Zwanger en roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Butterflyooo, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ja ik heb wel een tip. Ik zou je nakijken als ik je al rokend de kinderwagen zie duwen of met je kids speelt. En ook als je buiten rookt kom je binnen met een hele rookwalm om je heen om vervolgens boven het wiegje te hangen...;)

Je kindjes roken dus gewoon lekker met je mee hoor! Dus heb je alle moeite gedaan om ze tijdens de zwangerschap niet te vergiftigen, doe je dat alsnog erna...;)

Dus als je je eigen lijst boven doorneemt is dat dezelfde reden om gewoon te stoppen en lekker met je kids mee te rennen. Je krijgt namelijk veel meer energie als je niet rookt.

2. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0

haha roken achter de kinderwagen heb ik nooit gedaan :D
    want mensen kijken je dan idd na haha.
    als ik met mn kids aan het spelen ben rook ik ook niet.

het energie niveau daar merk ik ook weinig verschil in dus dat werkt ook niet.

en dat puntje over dat meeroken. daar heb ik al lang een oplossing voor dus ook die weet ik te omzeilen haha :D

maar bedankt voor je tips!

3. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ja je krijgt veel meer energie. Ik voel me nu veel fitter en kan nu hardlopen zonder kramp in mijn benen. Mijn weerstand is ook echt verbeterd. Ook stinken we niet meer! En wat denk je wat een geld het uitspaart? Daar kan je een hoop leuke dingen van doen!

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    hmm oke haha en dat laatste punt, wat heb je voor oplossing daarvoor dan? Want ik rook dus niet en mijn man heeft wel altijd gerookt tot 2,5 jaar terug en wat hij ook deed, hij rook ALTIJD naar sigaret en als hij naast me op de bank plofte was de walm ook altijd aanwezig, ook met deo o.i.d. Zelfs als hij zich omgekleed had. Alleen na het douchen in schone kleding was het weg.

Dus wat is het wat jij doet dan?

5. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik heb een speciale rookjas/trui. zodat mn eigen kleren bedekt zijn
    en nee die hangt niet wekenlang na te stomen haha die waste ik 1 keer in de week uit.

na het roken is het handen wassen tanden poetsen en mondwatertje.

en het hangt er natuurlijk vanaf wat je rookt en hoeveel en of je helemaal buiten staat of onder een afdakje. ik stond helemaal buiten en had de deuren dicht anders gaat de rook alsnog naar binnen

ik ruik het verschil erg goed nu, omdat ik niet meer rook.

en het idd stinkt.

vriendin van mij die rookt, daar ruik ik het alleen als ze in de afgelopen 5 minuten haar peuk heeft uitgedrukt. daarna niet meer.

of ik zou haar misschien moeten gaan zoenen :$
    maar dat doen we maar niet haha ;)

6. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Is TS hier nog?

Als ze er nog is:
    Goed dat je hulp zoekt, maar wellicht beter dit te doen bij een huisarts. Er zijn hier al heel wat tips gegeven over hoe andere dames eraf gekomen zijn, ik zou zeggen gebruik ze!
    Maar stop per direct met roken, nu het nog kan. Elke sigaret die je opsteekt kan je kindje een stap dichter bij die miskraam of aandoening brengen.
    Probeer niet aan jezelf en je eigen verlangens te denken maar aan je kindje

7. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18

Mijn huisarts zei ooit tegen mij : als je in Amsterdam woont rook je zo ie zo 3-4 sigaretten per dag.. ook al rook je niet.. dan heb je heel wat na te kijken daar....

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    haha echt?! baaahhhhh Ben blij dat ik daar niet woon:D

9. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Hier omg. dordrecht ook!

10. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Hi TS.... Hopelijk ben je er nog en ben je niet afgehaakt...( wat een discussie :0)

Ik heb in totaal 24 jaar gerookt. Diverse malen gestopt.... Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik niet gerookt, gewoonweg omdat ik het niet lekker meer vond.. gelukkig maar want dat maakte het makkelijk..(want het IS moeilijk!). Tot een week of 6 voor de uitgerekende datum... toen begon ik langzamerhand weer zo te verlangen naar die stinkdingen... 2,5 week later werd mijn zoon geboren. Gezond welliswaar...maar wel 3,5 week te vroeg....

