Zwanger en PDS

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sjtal, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Hallo!
    Zijn er op dit moment nog meer zwangeren met veel klachten door PDS? (prikkelbare darm syndroom)
    Ik zou graag wat ervaringen willen delen, ik ken niemand verder en het beïnvloed nu wel mijn dagelijkse gang van zaken.

Zit op dit moment thuis.

Wie praat er met mij mee??

Groetjes!!

2. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Wel PDS maar (nog) niet zwanger helaas.
    Ik houd mijn PDS redelijk goed onder controle door lactosevrij te eten en veel vezels te eten. (lactosevrije boter (dieet becel of ah), lactosevrije melk (lidl of campina)).
    Per dag minimaal 2 stuks fruit, en minimaal 3 keer in de week aardappels met groente. Volkoren brood met mager broodbeleg.
    Verder eet ik vrij mager, geen varkensvlees, weinig sauzen enzo.
    Als ik me daar braaf aan houd, gaat het prima, dan heb ik nergens last van.
    Zondig ik klein beetje, merk ik het aan mijn stoelgang.
    Zondig ik iets meer, dan heb ik gruwelijk veel buikpijn.

3. Anne80

Anne80 Nieuw lid

21 dec 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sjtal
    Wel zwanger en met PDS maar ik heb er nog niet veel meer last van dan gewoonlijk. Ben ook nog maar 4 1/2 week hoor. Wat mij nog wel ns helpt is heel veel "nat" fruit mandarijn sinaasappel ananas als ik van die pijnscheuten heb.

4. sjtal

sjtal Actief lid

7 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Ik heb nog niet echt iets gevonden wat ik moet doen tegen PDS Ik denk ook iets strenger zijn voor mezelf. Ik krijg juist last van sinaasappels en mandarijnen enzo. Ik mag van de Osteopaat geen melkproducten meer, koffie, citrus vruchten en hete of koude dingen (hete soep of ijs)
    Ik moet nu ook probiotica gaan slikken. Ben benieuwd of dat helpt.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Goed opletten van welke produkten je reactie krijgt. Ik halverwege m'n tweede zwangerschap pds ontwikkelt en ik kreeg het bijvoorbeeld van sla. Dat laat ik dus staan. Ook vaak als webgaan uiteten met een romige soep dan weet ik dat ik die beter niet kan nemen. Ik had meestal binnen een uur na ik iets gegeten had reactie.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb het ook. Vreselijk en heb echt veel pijn tijdens de zwangerschap. Ik krijg het van alles en soms van iets wel en dan weer niet. Ik heb ook al eens in het zh gelegen en met de ambulance mee gemoeten toen we op bezoek waren bij vrienden. Ik zit nu echt af te tellen met de zwangerschap want voorheen was het redelijk rustig maar kan nu ook geen medicijnen nemen. Ik heb vooral veel buikpijn aanvallen waarbij ik echt door de grond ga. Ik moet dan ook erg veel overgeven krijg vaak zweet aanvallen en hyperventileren tijdens z,n aanval

7. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb ook pds en ben lactose intolerant.
    Ik heb tot ongeveer 16 weken zwangerschap heel veel last gehad en dacht dus dat ik de pech had dat ik juist tijdens mijn zwangerschap meer last zou hebben.
    Tot mijn verbazing is het daarna heel goed gegaan.
    Heb wel probiotica genomen ( orthiflor start van orthica).
    Ook omdat de baby mijn darm flora mee zou krijgen en ik dus haar eeen goeie darm flora wilde meegeven.
    Ik heb ondanks mijn lactose intolerantie zelfs chocolade enz kunnen eten tijdens de zwangerschap.
    Nu ben ik 4 weken geleden bevallen en nu merk ik dat alles weer langzaam terug komt..
    Ik hoop dat het natuurlijk minder blijft als voorheen,maarja dat weet ik dus niet.
    Ik heb dus vreselijk veel geluk gehad tijdens mijn zwangerschap wat pds en lactose intolerantei betreft.

8. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Ik behoor volgens mij tot de gelukkigen die juist tijdens de zwangerschap nergens last meer van had. Moest nog wel uitkijen met koffie en sinaasappelssap maar kon wel chocola en vettigere dingen eten dan ik gewent was..
    Ongeveer een week of 3 na de zwangerschap was alles weer terug...

9. Netje89

Netje89 Actief lid

4 okt 2011
    104
    0
    0
    Ik heb ook PDS, normaal ga ik kapot van de buikpijn en ben ik constant geconstipeerd. Maar ik ben net als Huitje een van de gelukkigen...

Sinds ik zwanger ben, moet ik constant hiervoor naar de toilet. Het doet wel zeer, maar ik ben allang blij dat mijn darmen eindelijk leeg raken. Ik ben sinds mijn test donderdag ruim een kilo afgevallen. Ik denk dat het hiermee te maken heeft. Ik eet gewoon normale porties en gezond..

Deel Deze Pagina