamejozie85 Niet meer actief

dat is wel heen fanatiek:D;)

het is voor mij wel (NOG NIET) van toepassing, maar heb het enorme voordeel dat ik een superdersuperbrave fries heb en die ook nog voor de kar kan, dus als het rijden niet meer gaat, kan ik hem gelukkig ook nog voor de menwagen spannen:D:p

12. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    voor mij even geen paardrijden meer, voorlopig dan in ieder geval. het paard is van mn moeder dus die snapt het wel :D na de bevalling begin ik wel weer

13. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Een friezenliefhebber! Hier ook! Heb een superbrave friese ruin, hij heeft ook ooit voor de kare gelopen, maar nu al 6 jaar niet meer.

14. MarloesC

MarloesC Lid

21 jan 2010
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een zwangere paardedoos! Dit is mijn 2e zwangerschap, vorige keer kon ik doorrijden tot een maand of 5, het voelde toen niet prettig meer, zat erg in de weg. Daarna veel gelongeerd om toch wat te doen te hebben, tot de laatste avond aan toe!
    Nu net zwanger, volg nog springlessen, maar daar stop ik denk ik wel mee, na een maand of 2 a 3, aangezien het paard nogal heftig is, beetje een risico. Voor de rest blijf ik ritjes rijden totdat het niet meer gaat, ik zie het wel.

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier ook zwanger en amazone. :D Rij de laatste weken nog maar erg weinig, 1 x per week is veel. Verder lekker longeren en poetsen. Ze staan nu dag en nacht op het land dus is niet zo erg. Verder is het mijn bijrijdpaard en de eigenaresse rijdt haar nog.

Ik wil woensdag weer een poging gaan wagen, maar het voelt inderdaad steeds minder lekker, ook rijkleding zit niet zo lekker meer. En paard is vrij heet, en merk toch dat ik dan moeite heb met doorpakken omdat ik voorzichtiger ben door de beeb.

16. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik rij nu al bijna 4 maanden niet meer en ik begin het echt te missen zeg....rij al 21 jaar en nu ineens niet meer....Maar ik ga nog wel af en toe ff kijken en knuffelen met mijn schatjes

17. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik heb doorgereden tot ik wist dat ik zwanger was. Was bij mij pas met 16 weken :D. Ik merkte de laatste weken wel dat ik meer last van mijn rug had, en ik was binnen notime buiten adem (tja en de rijbroek zat vreemd strak;)). Achteraf viel natuurlijk alles op zijn plek. Maar ik ben wel meteen gestopt met rijden. Mijn lichaam had al eerder aangegeven dat het teveel was, maar dat had ik niet door.
    Als ik het eerder had geweten, bijv met 6 weken, was ik wel door blijven rijden tot ik klachten kreeg, of tot ik een buikje had. Zou dan niet direct stoppen, omdat je kindje nog zo beschermd in je buik zit. Maar iedereen moet haar eigen keuzes daarin maken!

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ben nog niet zwanger (geloof ik ;) ) maar ben sinds twee weken weer een beetje begonnen met rijden. Heb vanaf mn 19e veel gereden en sinds een jaar of 5 gestopt. De buuf geeft me les in Westernriding, enerzijds is het een heel braaf paardje, vooral met kinderen enzo. Maar als je m (eigenlijk haar) goed doorpakt, dan wil ze nog wel eens nukkig worden. T is een alphamerrie :D volgens de buuf.

Ik zie wel hoe lang ik het dan zal kunnen voldhouden en als ik het evt niet vertrouw... dan stapt buuf eerst op en evt aan de longe ;)

19. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier nog een paardemuts die net zwanger is.. Ik spring en doe aan sgw, ik heb nog geen idee hoe of wat qua rijden.. Ik wil in juli nog 1 cross rijden en dan daarna alleen maar buitenrijden of dressuren tot ook dat niet meer gaat.. zal wel wennen zijn..;)
    Wel heb ik het geluk dat ik de paarden samen met mijn zus doe.. die kan het rijgedeelte overnemen en dan doe ik ze longeren ofzo..

20. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    Hallo Dames,

Toen ik nog paard reed toen was er een vrouw hoog zwanger.
    's Avonds heeft ze nog paard gereden en de dag erna 's avonds kwam ik op de manege en toen had ze een gezonde zoon op de wereld gezet.

Ik rijd zelf niet meer. Ik denk ook niet dat ik zou durven rijden als ik zwanger zou zijn. De vrouw waar ik het over heb had wel 200% vertrouwen in haar paard en ging natuurlijk niet meer zo intensief rijden. Beetje oefeningen in stap en korte stukje draven.

Liefs Sjoelke

Deel Deze Pagina