Bij VK geweest, beetje een domper..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kalush, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Vanochtend voor de eerste keer weer bij de verloskundige geweest. Zolang ik nu weet dat ik zwanger ben maak ik me nergens druk om, het komt zoals het komt.
    Alleen nu heeft de vk mij weer op dingen gewezen zoals de prenatale onderzoeken en down syndroom (ik weet ze moeten dit vermelden) maar nu heb ik een stuk onrust in mij..
    Ik wil geen extra onderzoeken laten doen, ben ik hierin nou de enige?

De dingen die ik nu gehoort heb, drukken toch wel een beetje op mijn vreugde, kan me eigenlijk niet herinneren dat dit ook zo tersprake is gekomen bij de zwangerschap van Eliza.

Ik weet, er kunnen zoveel dingen mis gaan/zijn.. maar toch.. weet eigenlijk niet hoe ik dit moet omschrijven, is een heel erg dubbel gevoel..

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja logisch, dat soort dingen wil je gewoon niet horen, je wil ook niet nadenken over de kans dat je kindje misschien iets heeft.

Als jij geen extra onderzoeken wil laten doen is dat je goed recht, maar de vk moet het inderdaad wel aankaarten. Wij hebben alleen de 20 weken echo laten doen, meer niet. Dus je bent echt niet de enige hoor.

Probeer het van je af te zetten en dat je kindje hoe dan ook welkom is!

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij hebben het ook niet laten doen.
    ik zei al gelijk nee toen ze er over begonnen bij de gyn.
    de vk vroeg het later ook weer omdat ze het moeten vragen en toen ik weer nee zei zei ze ik geef je groot gelijk dat je het niet laat doen, het is geen 100% garantie dat het werkelijk is wat er uitkomt , en ik heb ook zo van stel dat het mis is volgens hun dan kan ik niet meer genieten van de zwangerschap en zou ik erg bang zijn tijdens de bevalling wat er uit zal komen.
    stel hun zeggen het is een down kindje en het word geboren en het is niet zo , zit je wel al die maanden in de stress.

meiden die het wel hebben gedaan is hun goed recht

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij laten ook niks extra's onderzoeken.
    Puur vanwege onze IVF achtergrond doen we de 20 wk echo wel (maar ook daar zijn de meningen over verdeeld).
    Doe waar jullie je goed bij voelen!

5. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    wij hebben het ook niet laten doen, wel doen we de 20 wkn echo

6. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Bij Merijn hadden we de keuze niet eens.
    Nu kregen wij ze ook aangeboden. Ik was toen nog 28 en mijn man 32 en we hebben gezegd, Nee.

Waarom, omdat ik geen onnodige onrust wil. Als er iets niet goed zou zijn dan komt dat ook wel uit de 20 weken echo die je nu standaard krijgt (bij merijn was dit ook nog niet standaard)
    Dan zouden we wel weer verder zien.. dus hier ook geen onderzoeken gehad hoor

7. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Heb het ook niet gedaan, wel indd de 20 weken echo.
    Bij mijn dochter vroegen ze het ook nog niet (2005).

jessica

8. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0

Elmo hoi, wat bedoel jij precies met "puur vanwege onze IVF achtergrond'?

Ik ben namelijk ook zwanger geraakt doormiddel van ivf en wilde graag weten wat jij daarmee bedoelt.
    Wij zitten namelijk ook te tobbe of we wel of geen onderzoeken laten doen.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Er zijn ziekenhuizen die na ICSI de screeningsecho adviseren maar dat is dus niet overal zo.
    Voor de zekerheid doen wij het dus wel...het is geen natuurlijke selectie geweest he, dat is het bij IVF wel..vandaar eigenlijk.

10. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi Hoi,

Wij hebben de combinatietest ook niet laten doen.
    Dit omdat ik dan alleen maar in de stress zou gaan zitten.
    Het is een kans berekening, ze kunnen niks met zekerheid zeggen.
    Het onderzoek is pas van de laaste 2 jaar en de VK moet het vermelden.
    Zo te lezen ben je niet de enige die het niet laat doen.
    Probeer lekker van je zwangerschap te genieten!

Groetjesssss Jetje

11. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0

aha.... goed om te weten.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb geen combitesten of zo laten doen ik het begin van de zwangerschap, puur om het feit stel dat ze een verhoogde kans berekenen en ik laat me verder onderzoeken met het risico op een mk en alles blijtk gewoon goed te zijn maar je verliest alsnog je kindje, of ze vinden wel iets en dan sta je voor de keus wel of niet afbreken van de zwangerschap. ik zal deze keus niet kunnen maken en daarom heb ik geen onderzoeken gedaan. toen ik 20 wk was besloot ik toch een 20 wk echo te doen om me te kunnen voorbereiden als er iets gevonden werd. gelukkig ziet alles er prima uit.

13. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    wij hebben het wel laten doen meer omdat mijn man het wilde en idd ondanks dat het een kansberekening is maak je je toch wel druk maar aan de andere kant toen we de uitslag kregen waren we wel blij niet dat de kans er dan nie meer is maar toch
    en dan is er nog de twintig wkn echo ook daar maak je je druk om zit alles goed groeit het goed enz enz zorgen maak je je toch wel!

grappig is dat zodra je je kind in handen hebt of eigenlijk al in de buik je je als ouder (s) je leven lang verder zorgen maakt !

14. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    De 20 weken echo wel, lijkt me zo erg om een afwijking net na de bevalling te ontdekken waar ze misschien tijdens de zwangerschap iets mee konden doen.
    Nekplooimeting niet, alles is welkom!
    Er zijn heel veel handicaps die pas veel later (ver na bevalling) duidelijk worden.

Er is hier pas ook een topic over geweest.

Groetjes, Mirelle.

15. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Wij doen ook alleen de 20-weken echo...

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wj doen ook alleen maar de 20 weken echo!

17. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    hey kalush

er kunnen ook wel genoeg dingen goed gaan
    denk dat je je beter daarop moet focussen
    ik was gister voor het eerst bij vk
    ik zou het ook niet laten doen, maar ik ben ook nog erg jong
    en dan erbij komt alleen de kans voor afwijkingen eruit
    ik heb gister het hartje gehoord en dan zou ik gerustgesteld zijn
    ben ik ook wel maar maandag de echo maak me toch nog wel een beetje druk
    maar dat zal wel normaal zijn

-x-

18. Niet meer actief

Wij hebben de test wel gedaan, maar niet om de uitslag eigenlijk, de kleine hadden we hoe dan ook toch gehouden! Maar we hadden wel een extra echo.. en dat wilde we graag, hoe meer echo's hoe beter ;)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ze zijn vanaf 2007 verplicht je te vertellen over alle testen etc., bij iedereen moeten ze de mogelijkheden noemen. Wij hebben alleen de 20-weken echo laten doen en verder niets. Dat vond ik wel goed, 100% zekerheid heb je nooit, maar mochten ze dan iets vinden waar ze gelijk bij de geboorte rekening mee kunnen houden, vind ik het wel goed om van te voren te weten.

20. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    wij doen ook alleen de 20 weken echo

Deel Deze Pagina