kost nog even verder.... dom, niet slim, weinig intelligent, gebrek aan vermogens. Genoeg worden voor je? Bel eens met een oncoloog deze zal je precies vertellen wat er allemaal bewezen slecht is aan roken. Misschien interesseert het je wel om je kennis uit te breiden... of in jouw geval kennis op te doen. Feiten kunnen slechts feiten zijn wanneer bewezen... Goed, ingnorance is bliss! TS: jij weet dit ook allemaal en stoppen is rete moeilijk. Ik wens je daar nogmaals veel succes mee!
Ik vind het eigenlijk nogal meevallen met de veroordelingen richting TS. En dat iemand wordt veroordeelt die denkt dat het verband tussen roken en kanker niet is bewezen... tja... Die nepsigaret zou je in ieder geval kunnen proberen. Of neem contact op met stivoro om te kijken of zij nog tips hebben. Maar het blijft echt een kwestie van doen en discipline. Nogmaals succes
Tip: lees het boekje de opluchting van jan Geurtz! Hielp bij mij erg goed 6 jaar geleden, ben toen in 1 keer gestopt en nooit meer een sigaret aangeraakt.
Mee eens. Iedereen moet doen wat ie niet laten kan. Ik zou het echter nooit over mijn hart kunnen verkrijgen iets te doen wat bewezen slecht is voor mijn kindje en EVT zelfs gevolgen kan hebben voor de baby.... Het idee dat ik een sigaret inhaleer en daarmee weet dat ik giftige stoffen geef aan mijn baby maakte al dat ik die sigaret weer uit zou doen... Maar nogmaals. Dat ben ik.
Probeer eens te achterhalen WAAROM je die sigaret op moet steken. bij mijn man was het een gewoonte en een uitlaatklep. Even het balkon op (toen nog) en even lekker tot rust komen, sigaretje erbij en om zich heen kijken. De nicotine opzich deed hem niet zoveel. De verslaving bij hem zat hem echt in de gewoonte, hij raakte daarvan enorm ontspannen. Hij deed nu hetzelfde ritueel met een blikje fris. Later vervloog dit ritueel een beetje maar hij heeft nog steeds momentjes dat hij even lekker buiten zit met een blikje fris of heel soms een blikje bier. Even ontspannen als hij een drukke werkdag heeft gehad of de kinderen hyper zijn geweest die dag. Ik vraag hem wel eens of hij het nog wel mist. Hij geeft aan dat hij het nog steeds mist maar de drang om er een te pakken er niet meer is. Hij vind het heerlijk om naast iemand de lucht op te snuiven (bleeehh haha) maar toen hij het zelf weer een keer probeerde vond hij het erg vies en daar was hij erg blij mee. Hij wilde namelijk op feestjes wel roken (wat hij nu met drank doet) Thuis niet en op feestjes enzo wel. Maar ik heb dat toen afgeraden omdat dat een stap terug is. Hij heeft het wel een keer geprobeerd en vond dat toen erg vies en zei dat ik gelijk had, hij stopt gewoon lekker helemaal. Ik heb me erbuiten gehouden en hem gesteund waar ik kan maar omdat ik het niet begrijp kan ik weinig voor hem doen dan alleen maar zijn keuzes accepteren. Gelukkig voor mij heeft hij de juiste gemaakt. Ik hoop dat jij dat ook doet.
Mee eens. En natuurlijk keuren de meeste roken tijdens de zwangerschap af, dat lijkt me niet zo raar aangezien het algemeen bekend is dat roken schadelijk is, laat staan tijdens een zwangerschap. Ik heb hier trouwens geen walgelijke reacties gelezen hoor, uiteindelijk is het toch ook zo dat je je ongeboren kindje mee laat roken met de eventuele gevolgen van dien? Erkennen dat het slecht is is het minste wat je kan doen. Dat bovenstaande dan zo gebagatelliseerd wordt hier (niet door TS) is weer een compleet ander uiterste. Ik hoop voor jou TS dat je de kracht vind om te stoppen!
