Helemaal waar Heppie! @Dax, Ik hoop dat je partner nog bij zal draaien en anders moet je 'm een flinke schop onder z'n kont geven!! Mijn man was de eerste weken van de zwangerschap ontzettend bezorgd. Hij was erg bang dat het voor een 3e keer weer mis zou gaan. Hij nam alles van me over! Nadat we de 12 weken echo gehad hadden, werd de bezorgheid van mijn man wat minder en deed hij zelf een beetje laconiek over de zwangerschap. Als ik even een uurtje wilde slapen, dan snapte hij niet waarom.. Ja hallo?! Ik ben moe, er veranderd van alles.... maar helaas die begreep hij niet! Rond 20 weken kreeg ik last van rug en bekken klachten en vanaf week 23 zit ik volledig in de ziekte wet. Ik heb echt avonden zitten janken van de pijn! Toen is mijn man weer 180 graden gedraaid! Inmiddels ben ik bijna 34 weken en er zijn echt momenten dat mijn man "eist" dat ik even een uurtje ga slapen/liggen. Hij helpt me echt met alles! Hij heeft een stront hekel aan afwassen, maar van de week stond HIJ te afwassen, omdat hij weet dat ik het niet volhou als ik lang moet staan. Ik moet momenteel mijn man echt een beetje remmen. In plaats dat wij nestel-drang horen te hebben, heeft hij het! En mbt de babyspullen oa kamertje enz... daar heeft mijn man zich ook helemaal niet in verdiept. Hij heeft mij gewoon lekker mijn gang laten gaan en vind het allemaal wel prima, dit vond ik HELEMAAL niet erg! Ik heb me lekker uit kunnen leven Ik hoop voor je dat je vriend nog 180 graden draait en anders een flinke schop onder zn hol geven want dit kan natuurlijk niet!
Ik zou gewoon eens een goed gesprek aangaan zonder hem meteen van alles te verwijten. Geef hem concrete dingen om te doen, wellicht zelfs op een lijstje. Zoals bijv de tuin op orde maken, misschien eens wat vaker boodschappen doen etc. Zeg tegen hem dat dat soort dingen jouw enorm blij zou maken. Echt waar, dit soort mannen zijn net kleine kinderen, prijs ze de hemel in. Probeer je eigen beeldvorming van het perfecte plaatje ook een beetje bij te stellen. Goed het is een sukkel in het huishouden en attent is nou niet bepaald zijn beste eigenschap, maar er moeten toch ook goede kanten aan de beste man zitten. hoewel mijn man zeker geen lapzwans is moet ik hem echter alles letterlijk voorkauwen. Alles wat niet met zijn werk te maken heeft snapt ie gewoon niet. KDV regelen ? Zou ik lekker zelf doen. Die van mij zou het ook niet kunnen, terwijl hij verder toch behoorlijk intelligent is. Ik kijk bij tijd en wijlen ook met afgunst en jaloezie naar de kerel van mijn beste vriendin die boodschappen doet, zijn eigen overhemden strijkt het eten op tafel heeft staan om half zes en zijn hand niet omdraait voor een dreinende peuter en baby met spuitluier tegelijk. Echter ik vind de man sexueel totaal onaantrekkelijk en stiekum ook een beetje een watje. Mijn kerel kan echt niks zelf in het huishouden of wat dan ook daarom heen. Maar ik hou van hem om zijn humor, zijn intellect en gedrevenheid. En zeker een goede vader voor zijn kind. Hij is op andere manieren zeer betrokken bij zijn kind. Geef die vent nog even de tijd (dat vrijbuiter gevoel ken ik zelf ook wel, hij moet zelf ondervinden dat je leven echt niet ophoudt als de kleine er is, dat er alleen wat aanpassingen nodig zijn)
Pfff... had ik een verhaal getypt, is het weg... Wat ik wilde zeggen: probeer hem zoveel mogelijk te betrekken. Iemand had het al over een app, moet hij natuurlijk wel een smartphone hebben. Ik heb zelf dit boek gekocht: bol.com | Jouw zwangerschapsbijbel, Anne Deans | Nederlandse boeken Ik lees elke week aan mijn vriend de voortgang voor, soms doet hij dat ook zelf. Dat maakt het voor hem ook wat tastbaarder. Het lijkt me frustrerend voor jou dat hij niet wat meer zijn best doet een baan te vinden. Is hij al lang werkloos? Hij zal toch ook echt iets bij moeten gaan dragen als hij echt voor jullie kind wil gaan. In dingen regelen zijn vrouwen over het algemeen ook veel beter, maar laat hem de lichamelijke dingen doen. Ga inderdaad desnoods lijstjes maken, hoe kinderachtig het ook klinkt. Hij moet bijvoorbeeld echt de kattenbak gaan doen, dat mag jij gewoon niet meer. Hij heeft aangegeven dit kindje ook te willen. Dan moet hij ook wat gaan doen! Ik wens je veel kracht en wijsheid toe!
Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik je verhaal las. Het is duidelijk niet makkelijk! Wat ik wel weet en de dames hieronder ook al deels hebben aangegeven, dat mannen vaak houden van concrete opdrachten. Met daarnaast het bijbehorende compliment voor het doen ervan. Dus bijvoorbeeld: "Ik heb nogal last van mijn rug, ik zou het erg fijn vinden als je elke week het vuilnis buiten kan zetten." En dan als je uit werk komt en hij heeft het gedaan. Voor elk dingetje wat hij WEL heeft uigevoerd "Top, dat je dat gedaan hebt! Daar ben ik erg blij mee!". Het klinkt nogal betuttelend voor ons, maar hij voelt zich daardoor gestimuleerd. En hij is al wat ouder dus dat patroon doorbreken zal echt niet een twee drie gebeuren. Alle kleine beetjes helpen dan al. Maar echt let ook op jezelf he?! Het is niet goed voor de baby als je je te druk maakt, ook al gaat het over leuke dingen zoals babykamer inrichten etc., je moet ook echt toe komen aan rust voor jezelf. Ontspannen en eventjes niets "moeten". Ook samen met je partner. Is het een idee dat je een vriendin, moeder of zus de situatie uitlegt (dat het werk wat teveel is) en dat je samen met hen dingen oppakt? In ieder geval heel veel wijsheid gewenst en natuurlijk een goed verloop van de rest van je zwangerschap! PS. Wat je vertelde over dat geld terugvragen, schrok ik wel een beetje van! Dat is niet normaal, zeker als je bedenkt dat jij je te pletter werkt om alles rond te krijgen en ernaast het huishouden runt. Waar betaalt hij de biertjes als hij uitgaat van? Een broodje voor zijn zwangere vriendin kan er toch wel vanaf? Over je relatie kan of mag ik natuurlijk niet veel zeggen. Volg je hart hierbij.
haha Samsam, je hebt gelijk. Ik ben ook op mijn vriend gevallen, juist vanwege zijn onafhankelijkheid.. en hij is zeker geen watje inderdaad en ook dat vind ik aantrekkelijk. Tja en aan elke medaille zit een andere kant.. Maarrrr... dames toch nog even een update: Gisteravond kwam lapswans eten en toen hebben we een goed gesprek gehad. Gelukkig was mijn ergste woede weer wat bekoeld waardoor ik rustig kon zeggen wat ik graag wilde. En hij zit vol goede bedoelingen, maar hij wist inderdaad niet wat ik allemaal van hem verwachtte.. We hebben afgesproken dat we een lijst gaan maken met dingen die we moeten regelen en dingen waarvan ik het fijn zou vinden als hij ze af en toe voor me doet. Hij bleek toch ook wel harder bezig te zijn met werk zoeken dan ik dacht.. hij had de avond ervoor tot diep in de nacht zitten werken... Ik heb hem vandaag eerst maar eens de sleutel van mijn huis gegeven (ja mensen, die had hij nog niet ) zodat hij ook eens voor me kan koken als ik nog niet thuis ben Toen vanochtend de wekker ging (ik weet zeker dat ie dolgraag nog uren was blijven liggen), stond ie toch gewoon op samen met mij Beneden vond ik 'Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' opengeslagen (terwijl hij die tot nu toe ongeinteresseerd op het nachtkastje had laten liggen..) Had ie 's nachts zitten lezen... Zou ie dan toch......? Ik zal hem heus af en toe nog steeds wel moeten aansporen tot actie, maar dit is in elk geval een stap in de goede richting..
Hoi Dax, Wat vervelend dat je je zo moet voelen terwijl je net zwanger bent je toch ook wilt genieten! Ik ben denk ik heel hard als ik zeg dat je je kerel eens even flink de oren moet wassen!! Hij is notabene al over de 40 zoals jezelf zegt en kom op: dan moet je toch wel een beetje je verantwoordelijkheid kunnen en durven nemen? Hij moet zich doodschamen!! Als ik jou was, zou ik zeker met hem gaan praten. In de opening van dit topic zeg je: ... voordat ik mijn vriend ermee lastig val...maar ik denk dat daar je probleem al een beetje ligt. Confronteer hem met je gevoelens en misschien moet je ook gaan nadenken of je zo wel verder wilt. Want alle stress die jij nu hebt vanwege zijn lakse houding kan niet goed zijn voor jou en je kindje, toch? Mijn advies is dusraten met elkaar en duidelijk maken wat jou op dit moment bezig houdt! En: hem duidelijk maken dat dit ook zijn kindje is!! Gr. Pinda83
Haha, Ik heb net een flinke 'schop onder de kont' reactie gegeven, lees ik nu jouw bovenstaande berichtje. Wat fijn, die ommekeer! Blijkbaar heeft hij duidelijkheid nodig van je en moet je hem gewoon zeggen wat je van hem verwacht en verlangd.Tja,niet alle mannen hebben meteen door wat het als vrouw met je doet;zo'n zwangerschap Toch denk ik wel: blijven praten en duidelijk zijn! Succes en geniet van je zwangerschap (en hopelijk de steeds groter wordende betrokkenheid van je vriend)!! Gr. Pinda83
Ik sluit me helemaal aan bij mamamoon86 en denk dat je hieronder zelf goed de kern van het probleem beschrijft: de balans is zoek. Eigenlijk draag jij voor alles verantwoordelijkheid, los vd baby die nu op komst is. Nu er een baby op komst is wordt je met je neus op de feiten gedrukt. Heel veel sterkte met de keuze die je gaat maken!
