Zwanger en roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door believe, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik ben zwanger stop accuut met roken

1. Ik stop direct zonder moeite

2. Ik doe een poging maar lukt me niet

3. Ik rook gewoon door

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Als je echt wilt stoppen dan is dat ook heel makkelijk. Het is moeilijk de eerste week maar daarna vergeet je het gewoon en om de eerste week door te komen is het gewoon een kwestie van echt willen om niet te roken.

Ik kan begrijpen dat het moeilijk is om de stap te nemen. Ik ben nog steeds verbaasd en trots dat het mij wel lukt want ik was echt een verslaafde roker. Het was mij hiervoor nooit gelukt om te stoppen maar blijkbaar had ik het niet voor mezelf over maar nu wel, ik het voor mijn kindje doet.

De meesten die hier een topic openen of nog steeds door roken die willen niet echt stoppen of hebben niet echt een serieuze poging gedaan of hebben er blijkbaar het niet over om te stoppen. En lezen wel de tips en de gevolgen van roken maar sluiten zich liever aan de ''andere rokers'' die ook roken tijdens de zwangerschap, meer als opluchting dat ze niet de enige zijn.

En ik moet zeggen dat ik het volkomen begrijp want ik ben ook een roker geweest. Maar ik kan het niet zo goed begrijpen als je het echt wil en weet waarvoor je het doet (voor je kleintje uiteraard) waarom je er toch weer aan begint of niet een poging probeert om die stap te nemen.

Voor alle Dames wens ik heel veel succes die nog moeten of willen stoppen en voor diegene die door blijven roken, respecteer ik hun beslissing want ik had er ook eentje kunnen zijn.

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    gatverdegatver...waarom moet er nou weer gegeneraliseerd worden? Ik ben EEN TROTS LID VAN DE ASO'S, rook niet, ben onmiddelijk gestopt toen ik zwanger werd, heb hier niemand zitten veroordelen, geen smiley's geplaatst(ik weet nog niet hoe dat moet) en heb keurig een hele goede tip gegeven...

3. Hiemtie

Hiemtie Lid

18 apr 2006
    75
    0
    0
    Secretaresse
    Alphen aan den rijn
    Ik heb vandaag het pakktje van de etos opgehaald. Er zit een kartonne babytje in met daaraan 7 kaarten voor 7 dagen. Ze zeggen als je alle 7 stappen doorlopen heb dat je dan in 7 dagen van het roken af ben. Ga het gewoon proberen. Heb het op de koelkast geplakt zodat het wel in het gezichtveld blijft (we hebben een open keuken ) Ik moet zeggen dat ik vandaag maar een paar sigarettjes heb gerookt. Elke keer dat ik er een wou opsteken zag het hangen en bedacht dan misschien kan ik ook wel even wachten. en heb toen andere afleiding gezocht(dan zijn huishoudelijk taken toch best leuk) :) . ben vandaag best trots opmezelf...

4. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0

Je zal ook wel helemaal gelijk hebben, maar ik vond het TE moeilijk om toen al te stoppen, op het moment dat ik zwanger was ging dat een stuk makkelijker....

tja en natuurlijk heb ik weleens gedacht in de zwanger worden periode, als ik nu zou stoppen zou ik dan sneller zwanger zijn?

maar het is die verslaving.

ik hoop maar dat ik straks sterk genoeg ben om niet weer te gaan roken.

5. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Ik ben eigenlijk alleen maar een meelezer hier,maar wil nu graag reageren.
    Lezen heb ik maar tot pagina 4 gedaan,was zoveel de rest kan ik later doen.
    Ik ben 2 x eerder zwanger geweest en kon toen direkt stoppen,na een lange periode van bortsvoeding toch weer begonnen :(

Nu dacht ik ook direkt na de positieve test te kunnen stoppen,maar het lukte mij niet.
    Zenuwen gierde door mijn lichaam en ik werd al sjaggie van het idee,maar ook een megagroot schuldgevoel.
    Ik ben nu 8 weken zwanger en ben vandaag 2 weken gestopt :D
    Hoe? TIP Ik heb de trainig van Allen Carr bijgewoond,het kost je in een klap wel 250,- maar je gaat echt als niet roker de deur uit en ik ben er van overtuigd dat ik ook na de bevalling van de sigaretten af kan blijven.
    Ik ben nog geen dag sjaggie geweest en ookal heb ik het soms moeilijk,dacht ik de 1e dagen wel 2000 x per dag aan een peuk,het is eigenlijk heel goed te doen zo.
    Wie weet is het een idee,het gaat erom dat je het graag wilt en dit kan dat duwtje zijn wat je nodig hebt.
    Ik wens je heel veel succes!

