Een vriendin van mij kreeg als antwoord van de gynacoloog het advies om dan maar 1 of 2 sigaretten te roken op een dag dan de stress die het oplevert voor het kindje.
hoihoi ik rook ook, heb wel voor mezelf gezegd dat als ik zwanger ben dat ik dan stop. er kunnen vervelende dingen gebeuren met je kindje, maar ook dit hoeft dus niet altijd zo te zijn. ik vind dat ieder het voor zich moet weten of ze doorroken of stoppen. als mensen zich eraan ergeren dan is dat toch hun probleem, het is niet hun leven,lichaam of kindje dus wat maak je je dan druk! liefs marieke
Zodra ik wist dat ik zwanger was heb ik nog anderhalve week een beetje gesjoemeld met 2 a 4 sigaretten per dag. Ik rooktte ruim een pakje. Op een dag had ik gewoon ''en nu moet je ermee ophouden!'' Ik heb het een dag volgehouden en sindsdien heb ik ook niet meer gerookt. Probeer een week vol te houden en dan kijk je wel of je het volhoud. De eerste week is moeilijk.. Je kan beter proberen te stoppen en maar 1 dag gestopt zijn dan helemaal niet proberen en 0 dagen gestopt te zijn. Alles is meegenomen elke sigaret die je niet rookt is meegenomen. Ik vond het heel moeilijk om te stoppen.. Ik was echt een verslaafde, daarvoor rookte ik ook weleens jointjes voor de gezelligheid dus ineens was alle rook weg. Ik heb zeker een week in een dip gezeten en gedacht ''wat is een rookvrije leven erg saai''. En absoluut gedacht als ik bevallen ben dan ga ik weer lekker aan die peuk. Nu 3 weken later moet ik zeggen dat ik het heerlijk vind dat niet roken en het voelt ook goed voor het kind en je heb meer ontspanning want je stresst niet meer om die sigaret of die onschuld die je heb. Meid ik zou zeggen probeer het gewoon en lukt het je niet dan probeer je weer een andere keer, maar elke siaret die je niet rookt is weer mooi meegenomen. www.rookvrijzwanger.nl kan je een sigaretten dagboek bijhouden en leuke dingen krijgen gratis. Succes.. (wat mij ook hele erg hielp was de angst dat er wat gebeurde met me kind..Als ik nu zegt dat elk sigaret die je rookt je kind door een rietje moet ademen, verminder met groeien en waarschijnlijk een groter kans maakt op wiegendood... Hielp mij heel erg om dat ene sigaret te laten gaan) TIPS.. Ga lekker fruit eten als je wilt roken om dar onschuld van een sigaret gelijk goed te maken met iets goeds. Ga wat doen, schoonmaken (met natuurlijke producten ) of doe de was. Zorg dat je even dat onrust vergeet als je een sigaret wilt want eigenlijk ben je het zo weer vergeten. Ga lekker vroeg slapen van ellende als je wilt roken, leef de eerste weken met de dag. Vermijd even activiteiten waarvan je weet dat je zal gaan roken. Bedenk elke keer als je die verlangen heb naar een sigaret dat je zo blij ben dat je het niet meer doet en denk dan trots aan je kindje. Heb er zin in om de uitdaging te gaan voor jezelf en je kindje om te stoppen. Gewoon niet meer doen..
Direct toen ik het tweede streepje zag verschijnen op de test ben ik direct gestopt. Geen problemen mee gehad. Iedereen moet voor zichzelf beslissen of ze willen stoppen
Ik ook, alleen dat fles tonic, ben zat van die buik Vind t moedig van de topic starter om hier (weer eens) over te beginnen op dit forum Ik ben weer laat aan komen kakken hier, zijn de betweters al gearriveerd? Groetjes een niet roker, maar begripvol tegenover wel rokers
Tsjonge jonge jonge, ik wist niet dat er in 3 uur tijd zoveel kon gebeuren. Ik heb geloof ik wel iets aangesneden Leuke en spontane reacties. Doet ook veel stof opwaaien. Ik heb sinds een week een nieuwe auto en heb mezelf beloofd om niet meer in de auto te roken, zelfs mijn verslaafde partner moet eraan, maar dit gaat heel goed. Als ik het moeilijk heb ga ik gewoon een stukje rijden. Heb net mijn dochter naar zwemles gebracht en ben daarna lekker met haar naar de mac donalds geweest. Ik heb bewust mijn sigaretten thuis laten liggen en ik heb ze niet gemist. Alleen toen ik thuis kwam en ik ze zag liggen pakte ik een kop koffie, starte dit forum op en stak onder het lezen een sigaret op. Heb vanaf drie uur vanmiddag tot nu niet gerookt en dat vond ik voor mezelf al heel was. (normaal een pakje per dag). Bedankt voor alle leuke reacties en ga zo door ik lees ze allemaal.
