@ iris 2009 misschien met je hem mijn stuk eens laten lezen...? Hij zal toch eens moeten gaan bepalen wat hij wil in zijn leven. En dat moet vóór kinderen. Het leven is er te kort voor!
ja tuurlijk is het heftig maar er is inmiddels wat tijd overheen gegaan en de scherpe kantjes zijn er nu wel af. Ik vind het vooral zíjn verlies dat hij de kids niet meer ziet. En ik vind het afschuwelijk dat hij dit zijn kinderen aandoet want hoe zij zich moeten voelen over het feit dat papa hen niet meer wil zien denkt hij niet na.. ik vind het onbegrijpelijk. maar ja, dat is niet in mijn handen. ik ga voor het geluk van mijn kinderen en mij!
Dat is inderdaad onbegrijpelijk van hem!! Ik vind het van jou heel goed dat je weer positief bent en het geluk in het leven weer ziet. Gelukkig hebben jou kinderen wel een moeder die hun graag ziet en liefde geeft.
Wat ontzettend moeilijk voor jou!! Ik heb de indruk dat hij emotioneel helemaal met zichzelf in de knoop zit. Blijkbaar zijn er onverwerkte zaken cq frustraties uit zijn jeugd. Ik vraag mij af wat hij wil. Volgensmij zijn er twee mogelijkheden: of hij wil voor zijn gezin gaan maar wordt steeds geconfronteerd met die frustraties of hij vindt het avontuur wel leuk en wil niet vechten voor jullie. Omdat het alleen what's app contact is en hij niet vreemd gaat (en laten we eerlijk zijn, als iemand dat echt wil dan gebeurt dat echt wel) heb ik het gevoel dat hij graag voor zijn gezin wil gaan maar zich geen raad weet met zijn gevoelens. Het zou niet onlogisch zijn als hij in therapie zou gaan om daaraan te werken. Als dat niks wordt kan hij altijd nog voor de flirts gaan, hij heeft met therapie niks te verliezen. Jullie hebben wel allebei veel te winnen bij een goede oplossing. Ik denk dat hem voor het blok zetten en keihard afdwingen dat hij zijn frustraties onderdrukt/negeert een averechts effect heeft. Het zal hem tot een keuze dwingen waar hij niet echt achterstaat en wat het ook zal zijn, voor jou en de kinderen is dat ook niet goed. Ik zou proberen om hem naar therapie te krijgen, eventueel gecombineerdmet relatietherapie. Natuurlijk vraagt dat veel geduld en energie van jou ik ik weet zelf hoe moe je bent tijdens zwangerschap en hoe emotioneel. Wat het ook wordt, heel heel veel sterkte in deze rotsituatie die jij inderdaad echt niet hebt verdiend!!!