6. believe

believe Lid

29 jan 2007
    57
    0
    0
    Beste Senna, ik ben niet iemand die deze topic heeft geopend om reacties uit te lokken, dan zit je er toch helemaal naast. Lees eerst eens goed voordat je gaat oordelen over de opener van deze topic. Iedereen heeft hier zijn eigen mening. Ik ben het ook niet met iedereen eens maar haal er dingen voor mezelf uit die ik kan gebruiken. Ik geloof niet dat er hier moeders zijn die bewust het slechtste voor hun kind willen, ieder mens is anders. RESPECT!

7. believe

believe Lid

29 jan 2007
    57
    0
    0
    Even een reactie op de vraag over nicotine en teer. Mijn huisarts zei dat de nicotine juist slecht is voor je baby. De teer gaat op je longen zitten en dat hoest je wel weer uit, dus het is goed dat je met nicotinepleisters gestopt bent.

8. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ja goeie tip als je rookt en aan de medicatie zit en je raakt ongepland zwanger :(

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

trots op mezelf dat ik me erbuiten heb gehouden uit deze wederom af en toe lachwekkende discussie... ;)

10. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Beste Believe, het zou fijn zijn als je de rest ook even zou lezen voor dat je gaat reageren. Want dan zou je zien dat je er helemaal naast zit.
    Iets verderop staat namelijk dat mijn berichtje niet voor de ts bedoeld was maar voor degenen die er telkens zo dicht bovenop zitten. Eerst lezen he voordat je gaat oordelen ;)
    En ik ben blij dat iedereen zijn/haar eigen mening heeft, maar soms lijkt het erop dat je die blijkbaar niet mag hebben in dit topic, omdat je anders afwijkt van de vraag. Maar goed, elk mens is (gelukkig) anders ;)

11. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0

12. believe

believe Lid

29 jan 2007
    57
    0
    0
    Oke we beginnen overnieuw ;)

13. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik was net hetzelfde stukje als jij in een Quote aan het zetten toen ik zag dat je het zelf al had gedaan. ;)

Ben je al wat tips tegengekomen waar je denkt wat aan te hebben?

14. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ik heb accupunctuur gedaan!via www.makeiteasy.nl
    misschien is dat wat voor je!(moet wel eerlijk bekennen dat ik nu weer volop rook na me miskraam)

ik denk dat het vooral de eerste weken moeilijk zou worden en met die naalden in de oren had ik toen geen trek in een sigaret!

succes meis!

liefs

15. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Meid wat laat je je toch kennen 8)
    Werkt wel op mn lachspieren. Sorry hoor.
    Maar je praat zelf ook over WIJ (ik neem aan dat je met bij wij bedoeld) (Je was toch een individu hier op het forum?)
    Als je met zn allen zo'n onderschriftje neemt, lijkt het toch echt alsof jullie een groepje zijn, dus een wij zijn.. dus een jullie zijn.
    Hoe zat het alweer met groepjes? als de een wat doet wordt de hele groep er op aangekeken.. zo was het toch?

Als 50% van de aso's aan het "relschoppen" is lijkt het me logisch dat de mensen gaan denken zodra ze iemand zien met het onderschrift "trots lid van de aso's" ojee daar komt er weer een aan.
    Jammer maar zo werkt het wel helaas.

16. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    Senna!De topicstartster is overnieuw begonnen hoor!

17. believe

believe Lid

29 jan 2007
    57
    0
    0
    wauw Jolien is dat Dominic?

18. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik denk dat Senna nog aan het posten was toen wij alweer reacties hebben geplaatst.

19. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    wie?
    Die in mijn album?
    Is een foto van wenthword miller!wilde ik hier bij het mooie mannen topic zetten maar kreeg hem er niet op!

liefs

20. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    haha dat kan!Wij hoefden ook maar 1 zin en dat gaat sneller ;)

Deel Deze Pagina