hallo ik ben 10 weken zwanger en ben vandag achter gekomen dat ik zwanger ben. voor en tijdens mijn zwangerschap heb ik zoplicon 7,5 slaap medecijn gebruikt. elke avond voor het slapen gaan 1 pil. ik ben nu aan te twijfelen dat ik de zwangerschap ga afbreken omdat ik die slaapmedecijn gebruik, en dat die medecijn effect heeft op het kindje. ik wil mij zelf gerustellen, ik ben heel erg bang.
Zopiclon is een hele heftige slaaptablet. Ik kan best veel hebben maar als ik Zopiclon slik ben ik echt 8 u helemaal van de wereld. Ik zou de zwangerschap zelf niet afbreken maar zou wel per direct stoppen. Even overleggen met je huisarts of vk zodat ze je wat gerust kunnen stellen misschien? De eerst weken is er ook nog geen bloed bloed contact. Denk persoonlijk dat het mee zal vallen.
Ik gebruik ook Zopiclon omdat ik nachtdiensten werk (nu ziektewet natuurlijk) om overdag te kunnen slapen. Ben dan echt 8 uur van de wereld. Zo diep slaap ik dan. Het is een heel heftig spulletje. Maar om nou direct de zwangerschap te willen stoppen zou ik niet doen. Zou per direct de ha bellen en hem dit voorleggen. Ik heb geen idee wat de consequenties KUNNEN zijn..hoeft echt niet te zeggen dat de baby er iets aan over houdt he..
Ik lees dit: Zwangerschap Er zijn tot dusver geen aanwijzingen voor schadelijkheid bij dierproeven. Wanneer zopiclon wordt voorgeschreven bij een vruchtbare vrouw, moet zij gewaarschuwd worden dat zij contact opneemt met haar arts om de behandeling te staken wanneer ze zwanger wil worden of mogelijk zwanger is. Wanneer zopiclon gedurende de laatste drie maanden van de zwangerschap of gedurende de bevalling wordt voorgeschreven, kunnen, ten gevolge van de farmacologische eigenschappen van het produkt, effecten op de neonaat zoals hypothermie, hypotonie en ademhalingsdepressie worden verwacht. Bij pasgeborenen van moeders die langdurig zopiclon hebben gebruikt tijdens de laatste maanden van de zwangerschap kunnen ten gevolge van het ontwikkelen van lichamelijke afhankelijkheid onthoudingsverschijnselen optreden.