Zwanger en Ritalin. Tips?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dessie84, Oct 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dessie84

Dessie84 Nieuw lid

Oct 12, 2016
    1
    0
    0
    Hallo!

Ik weet sinds een paar dagen dat ik inmiddels 5 weken zwanger ben! Helemaal blij en gelukkig!
    Er is alleen een kleine maar. Ik ben nu direct begonnen met het afbouwen van mijn ritalin. ( Ik zou zeer moeilijk zwanger kunnen worden volgens de huisarts en het zou nog minimaal 1.5 jaar duren volgens hem. Dit is 2 weken terug verteld. Achteraf was ik dus al zwanger )
    Het afbouwen valt mij echter nu al best zwaar. Krijg weer last van onrust, drukte in mijn hoofd en chaos in mijn "planningen" Dit naast het grote "zwanger zijn" en wat er dan ook allemaal op je af komt.
    Nu vraag ik mij af of er vrouwen hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt? En hebben jullie misschien tips en adviezen voor mij hoe hier mee om te kunnen gaan?

Alvast bedankt!
    Groetjes!

2. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Even contact opnemen met je huisarts voor wat betreft het afbouwen. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ritalin hoef je niet af te bouwen, daar moet je gewoon mee stoppen want het kan gevaarlijk zijn voor het kind.

Verder heken ik je klachten, ik heb zelf ADD en zit nu ook zonder ritalin ;)

4. Jodie1988

Jodie1988 Bekend lid

Sep 26, 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd!! Ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat en hoe je het doet met medicatie. Ik zit in hetzelfde schuitje. Althans nog niet, probeer zwanger te worden.

5. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

Aug 8, 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    He wat lastig. Ik heb er geen ervaring mee. Misschien is er een natuurlijk middel wat niet schadelijk is en iets rust kan brengen?

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Hoi,

Heb er geen ervaring mee maar zie in het onderwijs dat veel mensen speciale (dus niet de gewone) visolie slikken als ze van de Ritalin af willen. Een speciale samenstelling van omega 3 en 6 en vaak nog iets anders als valeriaan ofzo erbij. Daarnaast is visolie ook nog enorm goed voor de hersenontwikkeling van je kleintje!

En dan heb je ook nog LT03, dat is een natuurlijk product, misschien mag dat tijdens de zwangerschap?
    Kijk hier maar eens:
    ADHD medicatie en een natuurlijk alternatief voor Ritalin

Overigens komen jouw stoffen bij 6 weken bij de baby terecht dus nu is het nog niet schadelijk maar geloof dat het daarna voor de lever van de baby erg slecht kan zijn???? Weet dat niet precies hoor maar je moet zsm medisch advies inwinnen.

Share This Page