Thuis bevallen van eerste kindje?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Vinexkindje, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Beste verloskundigen,

Afgelopen week was ik met mn schoonzus aan het praten die doktersassistente is. Zij vertelde zo tussen neus en lippen door dat het merendeel van de vrouwen die thuis bevallen van hun eerste kindje uiteindelijk alsnog in het ziekenhuis terechtkomen (oa vanwege stoppen van de weeën, niet vorderen ontsluiting, vacuumpomp nodig, pijnstilling etc). Dit idee laat me op de een of andere manier niet los en ik twijfel ineens of ik wel thuis wil en kan bevallen van mijn eerste kindje (zwangerschapshormonen??). Ik zal dit ook nog met mijn verloskundige bespreken maar ik vroeg me af of jullie dit herkennen. Zijn er inderdaad meer eerste kindjes die in het ziekenhuis geboren worden? Of zijn er gewoon evenveel eerste als tweede of derde kindjes die thuis geboren worden? (ik snap dat er geen harde cijfers voor zijn maar meer jullie ervaring in de praktijk)

Bedankt!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het klopt inderdaad dat je bij een eerste vaker problemen ziet dan bij een tweede. Dit heeft dan als gevolg dat je soms tijdens de bevalling nog naar het ziekenhuis moet. Echter is het erg belangrijk om te doen waar jij je goed bij voelt. Als je je thuis op je gemak voelt is dat een veilige omgeving voor jou en kan je meer ontspannen. Sommige vrouwen hebben dit juist meer in het ziekenhuis. Bespreek de voor en nadelen nog eens met je verloskundige. Succes!

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina