Waaraan merken jullie dat het NIET raak is?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annalise74, 12 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ladies,

Na altijd verhalen te lezen over "Hoe merk je nog voor je NOD dat je zwanger bent?" of "Is dit een zwangerschapssymptoom?" vraag ik me nu af: Zijn er ook meiden die nog VOOR hun NOD voelen/zeker weten dat ze NIET zwanger zijn? Hoe of waaraan merken jullie dat? Ben erg benieuwd...

Groetjes,
    XXAnnalise

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Goede vraag...heb alleen geen antwoord :(

Ik snap namelijk niets van mn lijf, in die zin ik denk dat ik mezelf gewoon ook teveel voor de gek laat houden.

Dacht de 1e ronde dat het raak was, iedereen om me heen ook, maar was niets.....daarna dacht ik ff niets meer, nu deze ronde heb ik wel het gevoel dat het mogelijk raak zou zijn.

Vlagen misselijk, pijnlijke borsten, steeds harde tepels, opgezette buik(onderin), afscheiding, lichte kramp maar geen ongi pijn , hoofdpijn etc....

Dus ik heb geen idee, het enige waar ik me echt aan vast hou is mn NOD en ongi...wacht echt nu tot na mn NOD om te testen...

Ongi is niet zwanger, scheelt ook weer een negatieve test met als gevolg dat je denkt toch nog zwanger te kunnen zijn...

Maar ja das wel weer lekker rationeel gedacht hoor...hihi wachten duurt wel lang dus in mn hoofd ben ik er wel mee bezig... ;)

3. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Geen idee, ik ben nieuw op dit forum, maar het is voor ons inmiddels ronde 8. Ik heb een aantal maal gedacht dat ik wel zwanger zou zijn, maar dat ik niet zwanger zou zijn ... daar heb ik eigenlijk niet bij stil gestaan. Ik heb wel eens gehad dat ik inderdaad duidelijk pré-ongi klachten kreeg en dat ik begreep dat ik ongi zou worden. Je kunt er toch geen pijl op trekken, gewoon testen zodra je over tijd bent, dan weet je het zeker.

4. bono

bono Actief lid

9 nov 2006
    107
    0
    0
    produktiemedewerker
    kampen
    ik heb elke maand zere (.)(.) maar men zecht ook dat je dat krijgt waneer je zw bent nou bij mij als ik ongi wor
    brandend maag zuur
    en ik heb gewoon een gevoel

gr bono

5. juuls

juuls Lid

12 apr 2007
    71
    0
    0
  6. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Moeilijk op te antwoorden.....

Ik voelde me exact hetzelfde als normaal, dat ik ongesteld zou worden. Had ook pijn in mijn borsten (zoals altijd!) en was zwanger. Afscheiding was hetzelfde als anders, zelfde kleur enz enz. Geen verschil voor mij.

Kari

7. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Ik weet nu eigenlijk zeker dat ik niet zwanger ben omdat ik vanaf vlak voor de eisprong tot nu lichte ongikrampen heb, de hele dag door maar in de ochtend het ergste. Ik heb dat elke maand en nog nooit zwanger geweest. Zijn er trouwens meiden die dat ook hebben, ongikrampen vanaf vlak voor de eisprong die steeds erger worden tot aan je ongie?

8. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook zo vaak gedacht dat ik wel eens zwanger kon zijn, maar dan ergens diep in mijn onderbewust zijn wist ik dat het toch niet raak was. En dat gevoel gaf dan toch wel de doorslag. En is ook elke keer uitgekomen.
    Ik zou echt wel eens willen voelen hoe het is om wèl zwanger te zijn, hahaha.

Liefs Vanilia

9. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Nu je het zegt.... die menstruatie-krampen heb ik na mijn ei ook wel eens gehad en toen was ik niet zwanger. Dit keer waren het geen echte ongikrampen maar meer steekjes onderin mijn buik, links, rechts, rechts, links. Hier dacht ik ook van dat het niet raak was. Op de dag dat ik ongesteld had moeten worden kreeg ik MEGA menstruatie-krampen en dacht ook echt dat ik ongesteld werd. Die heftige krampen hebben 2 dagen geduurd. Maar de mesntruatie kwam niet :)

kari

10. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Die menstruatie krampen heb ik ook een week voor mijn nod, en inderdaad het meest als ik wakker wordt in de ochtend.
    In het begin dacht ik steeds ja het is raak, maar nu ben ik het gewend en weet ik dat ik daar niet op moet letten.

11. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Tsja, goede vraag.
    Ik denk zelf dat ik in de allereerste ronde een mislukte bevruchting heb gehad. Toen had ik branderige tepels en voelde me een beetje anders, licht in mijn hoofd een week voor de NOD. Werd toen dus toch (heftig) ongesteld. Nu denk ik dat als ik een week vantevoren niks vreemds voel, het niet gelukt is... En ook omdat ik dan een beetje depri ben :(

12. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Bij mij zijn het echt ongikrampen die op de dag van de eisprong plaatsmaken voor de, zoals jij zegt, steekjes onderin mijn buik, links, rechts, rechts, links. Blij te horen dat ik niet de enige ben, aangezien ik aan alles begin te twijfelen![/code]

13. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    HOi nou ik ik merk het aan veel dingen, zoals moe, emo, een soort spierpijn in mijn buik., dus ja.
    jennie

14. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Het is eigenlijk raar, de klachten komen overeen, maar voor de één betekend het zwanger zijn en voor de ander betekend het niet zwanger zijn. Het is een heel bijzonder fenomeen, zo'n vrouwenlijf. Ik ben deze ronde (8e voor ons eerste kindje) veel relaxter dan de vorige keren. Zou het deze keer dan toch ...

15. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Bij mij is het altijd heel duidelijk....ik krijg dan rond dag 18 witverlies, soms 1 dag, soms langer.
    Maar daaraan merk ik dat ik ongi ga worden.....
    Wel handig...hoef ik ook niet in de zenuwen te zitten... ;)

16. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Tja dat witverlies had ik ook toen ik zwanger bleek te zijn.....een paar dagen na mijn ei. Eerlijkgezegd dacht ik toen ook dat het over en uit was. Maar het is natuurlijk nooit verkeerd om je erop in te stellen dat het niet raak is. Maar dat witverlies is nooit weggegaan, is nu een beetje teveel van het goede :)

Kari

17. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    hhahah....ja dat kan inderdaad.... :)
    De eerste keer dat ik het had dacht ik ook aan de mogelijkheid dat ik zwanger was....helaas... ;)
    Ik heb ook nog gedacht aan een laat ei.....was het ook niet...hoewel je mijn hubbie niet hoorde klagen....weer een paar ectra 'klus-dagen' erbij... :)

18. Janneke123

Janneke123 Actief lid

10 apr 2007
    148
    0
    0
    Enkele dagen voor mijn NOD begint het altijd met wat oud bloedverlies.

19. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ik heb elke maand zere borsten voordat ik ongesteld word. Soms meteen na mijn eisprong, soms pas de laatste paar dagen voor nod. Maar ja, zere borsten kunnen ook duiden op wel zwanger...
    Soms heb ik ook meer hoofpijn. En ik zie het aan mijn afscheiding. Toch blijf ik stiekem altijd hopen. Pas op de dag waarop ik ongesteld ga worden weet ik het zeker: buikpijn, rugpijn, opgeblazen gevoel. Krampjes.
    But then again: je weet niet hoe het zou zijn als je wel zwanger was, misschien wel precies hetzelfde...

20. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Ik voelde me dan niet anders dan anders.
    Kon goed aan mijn lijf voelen wanneer het anders was.

Was bijv. 3 maanden na mijn curettage weer zwanger.
    Kon 2 keer voor mijn maandelijkse periodes echt balen want dan voelde ik dat het niet gelukt was. Kreeg dan de gewone zeurderij onderin mijn buik.
    Toen ik weer zwanger was voelde het gewoon anders. Wist ik ook.
    Buik zeurderij was anders. En iets in mijn verstand verraadt het dan.
    Terwijl ik best weleens bang was om mijn gevoel verkeerd te interpreteren omdat je er misschien veel (te veel?) mee bezig bent.
    Maar mijn gevoel heeft me gelukkig niet verraden.

Deel Deze Pagina