in de neppe zit ook nog heel erg veel caffeine en dat is niet goed voor het kindje dus ik zou het echt niet doen maar als je het echt niet kan laten hou het er dan bij 1 per dag liefs diane
precies hetzelfde!Ook te veel caffeine! Ik dronk 4 blikjes per dag,maar sinds ik zwanger ben helemaal niks meer!Heb gehoord dat het echt slecht voor de kleine is!
afblijven en een andere verslaving zoeken meid.... (nee hoor grapje) tis in ieder geval al niet zo denderend goed als je niet zwanger bent laat staan als je zwanger bent.... tis niet zo dat je het helemaal niet meer moet drinken, weet natuurlijk niet hoeveel blikjes per dag je er op drinkt maar net als met koffie - thee - cola en roken waarvan bekend is dat het schadelijk kan zijn voor de ongeboren vrucht is dat met red bull net zo al zijn er waarschijnlijk nog niet veel onderzoeken die dat ondersteunen omdat red bull natuurlijk nog niet zolang bestaat als koffie - cola etc etc... probeer het net als andere doen met koffie - thee - cola - roken etc zoveel mogelijk te minderen...... succes meid...
dat mag gewoon hoor...je moet het vergelijken met koffie daar zit in 1 bakje iets van 85 mg caffeïne in, en in een blikje red bull zit 88 mg.... en net als met koffie wordt geadviseerd om niet meer dan 300 mg per dag naar "binnen te werken" dus probeer dat ook aan te houden met je red bull verslaving...
probeer anders 1 kop koffie te drinken ipv 1 red bul in koffie zit een stuk minder caffeine dan in red bul het is michien wel moeilijk maar dat is met roken ook en toch stoppen de meesten ook met roken omdat het slecht is en dat is met red bul precies het zelfde is ook heel slecht voor je kindje.
het gaan niet alleen om de caffeine. er zit nog meer in dan dat. weet niet precies wat. ik dronk het ook altijd. maar de vk heeft echt gezegd dat ik dat echt niet moet doen.!
Klopt, lees maar wat ik van een andere site heb: Per blikje van 250 ml bevat het ongeveer 20 gram suiker, 1000 mg taurine, 600 mg glucoronolactone, B-complex vitamines en 80 mg zuivere cafeïne. Deze hoeveelheid cafeïne staat ongeveer gelijk aan één kop koffie (100 mg / 220 ml) of twee blikjes cola (40 mg / 0,33 liter). (Vooral die Taurine schijnt heel erg slecht te zijn) "Waarschuwingen: Bevat cafeïne. Niet aanbevolen voor kinderen, zwangere en borstvoedende vrouwen en personen die overgevoelig zijn voor cafeïne. Ook is mengen met alcohol niet aan te bevelen. Drink niet meer dan 500 ml per dag."
Taurine is inderdaad superslecht voor je kindje, echt een afrader. Zoek een ander lekker drankje maar probeer echt van de redbull af te blijven!
