Hoi, Ik ben in februari gestopt met de pil, en werd niet ongesteld dus heb ik wat testen gedaan maar allemaal negatief. In april ben ik naar de huisarts geweest en die heeft bloed laten afnemen, alle waarde's waar goed, dus heeft hij mij doorverwezen naar de gynaecoloog omdat ik daar al eerder onder behandeling ben geweest. De gynaecoloog heeft mij een kuur primolut voorgeschreven die ik afgelopen zaterdag afgerond heb. Op de bijsluiter stond dat je na 2 a 3 dagen een bloeding moest krijgen, maar vandaag nog niks dus heb ik net naar het ziekenhuis gebeld en ze zeiden dat ik nog een paar dagen aan moest kijken en anders een zwangerschapstest. Ik vond het maar raar die test want hoe kan dat nou dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar gelijk verscheen er een DIKKE STREEP! Ik kan het niet geloven!!! Ik ben er helemaal beduusd van en maak mij nu dus hele grote zorgen omdat ik die primolut geslikt heb terwijl ik blijkbaar zwanger ben en ik weet niet eens hoelang. Ik heb gelezen dat je NOOIT primolut mag slikken tijden een zwangerschap, heeft iemand hier misschien ervaring mee en kan mij een beetje gerustellen????? Gelukkig mag ik vanmiddag al voor een echo naar de gynaecoloog, maar ik kan niet wachten.
Het gebruik van Primolut kan verder geen kwaad, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken! Gefeliciteerd met het goede nieuws!
Hoi hoi, ik heb ook primolut geslikt en kreeg ook geen bloeding. Alleen moest ik na 14 dagen slikken terugkomen bij de gyn, ivm vastgestelde PCO. Ik heb ook braaf voor ik begonnen was met slikken een test gedaan en die was net zo negatief als al die andere testen die ik voorheen gedaan had. Bij de gyn kreeg ik een inwendige echo en daar was heel goed op te zien dat ik zwanger was. Een week later moest ik terugkomen en toen bleek dat ik 6 weken op weg was. Ik heb ook meteen die vraag gesteld of het dan niet erg was, gezien de info uit de bijsluiter van de primolut. Maar dat maakte niks uit, kon geen kwaad. Ik ben inmiddels ruim 25 weken zwanger en tot nog toe is alles goed. Dus geen zorgen. Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap!!
Bedankt voor jullie reactie's! Ik ben vanmiddag nog naar de gynaecoloog geweest en ben zelfs 8 weken zwanger! Heb er helemaal niks van gemerkt... en hij zei ook dat de kans nihil was dat de kleine een afwijking of iets dergelijks zou krijgen van de primolut. Maar ik ben nog extra gerustgesteld door jullie reactie! OOOOHHH wat ben ik gelukkig!!!!!!!!!!!
ja ik wil je niet bang maken maar een vriendin van mij heeft dat ook geslikt tijdens haar zwangerschap en die heeft er een gehandicapt kindje aan over gehouden. Wel is haar verteld dat de kans daarop heel klein zou zijn, maar het is dus wel gebeurd. Ik zou daarom wel alle mogelijke testen laten doen. Je kan het beter zeker weten dan. Maar gefeliciteerd!
Oei... de gynaecoloog stelde wel voor om een nekplooimeting te laten doen over 4 weken. Dat gaan we dan wel doen.
100% zekerheid heb je niet, maar dat heeft niemand. Tuurlijk hoop ik op een gezond kindje, maar mocht het geboren worden met een handicap of afwijking is het ook heel erg welkom!