Zwangerschap en allergie

Discussion in 'Gezondheid' started by Sherrydan, Jul 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sherrydan

Sherrydan Lid

Jun 19, 2008
    19
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraag! Sinds dat ik zwanger ben heb ik steeds meer last van allergische reacties. Hier was ik voornamelijk in mijn jeugd ook wel bekend mee en gebruikte dan medicatie hiervoor. De laatste jaren kreeg ik steeds minder last Ik was voornamelijk allergisch voor pollen en huisstofmijt.
    Sinds dat ik zwanger ben nies en snotter ik mij een ongeluk, met als gevolg bloedneuzen. Ook heb ik afgelopen week een bakje verse aardbeien gegeten, met als gevolg dat ik er een paar uur later zelf uit kwam te zien als een aardbei (onder de rode bulten)
    Nu hoor ik vanuit verschillende hoeken dat dit komt omdat mijn imuunsysteem, door de zwangerschap verzwakt is..
    Ik heb tabletten gekregen van de huisarts en deze helpen goed, hij heeft speciaal laten uitzoeken of ik ze in mag nemen tijdens de zwangerschap, want ik heb immers 1000 niesbuien dan dat er wat mis zou kunnen gaan met ons kindje!
    Hebben jullie ook meer last van allergieen? En weet iemand waar dit door komt?

Liefs!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

HOi,

heb er zelf geen last van, maar weet wel dat allergie idd alles te maken heeft met je immuunsysteem: zodra dat achteruit gaat, ga je meer last krijgen van allergieen.
    Er zijn verschillende alternatieve geneeswijzen ook voor, ik zou er eens op googelen en kijken of er voor jou wat bijzit, waarmee je je immuunsysteem ook weer wat op kunt krikken. Want die pillen zijn leuk, maar het is wel extra zooi in je lijf, wat uiteindelijk de boel extra gaat belasten...
    (Maar beter dan helemaal niks kunnen doen uiteraard).
    Succes!

3. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb ook allergie. Slikte hiervoor voor de zwangerschap vrij sterke tabletten maar die mag ik dus nu niet meer innemen. Loop ook met een snotterneus en nies me kapot. Maar t schijnt het kindje niet zo te deren geloof ik.

4. klavertje

klavertje Bekend lid

Jun 18, 2008
    710
    0
    0
    Ik heb ook verschillende allergieen. De tabletten die ik daarvoo inneem mogen ook niet meer.
    Ik vind dat het aardig gaat. In de eerste weken had ik er wel last van, nu gaat het toch beter geloof ik. Ook ben ik wat intolerant voor sommige voeding. Daar moet ik nu wel creatief mee zijn omdat je nu niet meer alles mag.

Het kan zo zijn dat je tijdens je zwangerschap sneller last hetb van je allergie omdat je imuunsysteem wat minder word. Dat komt natuurlijk dat je weerstand naar beneden gaat.
    Dus goed gezon eten en zo wat aansterken dan word je allergie ook minder.

Wat de pollen en huismijtallergie betreft; heb ik zelf ook. Mag er geen medicatie meer voor innemen.
    Dus moet wat vaker luchten (bij voorkeur 's morgens en 's avonds en niet bij wind) en misschien nog wat meer stofzuigen.

Suc6 meid, ik weet het valt niet mee.

Share This Page