Klein vruchtzakje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Twins, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Goeiemiddag,

even aan het zoeken geweest op internet naar ervaringen, maar niet direct iets tegen gekomen dus stel ik mijn vraag hier maar even.

Ik ben 7 weken en 2 dagen zwanger en vandaag op controle geweest bij de gyn. Het vruchtje is mooi gegroeid (ben 10 dagen geleden ook geweest wegens bloedverlies) en het hartje klopte goed.

Het enige wat op viel is dat het vruchtzakje eerder klein is en er niet zoveel vruchtwater aanwezig is.
    De gyn was niet echt bezorgd, maar kon ons ook niet echt gerust stellen... het is afwachten hoe het verder evolueert.

Zijn hier nog mensen die dit hebben meegemaakt?

Groetjes en bedankt!
    Twins

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik kreeg mijn eerste echo op het moment dat ik mijn menstruatie ruim 7 weken voor het laatst had gehad, maar op de echo was ik 4,5 week zwanger. Nu had ik altijd al een lange cyclus, dus blijkbaar heb ik een hele late eisprong gehad. Misschien is dit bij jou ook het geval en loop je gewoon een paar dagen achter?
    Ik snap je angst wel, want op het moment van de eerste echo was er nog niks kloppends te zien. Voor hetzelfde geld zat dit vruchtzakje al drie weken 'loos' in mijn baarmoeder. Pas na twee weken had ik de geruststelling dat het oké was, het hartje klopte en alles was goed gegroeid.

Succes!

3. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Hey,

bedankt voor je antwoord.
    Ik weet dat ik 7 weken en een beetje ben adhv de grootte van het kindje (ik dacht zelf dat ik verder was). Dus dat ben ik wel vrij zeker.
    Het vruchtzakje was echter niet veel groter dan het kindje waardoor er ook weinig vruchtwater te zien was.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
    Kan misschien gewoon met de ligging te maken hebben, maar ik heb geen flauw idee welke vorm een vruchtzakje heeft... is dit mooi rond of heb je verschillende vormen.

Bedankt!

Deel Deze Pagina