Zwanger en Psoriasis

Discussion in 'Gezondheid' started by Lenthe87, Jun 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tugbiss

tugbiss Lid

Jul 3, 2011
    44
    0
    0
    ik heb er zelf geen ervaringen mee maar weet het van mijn moeder. Zij heeft psoriasis " gekregen" in haar pubertijd. Ook van alles gehad cremetjes, zalfjes en lichttherapie. Niets leek te helpen en de dermatoloog gaf aan dat t richting huidkanker ging. Nou, de mensen met psoriasis weten het al; door de shock en verdriet werd het erger waardoor ze alleen maar grote oppervlakten had op haar huid.

In die periode zijn we met het gezin er even " uit" geweest en gingen op bezoek bij een familielid in het oosten. Deze heeft mn ma toen meegenomen naar zijn eigen huisarts. Mn ma was natuurlijk ten einde raad dus alles was welkom. Deze huisarts heeft mijn moeder toen doorverwezen naar voorheen " Boekelo kuur" nu Helon Boekelo Kuur (www.helon.nl).. Mn moeder is verlost van haar psoriasis dankzij deze kuur behandeling die ze nu 10 jaar geleden heeft gehad. Alleen een paar vlekjes als ze stress ervaart. Terug naar de zwangerschap; ooit gehoord van een arts dat psiorasis niet overgebracht kan worden op ongeboren kindjes en dat t meestal een generatie overslaat. (mijn ma schijnt heel de zw bang geweest te zijn om t op ons over te dragen ) Sterkte ermee..

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb ook een psoriasis achtige huidaandoenning, dit is tijdens mijn zwangers schap wel iets erger geworden! Nu ik BV geef mag ik nog steeds niks behalve vaseline cetomacrogolcreme. Helpt niet volledig maar verzacht wel.

suc6!

3. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    balen dat het bij mij in de familie helaas niet heeft overgeslagen.. mijn oma heeft het (moeder van mijn moeder) mijn moeder (enigskind) heeft het en ik (enigskind) heb het..

wel fijn om te lezen wat jouwn moeder heeft geholpen..

4. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    thanx voor de reactie hiero.. weten we weer een middeltje om uit te proberen..

5. Classic

Classic Niet meer actief

hallo,
    ik ben vanaf kleins af aan psoriasis, en ik ben inderdaad de medische molen in gekomen.. zeker in de pubertijd was het heel erg! ik ben een donkere meid, dus die witte vlekken in mijn gezicht waren geen pretje.. zelfs een tijdje ziek thuis gebleven omdat ik zelf in een donkere periode zat.
    lichttherapie helpt bij mij heel goed, hoef er niet voor naar het ziekenhuis, maar het kan het gewoon thuis doen..
    Deze keer, had ik het wel heel erg, maar was het snel verholpen door het mooie warme weer. ben zelfs gestopt met de behandeling, dit omdat mijn huid zoveel zon niet kon hebben! en ik begon te verbranden.
    bij mijn eerste zwangerschap heb ik geen enkel plekje gezien! JOEPIE en bij de tweede zwangerschap ging ik daar ook vanuit. helaas kreeg ik het weer.. maar het aller slechts was toen ik BV gaf..
    Mijn borsten waren kapot letterlijk en figuurlijk. en pijn dat ze deden.. toch heb ik 13mnd bv gegeven, en geen moment spijt van gehad.
    Deze zwangerschap zie ik wel wanneer het komt.

Sinds ik moeder ben,maakt het mij niet meer uit wat andere denken of zien.. nog steeds doet het pijn om mensen te zien die je vies aan kijken!
    Maar het doet een stuk minder pijn, sinds ik met mezelf heb besloten om me niets van andere aan te trekken..

Share This Page