weet t niet meer :-(

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Bizzy, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hallo,

Na verleden weekend en nare val te hebben gemaakt door een tuinstoel ben ik een nachtje opgenomen geweest in het zk.
    Gelukkig waren de ctg van de kleine goed en ook op de echo zagen ze geen vreemde dingen!
    Dezelfde nacht kreeg ik ergere maagpijn maar omdat erg geen eiwitten in me urine zaten en me bloeddruk in orde was mocht ik lekker naar huis!
    Nu werd mijn aangeraden door de vk om steunkousen aan te laten meten omdat me benen zo pijnlijk opgezwollen blijven maar dit moest via de ha zei ze.. Zo gezegd zo gedaan ik naar de dokter (eergister)en daar vond ze me bloeddruk om 8 uur in de ochtend toch te hoog 140/80 en dat in combi met me maag en benen wou ze liever dat ik opgenomen werd (maagpijn is gebleven na het weekend). Moest van haar de vk bellen en dat doorgeven dat dat haar advies was.
    Moest bij de vk komen (kan haast niet lopen door de pijn in me benen en dat weten ze) urine inleveren (spoortje eiwitten gevonden) en ook 2 maal bloeddruk gemeten maar zij vond het letterlijk onzin om iets te doen qua opname (fijn de een zeg dit de ander dat) De vk was boos en zou de ha bellen heeft ze ook gedaan en zij belde mij weer om te zeggen dat ik vandaag me bloeddruk weer moest komen meten en ja hoor om 7.45 weer n bloeddruk van 140/80 dikke benen en maagpijn (urine was schoon gelukkig) maar ze zei nog steeds niet blij te wezen met het hele lichamelijke plaatje maar niks te kunnen doen omdat mijn vk het niet wil?!
    Wat moet ik nou me zorgen maken en naar wie moet ik luisteren ?
    Sorry voor het lange verhaal maar zit echt met me handen in het haar!

Liefs Bizzy

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi bizzy,

Dit is vervelend, Het lastige is dat huisartsen te weinig met zwangerschappen te maken hebben om een goed oordeel te vellen. ik kan vanuit hem wel heel goed bergrijpen dat hij denkt dit moet gezien worden want je voeten kunnen enorm worden!
    Je bloeddruk is niet te hoog, het is wel afhankelijk van hoe je bloeddruk de gehele zwangerschap is geweest. Het mag ook een beetje oplopen nu je het einde nadert. Je urine is schoon dat is mooi! Het is in de zwangerschap en helemaal nu met dit weer heel normaal dat je vocht vast houd. Dit is echt een zwangerschaps kwaal. Lekker omhoog met je benen en veel drinken en indien je klachten verergeren of het zit je niet lekker dan bel je je verloskundige gewoon op!

Imke

Share This Page