kan dit kwaad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ch11, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Hoi Meiden,

Ik ben morgen 28 weken.. Spannend laatste trimester gaat in!
    Het mag van mij al wel gebeuren, phoeh.. niks past meer. Word steeds zwaarder als ik op de weegschaal kijk.

Nu ik in bed lig, kan ik mijn draai niet meer krijgen.
    Op de zij is al niet meer fijn, dan hou ik het ook al niet meer te lang op mijn rug vol.. word er gek van. Lig ik op mijn linkerzijn, draai ik op mijn rug om mijn buik te laten rusten.. ligt onze zoon, helemaal aan de linker kant.. aan de rechterkant ligt letterlyk niks.. is dan plat en de linkerkant helemaal opgezet. Ik weet dat het onze kleine is, maar kan dat geen kwaad? Het duurt dan wel een poosje voordat die eindelijk weer recht ligt.

Hij begint nu ook steeds hoger te schoppen, en met veel meer kracht dan anders.
    Recht boven, de rand van de baarmoeder doet zo'n pijn. Ook al ik gewoon zit, als ik lig.. Als onze lieve kleine er tegen aan schopt.. gewoon gevoelig alsof er een enorme blauwe plek zit.

Iemand ervaring?

Liefs.

2. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Dat blauwe plek gevoel heb ik naast mijn navel... AU!! En in bed zie ik ook vaak een bobbel aan de ene kant en de andere kant 'leeg'. Dit kan geen kwaad hoor, het kindje kan moeilijk op alle plekken tegelijk liggen toch? :p
    Liefs

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Nee hoor!
    Die van mij zie en voel ik ook geregeld aan een kant liggen, blijkbaar vind ze dat fijn :)
    En die pijn, mjah helaas hoort die er bij mij ook bij.
    Maar de ene ervaart het pijnloos en de ander heeft het idee van binnen verbouwd te worden.
    Het is gewoon je beeb die zich lekker beweegt tegen je spieren aan.
    Niks om je druk om te maken dus! :)

4. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Heb ik ook! Wat ik alleen wel vervelend vind, is dat de kleine heel erg aan de linkerkant ligt. Ik voel daar ook heel veel beweging. Maar ik las dat je linkerkant juist ook de beste kant is om op te liggen.. Hij zal vast wel goed beschermd zijn, maar het voelt dan toch niet erg lekker om op die kant te liggen! Lijkt dan net alsof ik op hem lig!

5. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Jah precies, this niet echt een fijn gevoel haha!

& ja, hij ligt in bed meestal helemaal aan de linkerkant.. en dan durf ik eigenlijk niet op mijn zij te liggen omdat ik bang ben dat ik hem plet.. of pijn doe! This natuurlijk onzin, maarja haha.. ;)

6. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

ook ik ken dit gevoel maar ben morgen pas 20 weken. Heb dat gevoel ook als ik bijvoorbeeld in de auto gezeten heb en dan weer ga lopen. Iedereen omschrijft het voelen van je baby als plopjes oid en ooh zo fijn maar ik vind het vaak een beurs gevoel geven, niet pijnlijk maar inderdaad alsof je op een blauw plek duwt.
    is dat ook herkenbaar???

xxx

7. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche

Vanaf 18 weken ga je idd plopjes voelen.. en dat zag ik inderdaad wel als een fijn gevoel. eindelijk het echte gevoel, en zekerheid.

Nu heb ik wel af en toe, maar ik ben dan al 28 weken..
    Dat als ik een lange zit heb gehad op de bank bijv. en dan het opstaan, kan soms een zwaar gevoel geven onderin mijn buik.. maarja het kan bandenpijn zijn, dat heb ik ook gehad rond de 20e week.. dat je misschien net iets te snel opstaat, of een te snelle of verkeerde beweging waardoor je baarmoeder ineens flink in geweging komt.

X

8. Iefie

Iefie Niet meer actief

ch11 grappig dat je zo langzaam aan de bewegingen van je kindje voelt veranderen he? Nog steeds (bijna 36 weken) zie ik af en toe een kant van mijn buik omhoog gaan. Die kant is dan helemaal hard en dan is ze zich waarschijnlijk aan het uitrekken ofzo. Mijn meisje schopt ook voornamelijk tegen een kant en dat voelt zo nu en dan beurs. Niet echt pijnlijk, maar lekker is het ook niet :)
    Loes1983 Kan volgens mij best zijn dat je kindje inderdaad op een plek bezig is en dat dat een beurs gevoel geeft. Ik had dat zelf nog niet, maar dat zegt niets natuurlijk. Voelde inderdaad meer plopjes, dat beurse gevoel kwam pas bij 28 weken ongeveer.

9. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Ik ben nu 23 weken zwanger, en merk dat Kruimelotje al een aantal weken vaak aan de rechterkant van mijn baarmoeder ligt. Dan voelt het harder, en zie je een 'verhoging' .
    Ze ligt ook heel vaak aan de oppervlak, met name als ik opsta na een poosje zitten.
    Het voelt idd niet altijd even prettig, maar ja ..... Het hoort erbij, he ? ;)

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mijn dochter lag destijds áltijd rechts. Mijn hele buik helde ervan naar rechts en vanaf 26 weken zeiden de mensen al 'goh ik kan gewoon zien hoe jouw baby ligt!' Ook nu (17w5d) ligt de baby (en de baarmoeder) weer behoorlijk rechts. Kan echt geen kwaad. Het gevoel van blauwe plekken kàn betekenen dat je kindje klem ligt met de voetjes (het hoeft niet!), bij mijn dochter was dat zo. Maar dat was pas vanaf 34 weken dat ik dat voelde, en toen dochter met 37 weken geboren werd zei de vk dat ze idd met haar voetjes had klem gezeten onder mijn ribben. Voetjes stonden daarom een beetje vreemd, maar dat trok in de loop van de eerste weken wel bij.

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Als ik op m'n linker- of rechterzij ga liggen, dan lijkt het net of ze protesteerd. Zo van "ik vind dit niet fijn". Maar ja, ze doet dit bij beide zijden. Ze moet denk ik even lekker gaan liggen ofzo. Maar soms ben ik ook bang dat ze bekneld ligt ofzo.

12. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook hoor dat de beeb 's nachts een kant op zakt. Bij het omdraaien doet het dan soms ook 'pijn', omdat 1 kant helemaal hard is. Moet dan even bijkomen op mijn rug en na 5 minuten kan ik verder draaien naar de andere zij. Heb soms ook echt het idee dat ik mijn beeb plet :$ Maar de beeb beweegt nog goed, dus zal wel meevallen. Gelukkig hoef ik niet zo lang meer ;)

Deel Deze Pagina