Ik snap er helemaal niets van. Half april ben ik naar de huisarts geweest omdat mijn menstruatie 3 maanden op zich had laten wachten. Na 10 dagen Duphaston is de menstruatie toch op gang gekomen(duur 4 dagen). Nu een maand verder weeeeeeer overtijd en een negatieve test.:x De pil slik ik al een jaar of 6 niet meer omdat ik daar een hele slechte reactie op had. Vorig jaar is de ellende begonnen, geen maand optijd en vaak helemaal geen menstruatie. Nu dus weer overtijd. Vandaag maar weer een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik ben zelf bang dat ik geen eisprong heb dus ik wil morgen om een doorverwijziging vragen naar de gynaceoloog. Maar wat waren jullie klachten voor dat je erachter kwam dat je geen eisprong had????
Ik ben een van de gelukkige vrouwen die wel een eisprong heeft. Maar hou je bijv. je temp bij? Doe je ovulatietestjes? Voel je iets halverwege je cyclus? Allemaal dingen die je kunnen helpen bij het vinden van een eitje.... Succes.
met de ovuatietest kan ik helaas mijn ei niet vind. Ik ben bang dat als ik ga tempen dat ik er zoveel mee bezig ben dat het helemaal niet lukt. Voor mijn gevoel ben ik zwanger, opzette buik en vooral moe. Maar dat was de vorige keer ook en toen dacht de huisarts dat er een ei in mijn eileiders was blijven zitten..... Ik ga misschien vroeg naar de HA maar wil gewoon weten wat er in mijn lichaam afspeel
Hey ik heb ook een heel onregelmatige cyclus (zie onderaan) en heb mij nu ovulatietesten aangeschaft die ik vanaf volgende week dagelijks zal gebruiken... Dan weet ik min of meer zeker of/wanneer ik een eisprong heb! Heb ze via Sensitest...
hoi Ineke, zoals je hierboven kunt lezen kon ik mijn ei niet vinden. Elke keer weer een vaag streepje. Ik was er helemaal klaar mee. Soms ben ik wel eens bang dat ik teveel met zwanger worden bezig ben.....
Oei, sorry had dat berichtje nog niet gezien... Wat vervelend dat je je ei niet kan vinden met ovulatietesten! Tempen is ook echt mijn ding niet, dan zou ik er inderdaad ook helemaal gek van worden vrees ik... Ik had er ook nog nooit van gehoord dat je ei in je eileider kan blijven steken, zoals je beschrijft! In dit geval zou ik zeker een doorverwijzing vragen naar de gyn. Want anders loop je misschien zelfs het risico op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dus kan de gyn je misschien toch beter begeleiden dan een HA. Succes en hopelijk zullen ze je verder kunnen helpen!
Ik had hetzelfde, dacht ook dat ik misschien geen eisprong had. Toen heb ik ovutesten gebruikt maar daar kon ik mn ei ook niet mee vinden. Sinds deze maand ben ik begonnen met tempen en nu heb ik waarschijnlijk toch een eisprong gevonden. Ik snap wel het argument dat je er dan teveel mee bezig bent hoor maar ik denk dat als je naar de gyn gaat dat die misschien ook wel zegt dat je moet gaan tempen.
Ik had het ook nog nooit gehoord of gelezen maar dan is er een eitje die niet uit je eileider gaat en daar wel een soort van gaat groeien. De HA voelde het aan mijn buik en na een inwendig onderzoek bleek dat mijn eileider aan de rechter kant dik was, Maar je kan wel een ei hebben maar hij moet wel het nestje verlaten. Vorig jaar ben ik ook naar de gyn geweest voor een onderzoek. Mijn man heeft kanker en ivm een behandeling moesten wij zeker weten dat ik niet zwanger was. Dus ik hoop dat de gyn ook wel met onze voorgeschiedenis in zijn gedachte de juiste beslissing neemt. Tempen kost veel tijd en we moeten het hebben van de tijd tussen de behandelingen.
Hi Ik had precies hetzelfde, niet uit mezelf ongi worden... nu blijkt dat ik PCO heb OP de echo waren heeel veeeeel eiblaasjes te zien, maar deze groeien niet en springen ook niet
Ik kwam erachter omdat mijn cycli steeds gekker werden. Ik werd steeds onregelmatiger ongesteld en ik was al bang dat het de overgang zou zijn. Bij onderzoek bleken mijn hormonen wel in orde, maar bij diverse echo's bleken er tevens geen eitjes te rijpen. Maar....ik heb één maal een ei gehad en geloof het of niet...dat resulteerde in het feit, dat ik nu al in de 26e week van mijn zwangerschap zit. Als je denkt dat er wat mis is, zorg dat je een afspraak krijgt bij een gyn. Mijn HA wuifde mijn problemen weg, maar gelukkig heb ik geluisterd naarf mijn eigen gevoel en dat bleek dus wel te klopen. Succes!
Hoi, Ik heb hetzelfde als catty. Ben in mei 2008 gestopt en werd soms 3 mnd niet ongetseld. Ben in mrt doorgestuurd naar gync. en die heeft me doorgestuurd naar de vruchtbaarheidsarts. Ik slik nu clomid en spuit met pregnyl. Heb echt een fijne arts die van doorpakken weet. Helemaal omdat ik 25 ben vindt ze dat ik gewoon snel zwanger moet zijn.
zometeen moet ik ook naar de HA. De klachten die ik heb zijn hetzelfde als de vorige keer. Steekjes in mijn zij en gerommel in mijn buik. Ook is mijn buik opgezet maar dat komt omdat het eitje toch gaat (proberen) te groeien. Het is allemaal heel vaag en onduidelijk maar ik hoop toch meer info te krijgen straks. Hoe werkt het gebruik van Clomid en pregnyl??? Over clomid lees je heel veel maar pregnyl niet.
Hier ook geen tot weinig eisprongen. Maar...wel een kindje gekregen. De Gyn heeft bij mij 'luie eierstokken' geconstateerd. We zijn nu bezig voor een tweede en ik zit al bijna op 100 dagen. Dat heeft niet te maken met het herstellen van de bevalling maar gewoon met die eierstokken. Bij mijn zoontje had ik uiteindelijk op dag 54 een eisprong. En volgens mij had ik eergisteren ook een eisprong. Misschien kan de gyn wat meer info geven over PCO etc
Ook ik heb waarschijnlijk geen eisprong, in Januari gestopt met de pil (ongeveer 13 jaar geslikt) en iedere keer een cyclus gehad van 20/24 dagen. Het begint met bruinverlies en dit heb ik dan wel 10 dagen waarna ik bloed verlies. Mijn cyclus is dus waarschijnlijk te kort voor een eisprong. Ook met behulp van ovu testen geen eisprong kunnen vinden en ik ben er klaar mee....ga geen ovu testen meer gebruiken en laat het rusten want ik was er veel te veel mee bezig. Ik wacht nu gewoon af en als het in Januari nog steeds zo is dan ga ik naar de HA. Dames succes!!!!!
Hoe controleer je dan of je een eisprong hebt? Ik had ook altijd een vaag streepje met sensitest, maar denk nooit op de goede momenten getest ofzo. Als je cyclus tussen de 25 en 40 zit, heb je toch gewoon een sprong???
donkervoort ik herken me helemaal in je verhaal.voordat mijn menstruatie onregelmatig werd had ik precies hetzelfde. Aan de bruinige afscheiding kon ik zien wanneer mijn menstruatie kwam, 2 dagen afscheiding en dan kwam het wel. Maar temperaturen is ook niets voor mij hoor...... Maandag moet ik naar de Gynecolloog dus ik wacht het nog maar even af.