flauwvallen met bloedprikken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Foxter, 23 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi allemaal,

Nog een vraagje, zijn er ook meiden die net als ik flauwvallen met bloedprikken en andere ziekenhuiszaken? Het lijkt me namelijk helemaal niet goed voor de baby... Iemand daar ervaring mee? Want je moet toch 2 keer bloedprikken neem ik aan?

Groetjes Marijke

2. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Ik kan ook helemaal niet tegen bloedprikken, val bijna altijd flauw.
    Bij de eerste keer bloedprikken voor mijn zwangerschap ( 8 grote buisjes ), heb ik het van te voren gemeld en werd er iemand bijgehaald,werd al lauw voordat er uberhaupt iets gedaan werd, maar de dames daar hebben me er goed door heen gepraat en achter af viel het best mee, bij mij gaat het ook meer om het idee dan om de pijn (want echt pijn doet het niet )

ik heb ergens op dit forum iets gelezen over een zalfje ofzo dat ook schijnt te helpen, misschien een idee om het eens zoeken binnen dit forum.

Heel veel succes toegewenst !

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dankjewel :)

Ik ben super bang voor naalden, niet voor pijn gelukkig. Ik val al flauw als ze dat bandje om je arm doen... Ik ga het maandag navragen bij de ha, ben benieuwd wat hij zegt!

4. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    kan me je spanning en zenuwen helemaal voorstellen, weet je al wanneer je bloed moet prikken ?

Ik heb even gezocht en de zalf heet emla creme, misschien heb je er iets aan.

5. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik ben ook superbang voor naalden en niet voor pijn (en het stomme is dat ik zelfs van de vruchtwaterpunctie amper wat voelde). Ik kan me totaal niet ontspannen en werd licht in mijn hoofd toen ik de buisjes klaar zag liggen. Ik meld het altijd vantevoren. En werd nu ik zwanger ben in een makkelijkere stoel dan gewoonlijk, bij het raam geplant en moest wat langer blijven liggen.

Maar normaal gesproken hoef je toch maar 1 keer bloed te laten prikken?
    Ik moest laatst voor de 2e keer, maar dat had te maken met mijn hoge bloeddruk en binnenkort moet ik nog een keer, maar dat is omdat ik een negatieve bloedgroep heb.

Succes, en niet kijken naar de buisjes en de naald! ;)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Volgens mij moet je meestal 2 x , in het begin en later rond de 28 weken nog eens voor je hb en eventueel voor suiker.

topic over bloedprikken vind je bij : onderzoeken en echo's.

7. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    ik laat me altijd liggend prikken...anders ga ik ook onderuit. Niet dat liggen een garantie is, want ook na liggend prikken en opstaan ging ik nog onderuit :rolleyes: ...maar meestal gaat het goed...en ligt er ook aan of je nuchter moet zijn of niet

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook een bangerik, ik krijg bij dit topic al zweethandjes, en moet toch echt binnenkort :(
    Ik neem iemand mee, kan echt niet rijden van de zenuwen, en nou ja, ´t moet maar even. Lijkt me niet slecht voor de baby trouwens, flauwvallen. Zodra je flauwvalt ga je namelijk weer gewoon ademen ;)

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

oh gelukkig, das weer een zorg minder :D
    mijn vriend gaat gelukkig ook altijd mee, in mn eentje doe ik het niet hoor!
    Maar het hoeft dus maar 1 keer, ik dacht vaker! Dat valt weer mee dus :)

10. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Da's toch sinds kort veranderd? Tegenwoordig moet je 5 keer bloed laten prikken tijdens je zwangerschap!

(grapje hoor :p )

11. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    HB en suiker kan met vingerprikken en de meeste mensen hebben daar minder moeite mee dan met buisjes afnemen. Stomme is alleen dat ik die vingerprik drie dagen later meestal nog voel, heel apart.

12. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Nou, die vingerprik had ik vandaag weer, die vind ik vervelender dan bloedprikken! :evil: Ik heb de verloskundige dan ook flink hard voor haar bek geslagen, wat denkt ze wel?! :p
    Het zal altijd wel vervelend blijven, zo'n naald!

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vingerprikken vind ik niet erg gelukkig :D

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Haha ik heb of beter gezegd had een naaldenfobie. Maar ik heb DE oplossing gevonden! Mijn advies: wordt ziek, krijg bv trombose (zoals ik dus) en je mag jezelf ELKE DAG prikken! Joepie! In het begin ging ik ook bijna van m'n graatje, maar ja, ik moet elke dag (in mijn buik notabene) spuiten en regelmatig bloed af laten nemen om te kijken of mijn bloed wel goed ontstolt. Ha, dan is het gauw afgelopen met bang zijn want mijn hele zwangerschap door hyperventileren lijkt me ook niet fijn. Tanden op elkaar en blik op oneindig (think happy thoughts!) Oh en vergeet niet om adem te halen, dat doe ik namelijk en das ook niet handig haha. Maar of het echt helpt? Ik weet niet of ik hierna nog een zwangerschap aandurf hoor, want ben nu al bont en blauw van al die spuiten :(

15. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik ga ook onmiddelijk tegen de vlakte bij bloedprikken. Het enige wat helpt is:

! Niet kijken naar het prikken zelf en of buisjes bloed
    ! Vragen of je even mag gaan liggen, vaak hebben ze bij zo'n prikpost wel een plek waar je even een paar minuten kan blijven liggen. het komt vaak voor!

16. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Die 2 keer in mijn leven dat ik heb moeten prikken ben ik ook flauw gevallen, zie er daarom ook verschrikkelijk tegen op, heb nog 3 weekjes en dan moet ik geweest zijn dus kan het nog even rekken :confused:

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Maken jullie je ook zo zenuwachtig van te voren? Ik lig al een nacht wakker van te voren, echt vreselijk. En ik snap echt niet waarom, ik heb nog nooit iets naars meegemaakt wat het zou kunnen veroorzaken.
    Ik krijg deze week de papieren van de vk, dus dan zal ik ook de bloedprik papieren wel krijgen, brrrrrrrr!

18. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ja, ik loop ook zo te stressen vooraf hoor!
    Ik zag enorm tegen het bezoek aan de verloskundige op omdat ik dacht dat zij dat zelf zou doen. Heb me druk gemaakt om niets bleek dus :oops:
    Maar goed, ik moet nu dus echt richting ziekenhuislab. En ik maak me nu al bang. Kan ook echt nu al een huilbui krijgen omdat ik echt echt echt echt ECHT niet wil. :oops:
    Haha, wat een muts hè? Ik blijf me maar voorhouden dat het nu eenmaal moet.

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

ik kan het me helemaal voorstellen san, hier precies zo.. als ik de papieren binnen heb ga ik meteen, dan heb ik dat maar gehad!

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb het prikformulier binnen 8-[
    Maandag ga ik, alles is maar open tot 12 uur, en was om 10 voor 12 thuis. Shit! Anders had ik het meteen maar gehad.
    Maar goed, maandag dus :)

Deel Deze Pagina