Zwanger en roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door believe, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik ben zwanger stop accuut met roken

1. Ik stop direct zonder moeite

2. Ik doe een poging maar lukt me niet

3. Ik rook gewoon door

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sanny

Sanny Niet meer actief

2. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dames.....houden we het even netjes en on-topic!

4. Niet meer actief

haha hebbie ff...

5. believe

believe Lid

29 jan 2007
    57
    0
    0
    Heb ff stukje gelezen over jullie ASO'S :evil: Volgens mij hoor ik dan ook bij de club :rolleyes:

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

7. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Tja, iedereen weet dat roken tijdens zwangerschap slecht is voor de baby, niets nieuws dus.Het feit dat iedere zwangere probeert te stoppen bevestigd bovenstaande.
    Maar natuurlijk is het moeilijk! Het is immers een verslaving, ik veroordeel dan ook niemand.

Tips om te stoppen?
    Een ding: ik vind dat ook de man/partner/ vriend moet stoppen met roken, want anders heeft het weinig zin, rook je nog me.Daarbij een stukje steun, je krijgt samen een kind, dus af en to samen een btjee strijd leveren kan geen kwaad, hoeft niet alleen de mama te doen.

En minderen is ook al een goede beslissing

succes

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben in 1 keer gestopt bij mijn eerste zwangerschap zodra ik wist dat ik zwanger was. De tips die ik je kan geven:
    Koop heel veel snoep en ander kauwbaars... :D
    Vraag aan je partner of hij ook stopt, mijn man is tegelijkertijd gestopt en dat was geweldig, ook hij is er nu echt vanaf.
    Reken uit wat roken je kost (bij mij €200 euro per maand!) en geef dat geld uit aan leuke dingen, kleding, parfum, weekendje weg etc.
    Succes met stoppen.
    Groetjes, Anakin.

9. Niet meer actief

Okay geeneens geen oordeel van mij (hoor ik daat een oohhhh wat hoor ik nu vallen hahaha)

Tips (want daar heb je wat aan) ik rookte 60 siggies per dag voor een flinke tijd.

- Zorg voor een andere dagindeling, stel; je ging eerst eten, siggie, douchen en daarna naar werk, pak je nu je eten, je gaat snel douchen en dan naar werk, als je de momenten anders invult heb je minder die neiging om terug in je patroon te vallen (hielp mij erg goed)

- Geen koffie, thee, alcohol voor zeker de 1e 3 maanden, en ja je volet je dan heel zielig want je mag helemaal niets meer maar geloof me, die dranken zorgen vaak voor de behoefte van een sigaret (gezelligheid)

- Maak in je huis (als er andere mensen roken) minimaal 1 kamer voor jezelf die rookvrij is (en je dus een eigen domein hebt, maar inderdaad samen met je partner stoppen is wel veel makkelijker en je kan elkaar steunen

- Zoek vooral de eerste periode een klusje wat al lang lag ofzo, blijf lekker bezig (zitten piekeren en hunkeren naar een siggie helpt niemand) DUS NEEM EEN PROJECT haha

- Spaar elke keer wanneer je een pakje siggies zou kopen hetzelfde bedrag in een potje en beloon jezelf, met een leuke cd, dvd of leuke trui die je hebt gezien (elke week iets, en bv. na 1 maand per 2 weken, na 3 maanden per maand iets, stoppen met roken is moeilijk DUS BELOON JEZELF

- Zoek hulp, stoppen met roken is moeilijk zat van zichzelf dus de hulp die je kan krijgen is welkom, al is het maar 5% dat het scheelt is het nog steeds welkom en helemaal waard, en vind je het te duur, reken even uit wat je per jaar wegpaft dan valt het wel mee! (ik denk aan acupuntuur, laseren, medicatie, pleisters, niet alles gaat natuurlijk wanneer je al zwanger bent dus informeer daar wel goed naar!)

- Als je een hond hebt lekker naar buiten, frisse lucht en beweging helpen je longer sneller schoon te krijgen en je bloed pompt lekker door als je lekker gaat sporten.

In principe ben je van je lichamelijke verslaving zo af NO PROBLEM! een week of 2 weken rillen, overgeven, zelfs soms koorts (bij mij was het vrij heftig) ik was er zelf na 1 week vanaf mijn ma had vrijgenomen om me lekker bezig te houden en samen werkten we dan aan het project (meubelen uitzoeken was het bij mij)

De mentale verslaving duurt echter vrij lang, de eerste paar maanden waren geen probleem, ik had mijn ritme aangepast en dronk geen koffie, thee of alcohol maar op den duur neem je toch weer thee, je gaat naar een verjaardag e.d. en ja dan komen die gevoelens weer los, als je merkt aan jezelf dat je weer in een gat valt gewoon weer even wat aanpassen in je ritme.

Stoppen met roken is niet iets wat je EFFE doet, veel mensen nemen het te licht op, het is gewoon (zeker in het begin) serieus werk, iets wat je ook serieus moet nemen en niet met een grapje.

Ik ben zo blij dat ik gestopt ben ik heb het geld apart gezet en heb mijn honden van het geld gekocht, daarvoor had ik nooit geen geld over (reken maar uit 10 euro per dag aan siggies minimaal)

Dus kortom, neem het serieus (doe het er dus ALLES aan en niet een beetje, het is 200% stoppen en niet maar een beetje) en beloon jezelf voor het harde werk, ik weet het klinkt zo misschien overdreven maar heel veel mensen die proberen te stoppen, zeggen altijd ik ga het proberen NEE ! jE GAAT STOPPEN OF NIET EN DAAR DOE JE ALLES VOOR en anders hoef je geeneens te beginnen.

