Het gaat vooral om je eigen lijf. Ik denk dat bijna alle moeder met een tweede (of meerdere) kindjes wel gewoon hun oudere kindjes blijven dragen. Bij mijn tweede droeg ik mijn eerste nog lang in een draagzak. Je kan wel vast je kindje gaan leren dat hij zelf de trap op en af moet als je er straks een baby bij hebt is het ook erg fijn als hij dat zelf doet.
Ik heb de oudste ook nog wel regelmatig getild. Je lijf geeft het wel aan. Maar even een andere blik: ik zou in deze situatie dus gewoon voor een kom soep of een diepvriespizza o.i.d. gaan. Niet omdat ik denk dat het schadelijk is. Maar het is wel onhandig en vermoeiend. En ik vind zwanger zijn al onhandig en vermoeiend genoeg zonder extra obstakels.
tillen kan geen kwaad maar luister wel naar je lichaam ! het is hoogstens belastend voor jou maar je beebje in je buik heeft er geen last van hoor toen ik zwanger was van de 2de was de jongste nog een baby wij woonde 4 hoog en moest dus ook elke dag baby plus boodschappen 7 trappen op tillen lichamelijk was dat voor mij niet altijd prettig zeker aan het einde niet maar de kleine heeft er nooit last van gehad
Bedankt voor de reacties ! Ben weer gerustgesteld . Ik heb er zelf opzich wel last van , vooral van m'n bekken en benen . Maar dat is nog te overzien , zolang het niet gevaarlijk is ben ik al gerustgesteld . Bedankt ook voor de tips hoe je het best kan tillen , ik ga er zeker gebruik van maken .
Ik was na 9 maanden weer zwanger dus heb aardig wat moeten tillen je moet gewoon naar je eigen lichaam luisteren Maar ik zal hem toch zelf de trappen leren lopen dan maar wat langer onder weg