Lees nu de rest vh verhaal pas. Fijn dat jullie hebben kunnen praten en je vriend wat bij lijkt te draaien! Ik hoop dat dit zich voortzet en jullie een balans kunnen vinden in deze nieuwe situatie waar jullie je allebei goed bij voelen!
Re: zwanger en piekeren (oa over lakse vader) Beste Dax, Misschien nog een hele kleine toevoeging in de vorm van een manier om te laten zien wat er gebeurt in jouw lichaam/ met jou... (anders dan de app, maar komt op hetzelfde neer) Een zwangerschapskalender, waar per week staat wat er veranderd aan jou en de baby. Die kun je op de wc hangen en mijn vriend zei laatst: hee, moeten we die nu niet omslaan? Dus hij wordt hier iig gelezen! Er staan ook tips voor de vader in. Die kalender heet: je zwangerschap van week tot week. Er is er ook 1 van babyopkomst.nl die speciaal op jullie datum is afgestemd (op voorkant staat dan bv stef en Linda's zwangerschapskalender) met in elk vakje een nieuw iets. Kan met echte fotos of met tekeningen als je dat prettiger vindt . Misschien leuk om hem cadeau te doen!! Verder ben je op de goede weg en kan ik niks toevoegen aan alles wat al is gezegd! Sterkte verder en een mooie zwangerschap gewenst! Liefs
Dank meiden, voor al jullie tips en steunbetuigingen! Wbt die app... leuk idee, maar jullie begrijpen toch inmiddels wel dat ik hier degene ben met de smartphone, en hij mijn afgedankte Nokia gebruikt hahaha. Misschien is een ouderwetse kalender een beter idee! Het gaat een stuk beter met me. Ook omdat ik niet meer misselijk ben en weer beter kan eten. Ik heb het nog wel heel druk met werk, maar voor vanavond heb ik een massage geregeld en als ik thuiskom heeft hij als het goed is lekker voor me gekookt Inderdaad: communicatie is echt het allerbelangrijkste! ik vind het heel lastig om mijn behoeftes en grenzen aan te geven, maar misschien stimuleert mijn zwangerschap me wel om dat nu eindelijk eens te leren!
Haha je blijft in ieder geval humor houden (wb de smartphone), dat is ook heel belangrijk :-D ! Fijn dat je je beter voelt. En idd misschien een goede leerschool om je grenzen aan te leren geven!
ik heb ook een vriend die denkt dat ik alles nog kan. we hebben nog een hond van 8 maanden en doet het soms nog in de bench hij ziet gewoon dat ik het er moeilijk mee heb en dat ik gewoon op de knieen moet. hij ziet het gewoon gebeuren en zegt ook niet ff van oh schat zal ik dat even doen. ik weet dat hij hard voor ons werk maar kan tog wel eens eventjes zijn handen laten wapperen omdat we niet veel geld hebben en al het geld naar de kleine gaat kunnen we niet de kraamhulp betalen omdat we de bevalling ook al een bijdrage moeten betalen komen we meer als 100derde euro´s uit. dus kwam hij met een idee om hulp te vragen van onze ouders. ik weet alleen niet of dat een goed idee is. en weet niet of ik dat aankan met mensen in huis die niet weten hoe ze mij moeten verzorgen. ik wens je veel suc6 hoop voor je dat hij wel bijdraait.
Dat is ook een lastige situatie zeg.. Wat je nog zou kunnen opperen is: het minimum aan uren van de kraamzorg (=24 uur), zodat jij en de baby goed worden nagekeken. En dan de rest door de familie (huishouden etc). Maar de kraamzorg kan zoveel zorgen wegnemen in het begin, zeker bij een eerste. Het geeft je gewoon een betere start. Dus als je zou kunnen, dan liever een 3-hands kinderwagen en kinderkamer en wel volledig kraamzorg
Kijk wellicht wordt jouw sexy wereldwijze man nog weleens een echte huisvader, met behoud van zijn charmes uiteraard. Je mag best eens mopperen op hem, maar sla er niet in door. Choose your battles (later ook heel goed toepasbaar op peuters en kleuters ). Ga eens lekker lang op de bank hangen en bedenk wat zijn vreselijke kanten allemaal zijn en welke wellicht toch niet zo vreselijk zijn om mee te leven. En ik bedoel absoluut niet dat je een zeurmiep bent, maar ik weet hoe je je voelt, kan mijn kerel ook nog met regelmaat achter het behang plakken ! Sunny side up. en bestrijd hem met je charmes en je humor. Fijne zwangerschap !