Bandenpijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mama079, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Beste verloskundigen,

Ik ben vandaag 9 weken en 5 dagen en heb het idee dat ik een gigantische buik heb gekregen sinds dit weekend (sinds vrijdag weet iedereen van de zw schap) Ik weet dat dat nog niet van de baby komt, maar hij is echt aanzienlijk gegroeid en ik lijk veel langer zwanger dan ik daadwerkelijk ben. Mijn buik trekt ook heel erg, dit herken ik wel van mijn vorige zw schap maar dat was pas na 20 weken. Ik voel aan beide kanten bij mijn ribben al e.e.a. trekken en onder in mijn liezen en achter mijn schaambeen heb ik steken. De ene keer zijn de steken er de hele tijd en de andere keer komen ze bij een verkeerde beweging.

Mijn vragen zijn nu:

Kan dat trekkende gevoel al zo hoog in de buik zitten, terwijl de bm nog achter het schaambeen zit? En kun je de groei van je buik nu al zo goed voelen? Hoe moet dat als ik straks veel langer zwanger ben?

De pijn in mijn liezen is dat bandenpijn? Moet ik het nu rustiger aan doen? Ik verlies ook meer afscheiding dan normaal (wel wit). Wegens een extreme vroeggeboorte de vorige keer, heb ik nu meer kans op weer een vroeggeboorte.

Enorm bedankt voor jullie tijd!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Mama079.

Doordat er weer veel veranderd in je lichaam kun je inderdaad ineens overal rare steekjes voelen.
    Het trekkend gevoel onderin is inderdaad bandenpijn.
    Het trekkend gevoel onder de ribben, komt doordat de darmen zich verplaatsen en daardoor tegen je maag en ribben drukken. Niks om je zorgen om te maken. Je ribbenkast komen namelijk ook een stukje naar voren in de zwangerschap.
    Bandenpijn wilt niet zeggen dat je rustiger aan moet doen.
    Het verliezen van meer afscheiding is ook normaal komt tgv je hormonen.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina