zwanger en paardrijden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door stephanie86, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Hallo,

Ik ben nu 5 weken zwanger en vroeg me af of ik wel gewoon mag paardrijden? Heb een eigen paard namelijk. weet wel dat je de laatste maanden niet meer mag rijden maar las ook ergens dat je de eerste maanden beter niet kan rijden? maar diegene die ik ken en ook rijden hebben gewoon de eerste maanden gereden.

Maar wil graag doen wat het best is.(is verder wel een braaf paard)

Bedankt alvast

gr stephanie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Stephanie

gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Je mag wel paardrijden, ook in het begin. Je kunt er geen miskraam van krijgen. Hoelang je het volhoudt verschilt per zwangere. Zolang het prettig is en je krijgt geen harde buiken kan het gewoon. Het is en blijft wel een risico-sport natuurlijk omdat je van het paard kunt vallen. afhankelijk van hoeveel rij ervaring je hebt en wat voor paard mag je zelf een afweging maken of en zo ja hoe lang je door wilt rijden.

Mirjam

3. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Super dank je wel! heb net ff gereden maar na een kwartier afgestapt omdat ik steken kreeg links onderin mijn buik. vond dit toch wel eng.

Maar zoiezo nu veel last van buikpijn misschien maar even wachten totdat dat weer wat beter gaat

Deel Deze Pagina