Ik ben toen ik wist dat ik zwanger was(en dat was pas met 19 wkn) niet direct gestopt, ik heb mezelf een 4 dagen de tijd te geven om "afscheid" te nemen van mijn grootste troost en vriend! Ik rookte altijd iets meer als een pakje per dag, moet zeggen dat ik ondertussen 3 weken geen sigaret heb aangeraakt en het me makkelijker afgaat als dat ik had gedacht. Ook wetend hoe ik me heb gevoelt bij eerdere stop pogingen! Maar ik heb nu een doel om niet te roken! Ik weet wel dat zoals andere dames hier dat ik het niet kan om maar een paar sigaretten op een dag te roken, dat lukt een dag en dan wordt het weer meer! Het is bij mij of wel of niet. Ik heb geen idee of ik zodra alles "achter de rug is" de verleiding nog steeds kan weerstaan, dat valt dus te bezien! Mijn vent rookt wel nog steeds maar niet meer in huis of in de auto. Ik heb dus omdat ik er pas met 19 wkn achter kwam dat ik uberhaupt zwanger was tot die tijd gerookt, ondanks dat wil ik de volgende 21 wkn(ondertussen nog maar 17) mijn kind een nicotine vrije zwangerschap geven. Wat andere doen of laten moeten ze zelf weten, ik ben niet zo'n voorstander van roken tijdens de zwangerschap aangezien de gezondheidsrisico's gewoon groter zijn. Wat dat betreft betreur ik het ook heel erg dat ik er pas zo laat achter kwam had liever mijn hele zwangerschap rookvrij geweest
Super knap dat het je al zo goed afgaat! Hou vol hoor! Het is voor een goed doel! MIJN TIP: Waar ik altijd aan denk is dat als ik zou door roken, ons kleintje dus iets KAN krijgen. Hoeft niet, maar de kans zou zich wel vergroten daardoor. Ik ben momenteel de enige die direkte invloed heeft op de gezondheid van dat kleine mensje in me. Door de dingen te laten die afgeraden worden door de vk, verminder ik de kans op eventuele problemen bij ons kindje. Ik zou het mezelf nooit, maar dan ook nooit vergeven als ze wat heeft en ik weet dat ik dingen heb gedaan die schadelijk kunnen zijn. Zolang ik daar aan denk, kan ik de hele wereld aan! Misschien heb je er wat aan! Zet em op!
Ja dat klopt, alleen heb ik 2 gezonde en slimme meiden waarbij ik allebei gerookt heb. Niet een vol pakje per dag, maar ik rookte wel. De kinderen waren 7,5 pond stuk en 52 cm. Dat zit ook in mijn hoofd hoor (zie je wel bij de andere 2 is het ook goed gegaan). Aan mijn placenta konden ze toen ook niet zien dat ik gerookt had. Dat maakt het allemaal niet makkelijker. (Ben trouwens super gelukkig hoor met het feit dat ze super gelukkig en slim zijn).
Toen mijn test positief was, heb ik er gelijk 3 gerookt van angst en blijdschap. Maar daarna gelijk gestopt wat bij mij hielp is de gedachte dat IK mijn kind ziek zou kunnen maken niet alleen gelijk bij de geboorte maar ook een vergrote kans op kanker op latere leeftijd. Ik dacht als ik niet stop met rook dan kan ik net zo goed alcohol blijven drinken, biefstuk eten enz want dat zijn ook dingen waarbij je misschien je kind iets aandoet. Maar ik hou niet zo van russische roulette. Dit is niet iets wat je over kan doen als het fout dit is blijvend en ik zal mij de rest van mijn leven schuldig voelen dat IK dat heb aangedaan. Dus bij mij is het schuldgevoel.
Zozo, de aso's mogen zich niet moeien... Heb bewust niet naar dit topic gekeken, maar nu dus bezweken. Ik heb bij m'n 2 zoontjes doorgerookt en bij deze zwangerschap een volle week gestopt, maar het ging niet. Stoppen met roken is voor de éne wel makkelijk en voor de andere net niet. Stoppen met roken is ook een persoonlijke keuze. Ik vind het niet kunnen dat je veroordeeld wordt op roken tijdens de zwangerschap, het is tenslotte je eigen keuze geweest en daar heeft niémand zeggenschap aan behalve jijzelf. Deze ASO heeft gesproken...
Dank je wel ninetje en ramona voor jullie eerlijk antwoord. Ik rook ook nogsteeds. Moet bekennen dat ik ongeveer net zoveel rook. Ik heb geprobeerd te minderen om uiteindelijk te stoppen. Maar daar door schot ik zo in de stress dat ik meer ging roken dan dat ik me had voorgenomen. Voelde me vervolgens zo rot! Een vriendin van mij is gestopt met accepentuur. Misschien moet ik het ook proberen alleen ben als de dood voor naalden!
Platliggertje, doe vooral wat je niet laten kunt. Onthou heel goed, jij kiest voor kinderen, je kinderen niet voor jou. Laat ik hopen dat je later niet door je eigen kinderen wordt veroordeeld omdat je het niet kon laten om te roken en daardoor hun kans op hart en vaatziekten op latere leeftijd daarmee hebt verhoogd... Maargoed, hier worden om tips gevraagd niet om meningen... Dus On Toppic!