hoi meid hier is rer nog zo 1 die er verslaaft aan is hoor ik doe 1 keer per 3 dagen een blikje en bevalt me goed dan krijg je lang niet zoveel als elke dag mvg winniethepoeh19
Nou nou, zo heel slecht is het nou ook weer niet hoor, tis meer onwetendheid dat het wordt afgeraden, mensen weten vaak niet eens wat taurine is, en ook niet waar taurine nuttig voor is....het meeste kwaad kan de caffeïne uit red bull net zoals dat het geval is bij koffie, en bekend is al dat de hoeveelheid caffeïne in koffie bijna net zo veel is als in 1 blikje red bull 85 mg in 1 kopje koffie tegenover 88 mg in red bull(maar een blikje red bull is qua ml weer groter dan een kopje koffie, dus ik denk dat de verhouding wel zo ongeveer hetzelfde zal zijn) ... Taurine is bij veel mensen bekend van het energiedrankje Red Bull. Er zit te weinig in om de pep te ervaren van dit drankje. Cafeïne daarentegen zit er voldoende in om het zenuwstelsel een stevige prikkel te geven. Taurine werkt vooral regulerend en helpt een overprikkeld zenuwstelsel weer tot rust te brengen. Het voorkomt het foutief en ongecontroleerd afvuren van zenuwcellen. Ook spiercontracties worden door taurine gereguleerd De noodzaak van taurine Taurine is o.a. nodig bij: aanmaak van het darmslijmvlies, regulatie osmotische druk, bescherming tegen ophoping van calciumionen, oxidatieve stress, membraanstabilisatie (denk aan hartritme stoornissen!), neurotransmitters, oogfunctie, glucosestofwisseling, immuunsysteem (witte bloedcellen die kunnen beschermen tegen virussen en bacteriën), vruchtbaarheid (spermacellen), gal stroom regulatie (denk aan het voorkomen van galstenen), bescherming longweefsel (astma), groei en ontwikkeling (groeivertraging bij jonge kinderen), verhoogde cholesterol, cardiovasculaire aandoeningen (kalium en magnesium blijven door taurine binnen de cel), regulatie glucose spiegels. Kortom een belangrijk zwavelhoudend aminozuur! Tijdens de zwangerschap slikken van het voedingsupplement taurine helpt misschien tegen suikerziekte bij kinderen op latere leeftijd. Volgens wetenschappers zou taurine voor zwangere vrouwen wel eens net zo belangrijk kunnen zijn als foliumzuur. Hoe gevaarlijk is Red Bull tijdens zwangerschap? Het Voedingscentrum Nederland ziet geen reden om het drinken van Red Bull af te raden. De hoeveelheid cafeïne in een blikje van het energiedrankje is niet schadelijk voor de gezondheid. Het Franse verbod is gebaseerd op de Franse levensmiddelenwetgeving, waarin de toegestane hoeveelheid cafeïne lager is dan in Nederland. Energiedrankjes bevatten stoffen die zorgen dat er energie in het lichaam vrijkomt. De verbindingen die dit voornamelijk doen zijn cafeïne en taurine . Eén blikje Red Bull van een kwart liter mag maximaal 88 mg cafeïne bevatten. Dat is vergelijkbaar met een gemiddeld kopje koffie in Nederland (125 ml) en ongeveer twee keer zoveel als in 200 ml cola. Wat te veel cafeïne is, verschilt sterk per persoon want niet iedereen is even gevoelig voor de werking. Gemiddeld drinkt de Nederlandse man dagelijks bijna zeven kopjes koffie en vrouwen vijf koppen per dag. Daarnaast drinken veel mensen ook nog thee en cola. De meesten hebben daarvan geen last. Voor mensen die gevoelig zijn voor cafeïne, geldt het advies om maximaal 400 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dat zijn ongeveer 5 kopjes koffie of 3 kopjes koffie en 4 kopjes thee per dag. Voor vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven, geldt een maximum advies van 300 mg. Dat is de hoeveelheid cafeïne in 4 kopjes koffie of in 2 kopjes koffie en 3 kopjes thee. Taurine is een aminozuur dat van belang is bij de regeling van het vochtgehalte in de hersenen en - in hogere doseringen - bij de regeling van de hartslagfrequentie. Het komt in lage doseringen voor in moedermelk, babyvoeding en vlees. Het drinken van 500 ml van een energiedrankje zorgt voor ongeveer een tienvoudige hoeveelheid taurine in vergelijking met een normaal eetpatroon. Het Europese wetenschappelijk comité voor voedselveiligheid heeft geen gegevens kunnen vinden die de veiligheid van energiedrankjes met taurine in twijfel trekt, maar concludeert ook dat er niet veel informatie over beschikbaar is. en dan nog bovenstaande van het voedingscentrum zelf... dus meid ik zou zeggen neem gewoon af en toe een blikje net zoals een ander af en toe een "bakkie koffie" neemt dan is er niets aan de hand...
Ach misschien is het niet heel goed, maar ik heb de eerste 12 weken elke dag VEEL redbull gedronken...wist niet dat ik zwanger was. De beeb heeft er nix aan overgehouden
Hier is al een topic over: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=68560 Ik doe deze dicht ! Groetjes, Josien