pff,ik ben vandaag echt super moe. als ik de trap op ben gelopen, dan moet ik echt gaan zitten en dan hijg ik ook echt. net alsof ik geen conditie heb zeg. afgelopen zondag en maandag had ik het ook. wordt dit erger? wanneer gaat het over? is het erg om toch gewoon door te gaan als je zo moe bent? ik moet natuurlijk wel gewoon werken. en even een vraagje over stress. ik heb de afgelopen 2 weken behoorlijk wat stress gehad door verschillende dingen eigenlijk. kan eht kwaad voor het kindje? heb je kans op een miskraam door de stress?
Ik heb zoveel stress gehad (vanaf het begin van de zwangerschap tot nu), en tot dusver geen last. Alleen merk ik wel dat ik snel moe ben, of emotioneel. En dat de kleine daar op reageert (door heel lief te bewegen etc.).
Hey Odet, ik doe al een aantal jaren yoga. Heb dus vanalle ademhalingstechnieken onder de knie. Die vind ik echt zinvol als ik stress heb, gewoon omdat je ook jezelf kan kalmeren en tot rust brengen. Las ook in een boek dat de buikademhaling ook voor je baby ontspannend is omdat je op een zachte manier alle organen voor korte tijd naar beneden duwt en dat zou ontspannend voelen (?) Ik vind het zelf alleszins gezellig om te doen. Misschien een tip?
Ik vandaag voor het eerst echt super moe opgestaan. Ik was vanmorgen om 6 uur wakker en om 7 uur ben ik terug in slaap gevallen. Ik werd weer om 9 uur wakker... maar ik voel me nog steeds moe. Ik zou nu graag het liefst terug in bed willen stappen... maar dat gaat helaas niet want ik moet mijn bril nog ophalen en vanmiddag moet ik op mijn 2 nichtjes passen .... Gaaaappppp
Eigenlijk ben ik vanaf het begin al moe behalve snachts en heel vaak word me beeb dan ook wakker en daar geniet ik wel weer van maar s,morgens pffff
Als je verder je rust pakt is het niet erg om moe te zijn volgens mij. Ga 's avonds wat eerder naar bed en probeer naast je werk niet teveel te doen. Als het goed is hoort de ergste vermoeidheid ook echt bij de 1e 3 maanden, daarna raakt je lichaam wat meer gewend aan de hormonen en word je iets minder moe (hoop ik voor je en voor mezelf ) Stress is niet goed nee, maar kan denk ik niet heel veel kwaad, probeer anders idd iets van ontspanningsoefeningen te doen, helpt goed!
bedankt voor jullie reacties. nu ben ik in elk geval weer wat gerustgesteld. ik ben vanmiddag vroeg weggegaan op mijn werk en ben naar bed gegaan. heb de helemiddag geslapen. dat was lekker zeg
Haha Odet wat heerlijk zeg. Ik ben van de week om half 1 terug naar huis gegaan en heb toen van kwart over 1 tot half 3 geslapen en toen om 3 uur weer terug naar mijn werk gegaan. Dit was ook wel lekker.
Nou ik ben echt uitgeput ! slaap ook zo slecht nu gebruikte voorheen oxazepam om te slapen en mag nu nog van ha maar gebruik het liever niet.... vannacht tot 2 uur boven de wc gehangen nou ik ben gebroken heb snel mijn huis gepoetst en ga lekker terug naar bed vanmiddag....
Fijn voor je als je dan tussendoor eens lekker kan bijtanken! 8) Gewoon dat de hele zwangerschap blijven proberen, zo nu en dan flink 'toegeven' aan moeheid en stress en gas terugnemen. Ik had en heb deze zwangerschap veel stress en ben altijd heel erg moe (ook pre-zwangerschap al, chronisch pijnpatient). Maar Kindje heeft er to-taal geen last van. Groeit goed, beweegt veel, nooit iets aan het handje geweest. Dat stelde me altijd wel gerust, dus over hoe het met haar is, dáár stress ik nooit over!
nou, dat is zeker lekker zeg. werken,slapen, werken ik heb dit weekeind ook maar even een stapje terug gedaan. ikmoet zeggen, het gaat nu wat beter. morgen weer aan het werk, ik hoop dat het lukt
Ik ben ook erg moe geweest en dat neemt nu weer af... Eigenlijk nam ik 's middags wel even een uutje rust als ik uit mijn werk kom. Dat doe ik nu dus nog. Als het kan is dat wel het beste!
Hallo dames, ik ben nu 7 wkn zwanger van de 2e! maar ik vind het nu al heel zwaaar . Ik ben zoooooo verschrikkelijk moe, dat ik bijna niet fatsoenlijk kan functioneren op mijn werk. Concentratie is weg, kom lastig uit mijn woorden omdat ik zo moe ben, wil gewoon de hele dag slapen Ik ga elke dag om half 9 naar bed omdat ik de dag anders niet trek. Maar als ik s´ochtends opsta dan lijkt het of ik maar 3 uurtjes heb geslapen. Verder ben ik ochtends en savonds misselijk wat ook weer energie vreet... We zijn echt hartstikke blij met deze kleine beeb, ik hoop alleen dat dit niet 8 maanden aanhoudt... en hij/zij mij straks ook weer energie teruggeeft. gr. Manuela