relactatie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door fozzy, 1 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste Heidi

tijd terug had ik ook een bericht gestuurd over bv afbouwen.
    Dit omdat ik niet voldoende produceerde. Mijn dochter is vanaf 9 weken helemaal op flesvoeding over gegaan. Ze is nu ruim 12 weken. Ze heeft al ruim 1,5 week zo een moeite met de fles.
    Ze huilt extreem veel als je maar in de buurt komt mt de fles. Terwijl ze daarvoor vrolijk is tijdens verschonen etc. Ik begin te twijfelen of ik er goed aan gedaan heb om toch te stoppen :( Is relacteren mogelijk? Er is nu ong 3 weken niet gestimuleerd. Als ik echt knijp zie je we kleine drupjes dus helemaal droog is het nog niet. Denk je dat het zinvol is om proberen aan te leggen? Ik hoor het graag!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Relacteren, of een deel relacteren is vaak wel mogelijk. Bedenk dat hier veel tijd in gaat zitten de eerste twee weken.

Bedenk ook even van te voren of je kindje wel goed tegen standaard voeding kan: spelen er allergieën in de familie?

Schakel voor relacteren hulp in: om jou te ondersteunen zodat wat je doet ook tot een doel leidt, en ook om het huis draaiende te houden de komende twee weken. Verder inlezen: bel VBN of LLL voor informatie, zorg dat je goed je doelen en keuzes voor ogen hebt en dan met name veel en veel en nog meer dicht bij elkaar, huid op huid contact, samen slapen, chillen, douchen etc. Draagdoek en alle zuigbehoefte aan de borst. Je kunt kiezen om aan de borst de voeding te geven en om borstvoedingsstimulerende middelen in te zetten.

Voor je start, is het misschien zinvol met een lactatiekundige om de tafel te gaan: even je anamnese doornemen. En bekijken hoe het kwam dat je eerder niet voldoende produceerde: wanneer blijkt dat je achterliggende oorzaken hiervoor hebt, kun je stimuleren wat je wilt, maar zal het misschien niet volledig bv worden. Dus handig om je opties door te spreken en van daaruit een doel te stellen wat haalbaar is!

je vindt lactatiekundigen via Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding of www.borstvoeding.com En verdere info via Borstvoeding.nl | Home

Veel succes, wat je ook gaat doen!

3. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    ben inmiddels begonnen met kolven.
    Krijg alleen hele vettige gele druppels die op de tepel blijven plakken.
    Is dit een goed of slecht teken?

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Nee, is goed! Kijken welke kant het nu op gaat...!

Deel Deze Pagina