zwanger!! en PAP4

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babs81, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Dit is de derde keer dat ik me weer aanmeld,
    wij zijn vorig jaar gestopt met iui en onderzoeken, na weer een miskraam
    (in totaal in 8 jaar tijd 12 miskramen gehad)
    Bij mijn huidige man 2x in 5 jaar tijd

Nu is er 3 weken terug uigekomen dat ik PAP 4 heb
    En afgelopen vrijdag dat ik zwanger ben!! SPONTAAN!!!!:$:$
    Ik ben helemaal overrompeld, bang en onzeker
    ook ivm PAP4, zou vandaag colposcopie hebben

iemand ervaring?

2. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Geen ervaring maar VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!

3. Semiramis

Semiramis Lid

6 aug 2011
    86
    0
    0
    Eindhoven
    Gefeliciteerd. Ik hoop dat je snel geneest en dat je kunt genieten van je zwangerschap. Ik ben ook heel erg bang en onzeker over mn zwangerschap ik probeer er niet aan te denken..

4. Hartje

Hartje Lid

8 nov 2010
    37
    0
    0
    Gelderland
    Wat super spannend dan Babs81, eigenlijk slecht en goed nieuws ineen. Ik heb er geen ervaring mee...zou de huisarts bellen.

5. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    tnx allmaal
    ha heeft alleen gezegt dat ik die pap4 wel in mijn gedachtes moet houden!! en zoo snel als mogelijk is verder moet onderzoeken!!!
    dus of als ik weer een mk krijg

of na de bevalling

6. gimena

gimena Niet meer actief

MIJN LIEVE MOPPIE!!!
    WAAAAAAAAAHHHHH GILLLLLLLL

wat zie ik nu ZWANGER!!!! GILLL GILLL..(DOET EEN BLIJ DANSJE)

GEFELICITEERD!!!.

xxx je weet wel wie.

7. Marylucy

Marylucy Lid

10 sep 2007
    31
    0
    0
    WAT GEWELDIG!!!!! Geniet ervan hoor!
    Gefeliciteerd

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Babs!!!!!
    Ik wordt helemaal gek!!!! Wat gaaf en rot voor je tegelijk! Wat een vreselijke onzekerheid, maar wat een geweldig nieuws. Het is je echt gegund dat het eens allemaal goed gaat voor je. En dat je toch nog een mooi beebje mag krijgen. Hoe gaat het trouwens nu verder? Had het laatst nog over je met Gimena...

9. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohe collo jah goed!!!!
    met jou????
    Jah morgen echo dus spannend

10. Hamstertje

Hamstertje Actief lid

8 okt 2009
    152
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Gefeliciteerd! Probeer maar gewoon te genieten! Zeggen ze ook tegen mij;)

11. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij proberen te genieten!!
    tenminste al de echo eens wat goed uitwijst;)

12. gimena

gimena Niet meer actief

ik zal voor je duimen lieverd! dat jullie vandaag een mooie echo mogen hebben!

Denk aan je en spreek je vanmiddag!

xxx

13. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    tnxxx gimena

kussiesssssssssssssssss

14. gimena

gimena Niet meer actief

Kuuuuuusssssiee

15. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Hoi Babs,

Zag je berichtje bij mij en toen je topic! Jij ook gefeliciteerd met deze zw! Heb je je echo al gehad? Spannend he?! Bij mij is het zo dat mijn bm vorige mnd is schoongemaakt vanwege de afwijkende pap. Mijn gyn zei toen dat als ik zw was geweest ze het had laten zitten tot na de bevalling maar nu dus toch gelijk weggehaald, wel moet ik over 6mnd weer een uitstrijkje ter controle, zw of niet dat maakt niet uit. Was het je eerste afwijkende uitstrijkje? Heb je je echo bij de gyn? Dan zou ik het daar even voorleggen. Volgens mij kunnen ze ook wel het eea tijdens een zw! Succes en sterkte!

16. gimena

gimena Niet meer actief

jeeeej eindelijk Goed nieuws :) een kloppend hartje.
    me happy for you:D

17. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ook geen ervaring maar van harte gefeliciteerd!

18. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Proficiat! Lekker van genieten inderdaad!
    Ik was zwanger met PAP 3A (geen 4 natuurlijk, maar ook afwijkend), dat was na de bevalling PAP 2 geworden, maar wel positief getest op HPV-virus, dus toen weefsel weggehaald en nu weer netjes PAP1 gelukkig.

19. Wow

Wow Actief lid

6 jun 2010
    374
    0
    0
    @babs: Heb je net een privebericht gestuurd aangezien mijn bericht nogal heel lang was. Net voor mijn zwangerschap pap3b + hpv virus, tijdens zwangerschap onder controle bij gyn, wat inhield 3x een colposcopie tijdens de zwangerschap (week 6, week 20 en week 32) en erna een biopt... Nu ziet alles er weer rustig uit... eind van het jaar nog een keer een uitstrijkje voor controle.... Ik maakte me er toen heel erg druk over, vooral de dag voordat ik weer moest.. Maar probeer lekker van je wondertje te genieten... Zit daar echt wel goed ingepakt in dat huisje in je buik ;)

20. Alexje

Alexje Lid

6 jun 2011
    56
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Babs81,
    Allereerst van harte gefeliciteerd ! Ik heb er deels ervaring mee, d.w.z., toen ik zwanger was van onze tweede (2007) werd helemaal aan het begin van de zwangerschap een PAP 3a geconstateerd. Ik heb in week 8 toen een colposcopie gehad en daar kwam uit dat ik een CIN I afwijking had. Dat is niet ernstig, je blijft alleen wel onder halfjaarlijkse controle in het ziekenhuis. Het is belangrijk dat ze weten wat voor CIN afwijking je hebt en dat kunnen ze constateren aan de hand van een colposcopie en weg te nemen stukje weefsel van je baarmoederhals. In principe doen ze verder niets tijdens je zwangerschap. Bij mij is het in de loop der jaren een PAP 3b geworden en ben zelfs al een keer aan de baarmoederhals geopereerd (stuk eraf gesneden d.m.v. lisexcisie). Nu had ik een maand geleden nog steeds 3a en de arts adviseerde weer een lis-excisie. Maar dit heeft gevolgen voor een eventuele zwangerschap (verhoogde kans op vroeggeboorte). Ik heb ervoor gekozen om nog even te wachten omdat onze kinderwens heel groot is en ik "al op leeftijd" ben (in mei 40 geworden en we waren al 1,5 jaar bezig voor een tweede). Vanochtend een positieve zwangerschapstest gehad !! Maar ik zit dus met 3a. Het voelt niet fijn maar blijf wel onder controle van het ziekenhuis, dan kunnen ze in ieder geval alles goed in de gaten houden. Ik neem aan dat ze bij jou toch die colposcopie gaan doen om te kijken wat voor afwijking ze zien. Ik weet niet of dit de informatie is die je zoekt, als je nog een vraag hebt dan stel je hem maar. Ik weet niet alles maar doordat ik al heel veel onderzoeken heb gehad en voor de 2e keer zwanger ben met een PAP afwijking cellen weet ik wel inmiddels aardig wat. Sterkte met je PAP en hopelijk kan je wel genieten van je zwangerschap. Alexje

Deel Deze Pagina