Zwanger en roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door simoon312, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissC

MissC Actief lid

10 okt 2008
    124
    0
    0
    Belgie
    ik wist pas na 6 weken dat ik zwanger was (heb dus heel de maand september gerookt :( )
    toen ik 1 dag overtijd was ben ik gewoon direct gestopt!
    en ik had er helemaal geen problemen mee! :)

2. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt.
    Ik zou er een hoge bloeddruk van krijgen als ik het gevoel had dat ik met mijn gerook mijn kindje iets aan deed!
    Het is voor iedereen niet makelijk en heel erg zwaar !
    Naar mijn menig heeft minderen geen zin dat is meer gewoon uitstellen.
    Kom op mijn weg met die zooi!

3. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Ik ben ook meteen gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Gek genoeg heeft het me helemaal geen moeite gekost, misschien omdat zwanger zijn toch een goede stok achter de deur is? Het fijne is dat mijn vriend er ook rekening mee houdt en alleen nog rookt op een kamer die we vrijwel niet gebruiken.

4. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    helaas is het mijn eerste zwangerschap niet gelukt om te stoppen :oops: maar deze x is het gelukt toen ik 13 weken zwanger was......

ik was van de 20 stuks die ik alweer rookte naar 10 per dag gegaan :D zo ging ik iedere dag iets minder roken (lukte niet altijd ;) ).
    daarna pakte ik nog maar 3 trekjes en dan maakte ik hem uit om hem vervolgens 1 uur later weer op te roken zo kwam er steeds meer tijd tussen een sigaret aansteken en ik rookte hem niet meer op :) !
    de laatste dag heb ik in totaal 6 x een halve gerookt en toen was het eindelijk gelukt :p ik was gestopt! en had er maar een paar uur een probleem mee gehad dat ik niks te roken had , daarna voelde ik me elke x trots als ik zin had, maar toch geen meer hoefde zeg maar :idea:

dus bij mij heeft minderen op deze manier WEL geholpen.
    succes ermee , en ik hoop dat het je gaat lukken ;)
    groetjes van Ramona

5. smarieke

smarieke Lid

14 okt 2008
    32
    0
    0
    Ben ruim een jaar geleden gestopt. Het is HEERLIJK om er vanaf te zijn. Ik rookte stevig en altijd. Mijn tip: wees blij dat je niet meer hoeft te roken i.p.v. dat je medelijden hebt met jezelf. Realiseer je dat roken je alleen maar stress oplevert en geen stress vermindert. En wat bij mij ook erg heeft geholpen: ik weet zeker dat ik er nooit meer een opsteek. Dat helpt tegen de verleiding. Hoef je niet steeds te twijfelen.

Verder ben je na een week al van de fysieke verslaving af. Als je daarop let, is dat goed te herkennen. Na een paar weken is ook de gewoonte al minder. Dan hoef je alleen nog al die denkfouten aan te pakken. Ik vond het uiteindelijk best makkelijk...

Dus: joepie, ik hoef eindelijk nooit meer te roken!

(en al deze wijsheden heb ik uit Allan Carr)

6. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Gefeliciteerd.!
    Ik ben ook geminderd, rook er nou 2 op een dag..
    Maar ik wil helemaal stoppen..:p
    Jij succes..!:D

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    van die stress! is helemaal waar je hebt MEER stress rokend als gestopt! stoppen is ook makkelijker als afbouwen!

8. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Gefeliciteerd :) Tsjah.. ik ben ook pas bij 4 maanden zwangerschap gestopt omdat ik het zo ontzettend moeilijk vond... :oops:
    ik denk dat als je de motivatie niet hebt om te stoppen dat het echt lastig word... Ik kom zo min mogelijk bij mensen in de buurt die roken, ga niet uit waar gerookt wordt enz. dat helpt voor mij wel het beste, dan word ik er niet mee geconfronteerd... :rolleyes:

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja maar dat is toch niet erg, als je het in het begin moeilijk hebt waarom dan jezelf niet wat makkelijker maken door de confrontatie uit de weg te gaan dat is (zeker in een beginstadium) niet verkeerd hoor je gaat als alcoholiste toch ook niet naar de kroeg?

Deel Deze Pagina