Zwanger en peuter van 2 jaar

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Browny89, 14 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Browny89

Browny89 Bekend lid

22 jan 2018
    689
    678
    93
    Vrouw
    Mijn dochter is super druk en wil altijd veel ondernemen. Dat deden wij ook altijd. Nu ben ik 33 weken zwanger. De laatste tijd heb ik erg last van mijn rug gehad. Mijn man is de hele dag aan het werk en is pas 19:00 uur thuis. Ongeveer als mijn dochter naar bed gaat dus. Ik zit de hele dag alleen met haar. Omdat ik nauwelijks kan lopen door mijn zere rug is het enige wat ik voor mijn dochter doe eten klaarzetten en luier verschonen. Ik lees een boekje met haar en we doen een puzzeltje. Verder lig ik op de bank en moet ze zichzelf wat vermaken. Ze kijkt vooral veel TV maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet goed voor haar maar ik zou niet weten wat we anders moesten doen :( Zo gaat het meerdere dagen. Een paar dagen was mijn rug iets beter maar toen was het super warm of regende het de hele dag. Hoe doen jullie dat met jullie andere kindje(s)? Ik heb ook mijn ouders en schoonouders gevraagd of ze er een keer met haar op uit willen. Ze hebben zelf werk en drukte dus het komt er helaas niet van. In het weekend is mijn man er en gaat hij wel met haar naar speeltuintjes enzo maar door de week komt ze dus ook nauwelijks nog buiten..

2. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Herkenbaar! Toen onze jongste geboren werd was onze oudste nog geen twee, dus ongeveer dezelfde situatie als bij jou. Ik was vaak super moe of druk met verhuizen en klussen en in die periode dus ook veel minder actief. Het is niet ideaal en niet hoe je het graag zou willen, maar dat komt echt wel weer. Je doet toch je best? Geen schuldgevoel hebben hor! En daarnaast, kan ze vast ‘n beetje oefenen met alleen spelen, dat komt straks goed van pas ;)

3. Piewy

Piewy Actief lid

13 aug 2015
    310
    118
    43
    Ik kon op het einde van m'n zwangerschap ook bijna niets meer. Geluid hier is dat we een goed afgeschermde tuin hebben waar zoonlief zich heerlijk heeft vermaakt. Regelmatig komen er dan ook nog buurkindjes dus dan hoefde ik alleen af en toe wat drinken en fruit te serveren en verder vermaakte hij zich wel.
    Tijdens zijn slaapje ging ik ook slapen, en dan na het middag slaapje was het wel vaak tv kijken als er geen kindjes kwamen spelen.
    Als het minder weer was wel wat geknutseld enzo met hem. Kleien en tekenen enzo. En als ik een slechte dag had dan was het gewoon lekker knuffelen op de bank en een pyjama dagje houden.
    Ik had het al wel geregeld dat hij eventueel nog bij opa en oma ging logerenaar uiteindelijk niet nodig geweest voor de bevalling. De laatste paar weken was hij heel lief voor me.

Heb je geen mensen in de buurt (buurtkinderen) waar je dochter een keer een uurtje kan spelen of die haar mee kunnen nemen naar de speeltuin bijvoorbeeld?
    En anders het is maar voor een paar weken, dan maar wat extra tv tijd toch. Soms is het gewoon een heerlijke uitkomst dat je ze voor de tv kunt parkeren.

4. Tejas

Tejas Actief lid

15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Je doet je best. Meer kun je niet doen. Ik heb zelf ook een zoontje van 2 en ben nu 29 weken zwanger. Ik weet niet of je een tuin hebt maar ik ben best veel buiten met hem. Kan hij in de zandbak spelen of springen op de trampoline. Ik zit er dan naast. Ik probeer ook iedere dag een stukje met hem te gaan wandelen. Maar weet niet of je dat lukt met je rug. Heb je geen vriendinnen met kleine kinderen. Wellicht kunnen jullie dan afspreken zodat de kindjes samen kunnen spelen en de mama's een kopje koffie kunnen drinken.

5. Browny89

Browny89 Bekend lid

22 jan 2018
    689
    678
    93
    Vrouw
    Ik heb helaas geen vriendinnen met kinderen. Ze zijn allemaal druk met de carrière. Ik ben thuis moeder. Op de buurt hebben we ook geen kinderen en ik heb geen tuin :(
    Als mijn rug iets beter voelt ga ik wel een stukje wandelen, maar het valt me wel echt zwaar. Ik wil hierna wel meer kinderen maar dan wacht ik denk ik totdat ze op de basisschool zitten. Mijn dochter heeft momenteel vakantie van de peuterspeelzaal. Ze begint weer op 3 september. Dan moet ik haar er heen brengen. Ik hoop dat het gaat lukken maar dan heeft ze in ieder geval wel weer wat leuks. Hoe deden jullie dat als je je niet goed voelt en andere kinderen naar school/peuterspeelzaal brengen? Als je van je werk ziek bent meld je je gewoon ziek maar van thuismoeders wordt verwacht dat ze altijd 24 uur per dag klaar staan. Dat vind ik soms wel erg zwaar.

6. K00

K00 Niet meer actief

Ja hier hangen ze ook wat vaker dan gewenst voor de tv..... en anders een keer afwisselen met samen een boek lezen of spelletje op de tablet?

7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Je doet je best en daar krijgt ze niets van. Ik ben sowieso van mening dat kinderen niet elke minuut van de dag door hun ouders vermaakt hoeven worden. Nu is de hele tijd tv kijken inderdaad niet ideaal maar het is wat het is op dit moment. Accepteer het, voel je niet schuldig, je hebt het al zwaar genoeg.

8. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ah balen voor je! Je zou het zo graag anders willen zien, maar voel je niet schuldig meid! Het is maar tijdelijk. Misschien kan je met jezelf afspreken elke dag wel 1x naar buiten te gaan. Nu ken ik jouw situatie niet heel goed dus of je dit aankan weet ik niet.. (?) Maar ik zou me er ook niet prettig bij voelen als het voornamelijk tv kijken is.
    Of je spreekt af (met jezelf) dat je in de ochtend de tv niet aanzet en haar laat knutselen, kleien o.i.d., desnoods aan de salontafel zodat je zelf op de bank kan. Succes!

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Is knutselen een optie? Kleien, magic sand, kettingen maken van pasta, puzzelen, spelletjes?

Gaat zitten wel?

Is het nog een optie om een fysiotherapeut op te zoeken voor je rug om het even los te maken? (Geen idee of er onderliggende oorzaken zijn).

10. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hier is men dochter 3, en best een pittige dame. Vroeger gingen we veel wandelen, maar nu veel last van men bekke, dus lukt allemaal niet zo goed.
    In de tuin hebben we een watertafel zwembadje bij mooi weer en sinds kort een glijbaan.
    Zo kan ze zich daar lekker amuseren terwijl ik rustig onder de parasol zit.
    Verder lekker kleuren of zo.
    Vind het soms ook best vervelend. Dankzij wat kine en goede oefeningen ben ik gelukkig weer wat beter te been

11. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    En een binnen speeltuin is dat iets of dat de kleine eens naar je ouders gaat zodat ze wat extra aandacht krijgt? Balen dat je je zo voelt. Nog even door bijten.

Deel Deze Pagina