Minderen werkt niet (ga je uiteindelijk meestal meer van roken op lange termijn)

SUCCES!

10. Niet meer actief

Nou inderdaad, mijn bek pleurt open om het maar ff zo te zeggen hha... HEEL GOED!

11. Niet meer actief

ach ja ik heb mijn momenten :)

12. julie123

julie123 Actief lid

2 okt 2006
    323
    0
    0
    ik vind dit persoonlijk wel een goede tpoic, het leeft inderdaad onder veel meiden ...waarom dan niet gewoon ff bespreekbaar maken he :)

ik rook ook en momenteel nog redelijk veel ook, heb me voorgenomen dat ik vanaf ik weet dat ik zwanger ben volledig zal stoppen maar ja dames...we weten hoe dat gaat he met dat roken, maar toch als ik het niet kane laten, hoop ik het bij 1-2 sig. per dag te kunnen houden, succes meiden

knuffel!

13. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik heb nooit echt gereageerd op de topics
    maar ja doe het nu toch..

ik erken!
    ik kan me net zo goed bij de aso`s aansluiten! ;)

20x zwanger geweest 18x zonder probleem gestopt geweest, van te voren zelfs,
    maar ik ben een stress roker, daar kan geen chip,rietje,afleiding tegen op.

het stoppen/minderen ging goed bij deze zw. totdat mijn vader met kerst een zware infarct kreeg en waarschijnlijk mijn kindje niet meer mee zou maken.
    hup roken,roken,roken,
    en nou nog steeds door moeheid,pijn en stress nog roken.
    en dan adviseer mijn gyni beperk het tot max 5 sig. dus dat probeer ik nu.
    voor mij had het mischien makkelijker geweest als hij zou zeggen JE MOET STOPPEN. mischien had ik het dan gedaan?
    (nee nou hoef niemand het te zeggen,want ik luister niet meer! ;) )

en.... 18 x gestopt ,allemaal een mk`s..
    2x gerookt goede zwangerschappen..
    ik weet het heeft er niks mee te maken maar het is toch raar
    ik heb door het roken veel minder stress.

Vaak te horen gekregen vind je het gek dat jij mk`s heb gehad. je rookt!
    dat raakt me nog steeds. :( terwijl ik juist met de mk`s gestopt was.

dit was allemaal ff offtopic en geen goede raad voor believe maar ik wou het alleen even kwijt.
    Ik wou dat mensen me niet zo aanviel :cry: maar juist begrip konden opbrengen.
    dat zou meer steunen dan af te zeiken.
    als mensen in mijn omg juist veel zeiken, ging ik juist een plekkie zoeken om even rustig een peukkie te roken en af te koelen.
    Al dat gezeik helpt de rokers niet!

14. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Goh, Patries...
    Arm kind :(

15. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Was een kwestie van tijd ghahaha, en TOCH snel ff zeggen he, ook al zegt ze zelf dat e rniet naar wordt gevraagd, hoezo kan je je niet inhouden :rolleyes:

16. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Mjah Maisy...
    Eens een aso, altijd een aso, en als ik nu niet kan stoppen met roken, is dat wel ff mijn zaak denk ik.
    Wel raar dat ik niet de enige zwangere rookster ben maar er wel ff voor op m'n donder heb grkregen van iemand die denkt dat ..... (dit typ ik dus niet of het is rel!)
    Mjah, zo'n mensen moeten er ook zijn, denk ik dan :(

17. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @peeetje, maar die zeikerds zijn er ook niet op uit om jou te helpen, zij willen gewoon nog ff laten weten hoe geweldig zij bezig zijn, daar lijkt het om te gaan, kijk mij nou, ik kan het lekker wel, daar wordt helemaal niet naar gevraagd in dit topic, of in alle andere 100 topics die over roken gingen, het gaat om STEUN maar ik heb nu een dejavu moment want dit is al zo vaak gezegd en toch zit er altijd minimaal eentje bij die je ff met de stoeptegels gelijk wilt maken.
    Wie zegt dat zij niet ondertussen gisteravond dikke ruzie hebben gehad met hun partner, en ja de kinderen sliepen dus die hebben het niet gemerkt hoor (yeah right :rolleyes: ) of dat zij elke dag de frituur aan hebben staan (tis walgelijk maar er zijn ZAT die zo leven in NL ) enz. enz. iedereen heeft maar een grote bek over een ander, ik zeg altijd, kijk maar eens heel GOED naar jezelf voor je je scheur opentrekt!

18. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Maisy in action, I like that :)

19. Hiemtie

Hiemtie Lid

18 apr 2006
    75
    0
    0
    Secretaresse
    Alphen aan den rijn
    Go Maisy =D>

20. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ghehehe, ja ik kan niet over vingerwijzende troela's, gaat het bloed me van borrelen, laat een ander nou toch eens.
    Ik geef even een voorbeeld he, ik ben egen voorstander van pijnstilling bij de bevalling, tenzij ECHT nodig, nu zag ik van de week een topic met de vraag, Wie kiest er voor pijnstilling tijdens de bevalling? Nou kan ik 2 dingen doen, mij als een bemoeizuchtige gaan mengen in dat topic en een verhaal beginnen over de nadelen van pijnstilling en mijn mening opdringen, of de vraag van de topicstarter RESPECTEREN, en die vraag was wie daar WEL voor koos en niet wat jij er van vindt! Lijkt me vrij simpel toch :rolleyes:

Deel Deze Pagina