Even van de andere kant: is het verstandig om nu volledig te stoppen? Toen ik zwanger van onze tweeling bleek (ongepland, kwam er met 12 weken achter) ben ik in 1 keer volledig gestopt, al die troep de deur uit. Ja, als je gewend bent om een pakje per dag te roken is dat heeeel moeilijk, heb toen allerlei andere dingen geprobeerd, bij mij 'kalmeerde' het me door zonnebloempitten te pellen en te eten. Dan verdween de drang even. Toch heb ik vanaf dat moment geen sigaret meer aangeraakt. Helemaal trots vertelde ik dat bij de verloskundige, waar bleek dat ik veel beter geleidelijk aan had kunnen stoppen, omdat dit slecht voor de kindjes was, 12 weken lang een rustige moeder en nicotine en nu in 1 keer een stressende moeder en geen nicotine meer. Dus in 1 keer stoppen na 27 weken lijkt mij door deze ervaring geen goed plan.. Overleg even met je gyn/vk! En verder... Tja, ik had mn zonnebloempitjes en als ik het niet meer trok zocht ik op internet verhalen en fotoos van kindjes van moeders die stug hebben doorgerookt... En dat hielp mij dan om toch geen sigaret te pakken. Heel hard, maar op zo'n moment komt het als een mokerslag binnen. Heel veel succes!!!
Ook dit is aantoonbaar onjuist. Iedere sigaret veroorzaakt een zodanige stressreactie dat dit niet opweegt tegen de stress van stoppen. Ik vind het heel jammer dat verloskundige en artsen dit niet lijken te weten...
Ik heb niet alles gelezen hoor. Maar ik ben 3,5 jaar geleden gestopt. Na eerdere mislukte pogingen. Wat mij geholpen heeft Stoppenmetrokenforum Valeriaan tabletjes (of dit id zwangerschap mag weet ik niet) Sporten om de tijd te doden en afleiding te hebben Je zou kunnen gaan zwemmen. Mag tot t eind en je kan niet roken Niet denken dat je nooit meer mag roken maar als je denkt nu moet het stel het uit en zeg tegen jezelf als ik over 2 uur nog t zelfde denk dan kijk ik dan wel opnieuw. Na die 2 uur zeg je tegen jezelf" zo mooi gelukt want heb niet gerookt" voor je t weet ben je 2,3,200 dagen verder! Boek van allen car stoppen met roken voor vrouwen (staat ook n verhaal over een aanstaande mama in Als je wil roken, pak een rietje en ga daar 2 minuten door ademen.. Dat is wat je baby ervan merkt als je die peuk pakt. En kijk dan of je er nog 1 pakt En geen sigaretten, asbakken, aanstekers of iets in huis wat aan roken herinnert Wierook vond ik wel heel lekker (ok 1 aansteker in huis) Heel veel succes en ti's echt een kwestie van niet meer doen! Al doe je het maar 3 maandjes niet..
Ik rook af en toe ook nog maar dat is ivm medisch maargoed Wat een aanvallen hier! Ben benieuwt wie van jullie ouders gerookt hebben? En hoe gezond zijn jullie???
Ik rookte altijd een pakje per dag voor mijn zwangerschap. Ook ik dacht dat ik niet kon stoppen tijdens mijn zwangerschap en heb 2 sigaretten per dag gerookt. Door mijn keizersnede kwam ik een langere tijd in het ziekenhuis terecht (ze gingen snijden terwijl ik nog alles voelde dus had nogal een nasleep) en kon ik dus niet roken. Maar verbazingwekkend genoeg wilde ik ook helemaal niet meer roken. Dit hummeltje was zo perfect, ik was zo blij met hem en voelde me erg rot over het feit dat ik toch af en toe gerookt had, dat ik echt NOOIT meer wilde roken. Ik heb vervolgens geen sigaret meer aangeraakt. Al ruim 8 maanden ben ik nu gestopt. En toch ben ik trots omdat ik alsnog gestopt ben. Maar als ik het over had kunnen doen dan had ik ook geen 2 sigaretjes per dag gerookt tijdens de zwangerschap ondanks dat hij kerngezond is en zelfs 2 weken te laat is geboren. Je kan het meid, dat weet ik zeker! Het is het zo waard! Doe het dan niet voor jezelf maar voor dat kleintje in je buik! Liefs!
