Zwanger en paardrijden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Annebe, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Toen ik in december zwanger was heb ik gereden tot 6,5 week, toen kreeg ik bloedingen en ben ik gestopt. Dit is helaas met 11 weken een miskraam geworden..
    Nu ben ik net weer zwanger en kruip ik er echt niet meer op...

Het is zeker geen gemene pony maar ik durf het gewoon niet meer. Mijn bijrijdster rijdt haar 2x in de week en dan doe ik nog 1 of 2 keer longeren. Dat is voldoende voor haar :)

2. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Ik was/ben ook gestopt met paardrijden toen ik wist dat ik in verwachting was.Ik rijd op arabieren(voor de endurance),dus pittige dieren.Durfde de gok niet te wagen.

3. Annebe

Annebe Actief lid

14 mei 2010
    135
    0
    0
    5 dagen in de week sta ik in de bak om les te geven en soms als iets niet goed overkomt bij een leskindje/volwassene dan stap ik er zelf even op om te voelen waar ruiter en paard zitten.
    Ik hoop aankomende woensdag nog mijn laatste ritje te maken voor we het ziekenhuis in gaan, dan kan ik weer eventjes na genieten.

Zal straks met mijn koppie wel even niet meer bij de paarden zijn...

Mamma1@ Arbieren zijn inderdaad wat pittiger, maar wel een stuk sensibeler.
    Een Haf zal niet zo snel schikken, maar dendert sneller door (lekkere logge tanks!

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Nou, hier afgelopen woensdag gereden. Eerst lekker gestapt, dat ging prima, daarna paar stukjes draf meegepakt en kreeg erg last van mijn buik. Dus toen maar gestopt. Een stalgenoot had dat ook rond de 20 weken en is toen ook gestopt. Dus denk dat ik het hier maar bij laat.

Vanaf nu gewoon lekker poetsen en longeren.

5. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

toen ik wis dat ik zwanger was ben ik gelijk gestopt met paardrijden...
    na de zwangerschap ga ik weer rijden...

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ik denk dat vandaag of volgende week toch echt de laatste keer zal gaan worden!
    stap en galop gaat nog goed maar draf niet helemaal lekker meer. en dan die warmte erbij bah!

ik wordt trouwens door iedereen als gek verklaard dat ik nog rijd, hebben jullie dat ook? ik rijd alleen de makkelijkste paarden nog en tja risico om te vallen heb je met fietsen ook hoor.

7. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @naomi ik heb vorige week dinsdag er voor het laatst opgezetten. (De zaterdag ervoor laatste wedstrijd) Nu omdat het niet meer gaat, maar meer omdat ik misselijk ben en het veel ste warm is. Wel longeer ik nu om de dag.
    Iedereen vraagt inderdaad : wel rij je nog??? en tot hoelang mag je nu rijden?
    Na de vakantie stop ik denk. Blijf dan longeren me instuctrice gaat hem 2 a 3 x in de week rijden.

8. hailey1826

hailey1826 Actief lid

27 jan 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    ik ben ook direct gestopt , een vriendin van me rijd mijn paard 5 x in de week en ik ga elke dag om hem te borstelen , zadelen ,.. ok en ik stap hem ook af en toe uit :p kan het niet laten , verlang enorm naar het moment dat ik een uur priveles kan nemen en voldaan van mijn knolletje kan stappen :)

9. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Hier ook een zwangere rijmuts hihi.
    Helaas heb ik nu al lang niet meer gereden vanwege extreme misselijkheid,nu het weer beter gaat ben ik van plan om binnenkort weer lekker te beginnen!
    Ik heb wel een bijrijdster die met hem dressuurd,ik ga zelf gewoon op me gemakje rijden,stapritjes buiten maken..of net tot hoever ik het fijn vind... heerlijk!! Kan niet wachten om er weer op te kruipen!!

10. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik ben gestopt met rijden zodra ik wist dat ik zwanger was. Ik heb een 4 jarige merrie die net een paar maanden onder het zadel is. Ze is erg lief, maar kan nog vrij zenuwachtig reageren als ze iets niet snapt. Dat risico vind ik te groot. Ik pak haar volgend voorjaar wel weer op en tot die tijd blijven we weer lekker grondwerk doen en wandelen. Ze is nog jong zat...:D

11. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Even spammen hoor! Ik heb sinds begin april niet meer gereden. Ben nu 36 weken zwanger en ben er lekker toch nog even opgekropen! Heerlijk! Mijn paard vond het ook weer even super!
    Bekijk bijlage 86259

Deel Deze Pagina