Zwanger en roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door believe, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik ben zwanger stop accuut met roken

1. Ik stop direct zonder moeite

2. Ik doe een poging maar lukt me niet

3. Ik rook gewoon door

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. believe

believe Lid

29 jan 2007
    57
    0
    0
    Ik voel me zo schuldig, ik probeer te stoppen met roken maar heb er zo veel moeite mee. Ik weet ook wel dat het heel slecht is voor de baby maar het lukt gewoonweg niet. Ik ben wel gaan minderen maar helemaal stoppen! HELP wie heeft wat tips om te stoppen. :oops:

2. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    aha..hier!

Ik rook door...welliswaar probeer ik te minderen...

vet Aso...

Hoop dat dit topic geen ruzie veroorzaakt! ;)

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    O...o....ninetje, wat veroorzaak je hier nu weer? Weet je zeker dat je dit hier zo neer wilt zetten?Nou, zal mij benieuwen hoe dit topic zal gaan verlopen, maar ik denk dat ik het antwoord al weet.....

4. believe

believe Lid

29 jan 2007
    57
    0
    0
    Nou ruzie lijkt me niet gepast hier, we zijn er toch om elkaar te helpen en elkaar niet af te keuren! :p

5. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ninetje ik sluit me bij je aan.
    Ik rook nu nog 2 sigaretten op een dag, maar heb het eerder nooit gepost omdat ik weet wat voor reacties het uit kan lokken.
    Soms zijn er ook dagen bij dat ik helemaal niet rook.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik heb niet gestemd, want ik was al 2 jaar gestopt voor ik zwanger werd.

Je moet jezelf nu niet zoveel stress geven. Stoppen is erg moeilijk en dat blijft moeilijk.

Het is vooral een psyschische kwestie. Gewoon echt niet meer eentje opsteken. Je gaat er namelijk niet dood van als je er niet eentje opsteekt.
    Als je die drang krijgt naar de sigaret, dan moet je actie ondernemen. Drink een glas water leeg en neem een lolly.

Tussendoor zou ik als ik jou was iets in de mond nemen. Ik deed altijd een plastic stokje( dun en doorzichtig) Dan heb je iets in de mond en dat geeft afleiding. Verder tussendoortjes nemen als mandarijnen, sinaasappels ( moet je pellen en geeft je weer iets te doen) en lolly's dus.

Zo heb ik het gered. Ik was echt heel erg verslaaft. Ik rookte veel! en ik vond het echt lekker. Nu nog steeds wel, :oops: maar ik ga het nooit meer doen. Gewoon niet eentje opsteken.

Maar geef jezelf wel de tijd om er ook psyschisch aan te wennen.

7. Sanny

Sanny Niet meer actief

Ninetje ik pak de cola en chips alvast ;)

8. believe

believe Lid

29 jan 2007
    57
    0
    0
    Niemand durft het toe te geven maar het leeft wel bij heel veel vrouwen, dus waarom niet bespreekbaar maken in plaats van ons hoofd in het zand te steken.

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    O ja, tips dus he?! Bij de Etos geven ze gratis stoppen-met-roken-pakketten weg.

10. Sanny

Sanny Niet meer actief

Believe helaas werkt dat niet zo bij rook topics, dat wordt altijd vette bonje.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Het werkt wel, alleen moeten de aso's zich er niet mee bemoeien,

:)

12. believe

believe Lid

29 jan 2007
    57
    0
    0
    Dat is niet mijn bedoeling maar ja je hebt dat inderdaad niet in de hand.

13. Niet meer actief

mijn tip:

gewoon stoppen!

Het klinkt simpel en is het ook!

Na een week is het prima te doen!
    Dus t is maar 1 weekje stress en ellende!

Ik rookte echt heel erg veel! (3 pakjes op een dag)
    En ik heb astma, slim he?

2 jaar geleden ben ik gestopt. De eerste week vond ik het ergst... Na een maand is het helemaal nihil en na een jaar voel je je echt 'genezen'...

En doe idd wat bosi zegt, een lolly. geen taart en chips zoals ik deed... dan kom je 30 kilo aan!
    (maar je wordt wel heeeeel gezellig)

succes!

14. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik pak de popcorn er alvast bij. zullen we gaan timen hoelang het duurt voor er een slotje komt hier ;)

15. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben blij dat het me gelukt is om te stoppen met roken. Vrij snel ook. Ik ben met vijf weken zwangerschap gestopt. Nu maar hopen dat ik ook na de bevalling niet weer ga roken. Bij mijn zoontje was ik ook gestopt met roken, maar na de bevalling toch weer begonnen. Nu probeer ik om er toch maar helemaal af te blijven.

Tja dit toppic gaat uiteraard weer een hoop reacties opleveren. Maar dat lijkt me ook logisch.

16. Niet meer actief

Ik snap niet dat het zo'n probleem is om te stoppen voor je kindje! Ik ben zodra ik wist dat ik zwanger was, meteen gestopt! Dit was in 2004, nooit meer opnieuw begonnen! Maar goed, ik heb mezelf altijd laten beloven dat ik stop wanneer ik zwanger zou zijn.. en aan die belofte heb ik mezelf gehouden.

17. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Heeheehee, ik heb anders een heeeeeeele goede tip gegeven, hoor.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Hoezo,

Ze vraagt om tips om te helpen bij het stoppen. Lijkt me niet dat je daar een discussie over kunt krijgen.

Ze vraagt verder niet om een mening, toch?

Dus gewoon alleen tips neerzetten en dan kan believe daar een selectie uit maken,

:p

klopt, ;)

19. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ik ben gestopt,ahum ik weet t nog maar net 3 dagen dat ik zwanger ben maar ik heb al 3 dagen niet meer gerookt,probleemloos.
    Ik vrees wel dat ik na de zwangerschap weer zal bezwijken...

20. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Heeeeeee wat zie ik hier? Een leuk topic! :D

Deel Deze Pagina