Zwanger en reuma

Discussion in 'Zwanger worden' started by JimmyChoo, Feb 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Nee ze denken gewoon pech! T was slopend maar tis een gezonde dochter geworden die onderhand alweer ruim andwrhalf is!

2. Nien2302

Nien2302 Lid

Sep 27, 2012
    38
    0
    0
    ohh mei...dat schiet al op!! leuk hoor..ik heb nooit met ovulatie testen gewerkt maar wij klusten wel gericht..ik rekende de dagen wel uit waarop ik vruchtbaar was haha..met succes dus..eerste 2e ronde zwanger en nu dus weer tweede ronde!
    mijn pijn is nu helemaal dramatisch..mn hele hand staat krom door een aanval. kon niet eens een luier verschonen vanmorgen :(
    xxx

3. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

Feb 7, 2014
    255
    0
    16
    Oké, door al die berichten hier dacht ik inmiddels dat het normaal was om met ovulatietesten en temperaturen enzo te werken:D april kan me niet snel genoeg gaan!

Vervelend dat je zoveel last hebt nu, pffff. Is het je linkerhand? Die van mij wel op het moment. Verzacht de pijn misschien een beetje haha. Succes ermee!!

4. Nien2302

Nien2302 Lid

Sep 27, 2012
    38
    0
    0
    jaaa me linker hahahha. gedeeld leed halve smart ;) ik zou trouwens helemaal niet meteen met die testen werken..dan word je er zo op gefixeerd... als je echt niet zwanger raakt kun je altijd nog met die dingen beginnen. magoed dat was onze mening haha.

5. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    ik heb al jaren de ziekte van Crohn en na mijn bevalling is Bechterew geconstateerd
    reuma hangt vaak samen met crohn.....
    ik slikte bij t zw van mn zoontje lichte onstekingremmers salofalk en nu slik ik na een opvlamming maart vorig jaar Purinethol...n nogal zwaar middel waarvan mn mdl arts zegt dat je hiermee zwanger kunt worden...
    ben al even bezig en hoop dat het iig niet aan de medicatie ligt.....
    voor mn reuma krijg ik nu ff geen medicatie dus moet de pijn maar slikken
    ik hoop snel zwanger te mogen zijn van ons 2e kindje en hopelijk zonder al te veel rug klachte van mn reuma

ik wens iedereen hier ook veel succes met de zwangerschap of zwanger worden!!!

6. Nien2302

Nien2302 Lid

Sep 27, 2012
    38
    0
    0
    Dat is heftig noamy! bechterew schijnt ook heel pijnlijk te zijn hoorde ik al. moeilijk he dat afwachten tot je zwanger bent en dan nog de pijn erbij. Ik ben nu zwanger maar nog steeds echt veel pijn. Denk niet dat ik bij de 50% hoor waar de pijn minder word als je zwanger bent.
    Maargoed de pijn is wel beter te verdragen als je eenmaal zwanger bent dan weer je waar je het voor doet!
    Hoe ging dat bij je eerste...oh ik lees net dat je na de eerste reuma kreeg. Ik hoop dat je snel zwanger bent!

7. noamy

noamy Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    3,671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    dank je nien

net het ziekenhuis aan de telefoon ivm mn bloeduitslagen voor mn crohn en reuma en vroeg de arts nog maar n keer of mn medicatie geen effect hebben op het zwanger worden.
    hij gaf wel aan dat ik door mijn ziekte al moeilijker zwanger zal raken dan een gezond iemand......
    en er geen verklaarbaar iets is waardoor stellen(ook die gezond zijn) langer over een tweede doen maar dit wel een vaker voorkomend ding is....
    daar word je toch moedeloos van
    ben er toch weer n klein beetje down van.......
    weer n extra stempel op mijn ziekte en de kinderwens........ :(

8. Nien2302

Nien2302 Lid

Sep 27, 2012
    38
    0
    0
    he bah meis dat is nou toch niet echt wat je wil horen :( Kan me voorstellen dat je je rot voelt.
    Door de crohn raak je dus minder makkelijk zwanger? wat is dan precies de reden zeg maar? ik weet daar weinig vanaf.
    In welke ronde was je zwanger van je zoontje?
    Geef de moed niet op hoor...het is al een keer gelukt dus alle hoop is er!
    liefs

9. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

Oct 2, 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    @jimmy, spannend dat je al bijna mag beginnen! Ik zou ook niet direct met die testen aan de gang gaan hoor. Tenzij je cyclus natuurlijk niet regelmatig is, maar als dat wel zo is zou ik lekker steeds ergens halverwege goed aan de bak :D. Ik hoop voor je dat het snel lukt!

@nien, fijn dat de echo goed was! Jammer dat de pijn blijft, maar tis voor een goed doel he...

@naomy, vervelend, wel lekker dubbel op allemaal! Helpt de medicatie voor crohn ook niet voor de reuma? Er zijn toch wel wat combinatie dingen? Of ben ik in de war met psorarias (geen idee hoe je het schrijft :p). Mijn reumatoloog zegt inderdaad ook dat je met dit soort ziektes over het algemeen langer bezig bent voor een kindje. Bij ons heeft een jaar geduurd, maar wel vanzelf. Wat nien al zei, geef de moed niet op! Succes!

10. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

Feb 7, 2014
    255
    0
    16
    Haha goed, dan laat ik die ondingen nog even liggen.. Hoe gaat het jou, smurfjesmama?

11. Frumelke

Frumelke Actief lid

May 29, 2013
    188
    2
    18
    limburg
    Hallo, ik heb niet alle berichten gelezen maar wou je ook even het verhaal van mij vertellen.
    Ik zelf heb artritis psoriatica, toen ik zwanger werd waren in mum van tijd al mijn gewricht ontstekingen verdwenen, alleen mijn psoriasis werd erger. Toen het kleintje rond de 10 maanden was kwam weer de eerste ontsteking.
    ik heb zelf voor de zwangerschap ook mtx geslikt, maar in mijn zwangerschap heb ik het geen moment gedacht goh kon ik het maar slikken.
    ik zie niet echt problemen om met dit ziekte beeld kindertjes te krijgen :)

12. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

Oct 2, 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier gaat het goed Jimmy? Bedankt voor het vragen! Vooralsnog wil ik nog steeds geen2e baby en we zijn lekker aan het genieten van de kleine. Heel langzaam aan heb ik wel het idee dat het mijn lijf toch wat fitter wordt. Druk bezig om proberen te sporten en het scheelt zoveel dat de kleine heel veel zelf kan, dat gaat gelukkig aardig vlot.

Jee, Frumelke, dat klinkt als een heel positief verhaal! Als ik nog 10 van die verhalen hoor, wie weet... :D

13. JimmyChoo

JimmyChoo Actief lid

Feb 7, 2014
    255
    0
    16
    Haha, zo kan het inderdaad ook! Heel fijn...

Morgen ben ik eindelijk 3 maanden mtx-loos! Halleluja...

Share This Page