Zus van mijn vriendinnetje kon het roken ook niet laten. "beter een sigaretje roken dan de stress van stoppen".. tja Zoon kwam te vroeg en met klompvoetje Dus...
Je hoeft ook geen heilige te zijn. Je kan ook discussies voeren over kazen en rauw vlees en ..rauwe vis. Dat mag hier niet terwijl mijn japanse collega's tijdens de zwangerschap lekker aan de sushi zaten.. Maar roken....dat is gewoon NOT DONE!
Een van mn vriendinnen kon ook niet stoppen, advies van de vk was liever wat minderen dan zoveel stress van het stoppen, wat ook slecht voor de baby is. Zelf heb ik jaren geleden al besloten dat ik niet afhankelijk wilde zijn van sigaretten. Ik maakte de laatste uit en was er klaar mee. Toch weet ik dat het niet alleen wilskracht is maar ook hoe je lichaam reageert op verslavende middelen. Je kunt echt ziek zijn van afkicken, ik zou je willen adviseren hulp van de huisarts in te schakelen om af te bouwen. Laat je zeker niet gek maken door wat anderen ervan vinden, het is jouw verslaving en jouw zwangerschap.
Hey TS, nog een tip van me mannetje: sporten vermindert de trek in een sigaret. Gewoon elke dag flink bewegen! Je kan het toch maar proberen, kijken of het voor jou werkt? Maar om te stoppen moet je het vooral ook in je koppie echt willen... Zoals iemand anders zei: misschien helpt het om te denken dat je even stopt en later altijd weer opnieuw kan beginnen! Probeer het toch zeker enkele weken (liefst maanden) vol te houden! Na een tijdje zal er van "volhouden" zelfs geen sprake meer zijn... Je zal er gewoon niet meer aan denken! Kom op meis, verman jezelf... Niet roken is geen straf maar een zegen, denk daar maar over na. Breek los, meid! Het leven is zo veel mooier zonder sigaret! Van een ex-roker!
De eerste keer was ik onverwachts zwanger, ik wist het toen ik 5 weken zwanger was en heb in die weken dat ik het niet wist gerookt en ook in het weekend zelf behoorlijk gedronken. Met 9 weken had ik een echo waarop ze konden zien dat het kleintje gestopt was met groeien in week 5/6. En dan kan dus best eens komen doordat ik die eerste weken rookte en drinkte, ik heb me zo ontzettend schuldig gevoeld. Toen we besloten hadden weer in verwachting te willen raken ben ik dus ook gelijk gestopt met roken en drinken. Ik weet het is moeilijk te stoppen, maar wat zal jij je schuldig voelen als er iets met je kindje aan de hand blijkt te zijn, ik denk dat dat het gewoon niet waard is. Misschien een standaard reactie, maar ja. Elke dag dat je niet rookt is er een meegenomen! Ik hoop echt dat het je lukt!!
Ik ben zelf anti roker maar wil anderen ook begrijpen n snap verslavingen ook best. Misschien komt het omdat het nog niet 'tastbaar' genoeg is? Er groeit iets in je buik maar je ziet het niet. Misschien als er een luikje in je buik zou zitten waardoor je je kindje kon ken dat het dan 'echter' lijkt ofzo? Geen idee hoor! Hoop zo dat het je lukt om te stoppen. Liefs Naomi