Hallo allemaal, Ik ben 5 weken geleden bevallen van ons 2e kindje. Na 4 weken is het bloeden helemaal gestopt. En ben ik met de pil begonnen. Bij dag 6 van de pil hebben we voor het eerst gevreeën. We deden dit met condoom maar dit was niet prettig en hebben daarna onveilig gevreeën. We dachten hoe groot is de kans dat ik nu precies de eisprong heb en in combinatie met de pil (weet dat hij 1e week niet veilig is als je 'blind' begint). Maar dacht maakt die ene dag nou zoveel uit? Maar de volgende dag had ik dik doorzichtig slijm na het plassen. En weet dat dit het begin is van je vruchtbare dagen. Hier schrok ik wel van. We willen wel een derde kindje maar dit is wel erg snel en lijkt me niet echt goed voor mijn lichaam. Maar hoe groot is nu de kans dat ik zwanger ben? Want door de pil krijg ik dan nu wel of geen eisprong? Want na een week is de pil wel veilig stond in de bijsluiter. Kan pas over een week testen maar maak me wel druk. Iemand hier ervaring mee? Liefs koosje
denk dat de kans niet zo heel groot is, maar hij is er wel. ik zou gewoon je stopweek afwachten als ik jou was
Hoi beckje, Dank je wel. Ja dat denk ik ook. En dat is volgende week. Alleen is het dan weer spannend krijg ik wel of geen bloedverlies. En is die er wel, komt dat dan niet door de pil? En kan ik dan wel testen met bloedverlies? Of moet ik wachten tot dat voorbij is? Liefs Koosje
Supervruchtbaar inderdaad in die eerste maanden na de bevalling.. Tussen twee van onze kindjes zit exact 10 maanden Overigens was het bij ons een bewuste keuze om het op zn beloop te laten.. Blijkbaar was mijn eisprong in de tijd dat weer weer voor het eerst gezellig deden na de bevalling
Wel spannend zeg! Zo had ik ook mijn kids gewild... Denk niet dat je zwanger kan raken als je lichaam het nog niet aankan. Dat heeft mijn gyn laatst ook bevestigd. Denk eerder dat het niet makkelijk wordt met een baby en ook nog eens zwanger. Maakte me ontzettend veel zorgen toen ik 4 maanden na bevalling zwanger raakte van 3e kind. Ze zijn intussen 10 en 9 en het viel achteraf allemaal reuze mee.
Als je het niet wilt zou ik de morning after pil halen . Het is voor niemand fijn om een kind te krijgen terwijl je het niet aankan / wil zo snel al . Je hebt ook nog een morning after spiraal die kan volgends mij tot 1 week na de seks .
Was het niet sperma wat er de volgende dag uit kwam? Zou twee weken na 'de dag' voor de zekerheid een testje doen.
Het is inderdaad spannend. De kans lijkt me klein, maar toch wel aanwezig omdat je dan schijnbaar zo vruchtbaar bent. Volgende week kan ik testen. En nee het was geen sperma, het was net het eiwit van een rauw ei. Ook zo dik, glibberig en helemaal doorzichtig. (En bij mijn andere 2 kinderen waren we ook in 1 keer zwanger, dus alles kan) 😊
Ik heb net een beetje bloedverlies gehad. Vorige week was de mogelijke eisprong. Zou dit de innestelingsbloedding zijn? Volgende week is pas mijn stopweek. Liefs Koosje
je bent ook pas met de pil begonnen dan kan ook alles nog in de war zijn. is moeilijk te zeggen. *hier soms nog steeds rare bloedingen tussendoor, erg irritant. normaal duurt het een paar maanden tot je lichaam aan de pil gewend is, in die periode kunnen soms bloedingen optreden