Zwanger en roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door believe, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik ben zwanger stop accuut met roken

1. Ik stop direct zonder moeite

2. Ik doe een poging maar lukt me niet

3. Ik rook gewoon door

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Lijkt idd niet de oplossing Elmo maar als je de reacties van menigeen ziet en dat sommige blijkbaar niet anders kunnen dan woorden als aso in de mond te nemen terwijl ze daar niet eens de betekenis van weten... :(

ben blij en trots op mezelf (sla mezelf lekker op de schouder) dat ik me eruit heb weten te houden al jeukte me vingers af en toe aardig maar poe poe wat een aso's hier allemaal zeg.... ;)

[​IMG] ;)

2. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Believe misschien moet je koffie gewoon opzij zetten. Je mag sowieso niet teveel koffie dus zonder koffie misschien ook minder zin in een sigaret.

Probeer vanaf nu niks meer te roken.. Probeer het en als je echt op springen staat rook je morgen gewoon weer. Vaak als je een dag gestopt bent vind je het zonde om weer te beginnen..

Succes..

3. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    misschien helpt dit,

rol sjaggies en knip die in drieen.
    als je dan koffie drinkt enje wilt iets om te roken neem je een derde.
    meestte vrouwen vinden sjag vies en als die derde dan op is is ie op.
    als je een hele sigaret op steekt maak je die niet uit das zonde. hahahaha.
    ik heb het zo wel eens iemand zien doen en dat ging perfect.
    heb je toch het idee dat je gerookt hebt.
    of zie ik het verkeerd?

ik ben trouwens ook een roker en heb bij vier zwangerschappen gemindert gerookt.
    bij de jongste was ik gestopt maar toenik 5 mnd zwanger was kreeg mijn moeder een hart infarct en overleed een goede vriend en toen ben ik weer doo de stress gaan roken.

als ik nu weer zwanger raak ga ik het ook weer proberen.

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

dit vind ik nu een goeie tip!
    tis inderdaad zo dat je het zonde vind om je sigaret uit te maken......

5. believe

believe Lid

29 jan 2007
    57
    0
    0
    Nou ik geef toe dat die koffie ook erg verslavend is, misschien nog wel erger dan roken. He idee voor nieuwe topic misschien: "Help ik ben verslaafd aan koffie". Hoeveel koffie mag je eigenlijk drinken als je zwanger bent?

6. believe

believe Lid

29 jan 2007
    57
    0
    0
    Zo Pekske, je kunt wel zien dat Denise een dochter van je is, 2 druppels water, erg leuk!

7. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Pekske.. dat geldt dan alleen voor vrouwen die nooit shag gerookt hebben dan...
    Er zijn namelijk genoeg vrouwen die shag nu juist lekker(der) vinden. Het is in verhouding ook goedkoper.

Maar idd, voor de shag-haters (om het zo maar even te noemen) is het wel een ideetje ja!

8. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    niet alleen voor de sjag haters hoor.

je kan een sigaret niet door knippen want dan ben je bij twee stukjes de filter kwijt.

het gaat erom dat je dan toch het idee hebt dat je gerookt hebt. misschien is het afdoende een derde van een peuk op steken.

9. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Das ook weer zo ja... goeie tip!

10. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat is het nou juist, in dit toppic wordt gevraagd om adviezen om te stóppen met roken.

Ik vrees dat het hier op dit forum niet mogelijk is dat rokers elkaar steunen, misschien op een besloten forum waar de rokers geen last hebben van de meningen van de niet rokers of rokers die zijn gestopt.

11. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ach weet je...Laat ook maar 8)

12. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    TIP**TIP**TIP**TIP**TIP**TIP :D
    Ik plaats mijn eigen stukje nog maar een keer,heb het idee door al het gedoe dat mijn TIP niet naar voor is gekomen.
    En daar ging het toch eigenlijk om.
    En ik echt heel blij ben dat ik het heb gedaan om heel veel redenen.
    Ik dronk ook teveel koffie toen ik nog rookte en ook dat gaat nu veel beter.
    De combi peuk en koffie is nu eenmaal erg lekker :(

13. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Het gaat niet ZONDER moeite, maar ik heb gestopt. Elke keer dat ik rookte heb ik gezien wat doet dat aan mijn kindje. Een paar dagen en ik was er klaar mee. SUCCESS!

14. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    (feel free to correct my writing, otherwise I'll never learn Dutch!

Meid...je doet het hardstikke goed!

15. believe

believe Lid

29 jan 2007
    57
    0
    0
    [/quote]

Tja weer die koffie he, die is funest. (wist trouwens niet dat koffie ook slecht was voor je baby, weer wat geleerd.)

16. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Weet je wat ik niet begrijp... een tijdje terug is er al een topic geopend over het roken tijdens de zwangerschap en dat liep ook op een gegeven moment een beetje uit de hand ( was er zelf bij betrokken ) en dat is toen door iedereen op die site uitgepraat en we hebben iedereen in elkaars waarden gelaten maar nou word er toch weer een topic geopend over een ondewerp waarvan ik denk '' ja je weet toch wel wat voor antwoorden je kan verwachten'' maar waarom nou weer zo negatief naar elkaar doen kom op mensen als iemand wil roken dan doen ze dat gewoon en wil je dat niet nou dan doe je het niet iedereen doet het op zijn eigen manier....

En ja ik weet ( voordat iemand dit gaat zeggen ) dat ik zelf anti roken ben en dat ik in het vorige topic ook mijn negatieve berichten stuurden maar daar heb ik van geleerd en ik laat nu iedereen in hun waarden dus laten we dat allemaal gewoon doen... Idereen doet tijdens de zwangerschap wel iets wat niet mag ( miss zelfs onbewust )

EDIT: en trouwens ik ben snoep verslaafd en dat is net zo moeilijk om er van af te blijven en net zo slecht als roken.....

17. Niet meer actief

En omgekeerd wordt je een " betweter " genoemd als je zegt dat roken slecht is. ;)
    En het is gewoon slecht voor je kindje. In principe speel je Russchisch roulette met als inzet de gezondheid van je baby . Het ene kindje wordt ondanks die verslaving gezond geboren terwijl de ander zijn levenlang een astma patientje is.

Ik kan er over meepraten want mijn moeder rookte ook gewoon door toen ze zwanger was van mij en mijn zusje. Er zat al bronchitis in de famlie , ik heb het ook en ik mag het afkloppen als ik maar 2-3 keer per jaar een AB kuurtje voor een keelontsteking nodig heb.
    Mijn zusje heeft ook bronchitis en regelmatig last van een keelonsteking. Elk virusje slaat bij ons meteen op de luchtwegen.

:idea: Ik heb een tip : Zet je gedachte op nul , denk niet " lukt het me wel om te stoppen " , " Raak ik niet opgefokt als ik niks in mijn handen heb " want dan zal het je zeker niet lukken om te stoppen.
    Probeer als je zin krijgt in een sjaggie je op iets anders te concentreren en prent je zelf in dat je bijvoorbeeld flauwvalt of heel erg misselijk wordt als je een peukje opsteekt.

Wie weet , misschien opent er ooit iemand een topic over heroine en zwangerschap. Ik ben benieuwd of er dan ook dames schrijven :" Het is beter om niet te stoppen maar je kunt beter minderen omdat de baby al verslaafd is en het als je stopt gestresst raakt van de ontwenningsverschijnselen ".. ... :rolleyes:

18. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Begint er weer 1 :rolleyes:

19. believe

believe Lid

29 jan 2007
    57
    0
    0
    Ja is heel mooi maar je moet dat wel kunnen je verstand op nul zetten. Goed dat jij dat kunt maar voor mij werkt dat niet anders had ik deze topic niet op hoeven zetten. (is geen verwijt trouwens hoor)

20. Niet meer actief

Ja, de 1 die mede dankzij het rookgedrag van haar eigen moeder bronchitis heeft en soms 2x per maand een AB kuurtje moet gaan halen omdat haar keeltje weer eens ontstoken is. :rolleyes: 8)

Blijkbaar mag je van sommigen hier alleen vertellen over hoe gezond je kindje ( ondanks het roken ) ter wereld kwam...

Deel Deze Pagina