Pijnlijke plek onder rechterib

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Maryloes, 6 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Sinds een tijdje heb ik last van een pijnlijke plek net onder mijn rechterrib. Ik heb er alleen last van met lopen. Zo wilden we afgelopen zaterdag een stukje gaan lopen, maar we waren de straat nog niet uit of ik kreeg last van die plek. Ik kan dan bijna niet meer lopen en sta krom van de pijn. Als ik dan ga zitten trekt de pijn weg en heb ik daarna ook geen last meer.

    Met zitten en liggen heb ik sowieso geen last, alleen dus als ik loop en ook niet altijd, zo kan het ook dagen goed gaan. Wat zou dit kunnen zijn?
     
  2. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik had wel gezien dat de vraag aan de vk was, maar was ook wel erg benieuwd naar een antwoord, ik heb bijna hetzelfde, alleen heb ik het ook heel erg met draaien in bed, een heel erg pijnlijke plek onder mijn ribben, zo erg dat ik er soms wel van kan huilen, zeg zelf wel eens alsof de boel van binnen kapot wordt gescheurd!
    Maryloes ik hoop niet dat je het erg vind dat ik even op je vraag inhaak :oops: Maar jou vraag was zo herkenbaar voor mij!!

    Liefs Carry
     
  3. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Maryloes en Carry,

    een pijnlijke rib, of plek onder de ribbenboog zien we vaker op het eind van de zwangerschap. De buik zit aardig vol, en het kind ligt soms al in een favoriete houding. Als hij of zij dan steeds met de voetjes op dezelfde plek schopt kun je daar behoorlijk last van krijgen. Dit kan een beurse plek inwendig geven en soms zelfs een gekneusde rib! Het is verder niet gevaarlijk, alleen pijnlijk en lastig. Doet het zoveel pijn dat je je zorgen maakt, bespreek dit dan met je eigen verloskundige.

    Mirjam
     
  4. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Hallo!

    Toen ik zwanger van de tweede was had ik ook veel pijn onder mijn rechterribben, al vanaf ongeveer 3 á 4 maanden zwangerschap. Mijn verloskundige zei me dat het er bij hoorde en dat het normaal was. op het laatst was het niet meer te houden zo'n pijn deed het.

    Na de bevalling was ik erg blij... eindelijk die pijn weg maar helaas had ik te vroeg gejuicht en 3 dagen later kreeg ik weer pijn en dit keer bijna 24 uur lang, toen ging ik naar de huisarts en bleek ik last van galstenen te hebben.

    Mocht de pijn niet wegzijn na de bevalling ga dan naar de huisarts want het zou kunnen dat je galstenen hebt (bij mij dus door de baby want die duwde tegen mijn gal.) een vriendin van me heeft het ook net zo gehad als mij.

    Groetjes Wendy
     

Deel Deze Pagina