Bij mijn tweede zwangerschap had ik zoveel moeite om te stoppen... het lukte me echt niet.. En ook ik dacht echt wel..hoe moeilijk kan het zijn om voor je kindje te stoppen? Zo makkelijk was dat gewoon niet. Mijn dochter is kerngezond geboren bij 39 weken. In het ziekenhuis zij de verloskundige nog(toen ze mijn placenta in haar handen had): goh wat een mooie placenta! Zo mooi schoon! Yeah right....

Nu ben ik inmiddels in verwachting van nr 3.. Ik was vorig jaar ook al een keer zwanger en dat werd een miskraam. Ik rookte nog wel (wel minder,maar toch) Achteraf denk ik.. misschien kwam dat wel daar door..
    Anyway nog voor ik weer zwanger raakte..ging er ineens een knop om.. Ik stond op ..op een maandagochtend en dacht.. ik ga er geen 1 opsteken... Ik weet niet wat er is gebeurt maar ineens wilde ik gewoon niet meer roken.. Halverwege de dag kreeg ik het moeilijk. Ik stond te strijken en mijn verloofde kwam bij me en vroeg of het ging. Ik barste in tranen uit en riep : nee!! het gaat niet maar ik wil niet meer roken! Ik wil het echt niet meer!!
    Van al die keren dat ik in 24 jaar gestopt was..was dit de eerste keer dat ik echt wist dat ik WILDE stoppen.. Ik ben er nu ongeveer een half jaar vanaf en ik ben er zo blij mee! En ik ben ook zo trots! Ik heb er nooit meer aan gedacht om te willen roken. Het is net of ik nooit gerookt heb... echt heel maf...

Wat ik wil zeggen lieve TS..... Als jij echt wil stoppen... diep van binnen.. Dan kan jij dat!! Dan heb je geen neppeuken of pleisters nodig.. Maar dan kan jij het! Dat beloof ik je!!
    En dan ben je zo trots op jezelf dat je dat gedaan hebt! Echt waar!!

Ik wens je heel veel succes en onthoudt: Jij KAN stoppen met roken! Als je het maar graag genoeg wil!
    X

11. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Super verhaal! Raar hè dat dan opeens de knop om is terwijl je eerst denkt dat het je nooit gaat lukken.
    Dan heb je idd geen hulpmiddelen meer nodig! Herkenbaar!

12. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Noord Holland
    Nou idd! Ik snap nog steeds niet precies hoe dat zo ineens kwam... De wil was er plotseling. En die was er nooit. Ik zei wel altijd dat ik wilde stoppen maar diep van binnen was die wil toch niet groot genoeg,blijkbaar... Noem het zwak..of iets... ik weet het niet.. Maar het maakt niet meer uit! :)
    En als ik na 24 jaar kan stoppen ..nou dan kan iedereen stoppen!
    Misschien moet ik zo'n goeroe worden weet je wel... zo vanne Tjakkaaaa!!! je kan het!!! hahaha

13. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    We begrijpen dat bij onderwerpen als deze, de emoties hoog kunnen oplopen.
    Toch willen we jullie vriendelijk vragen fatsoenlijk en inhoudelijk te reageren.
    We willen geen persoonlijke aanvallen, in welke vorm dan ook!

Dit topic heb ik opgeschoond. Aan jullie om het nu normaal te laten verlopen, anders zijn we genoodzaakt om het te sluiten.

14. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente

De omschakeling in eens is zo raar vond ik! Waarom eerst niet en toen OPEENS wel. We hebben toch altijd geweten dat het slecht is?

15. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Noord Holland
    Ja daar heb je een punt! Waarom zijn we uberhaubt begonnen?
    Als ik er nu naar kijk...denk ik..waar slaat dat roken eigelijk op?? Je longen een beetje naar de knoppen helpen (met mijn longen kan je een noodreparatie aan de A4 realiseren,zeg ik je :D).

Ik zal het nooit weten waarom ik nu ineens wel wilde.. Ik hoop dat TS dit ook overkomt!

16. Pietel

Pietel Actief lid

21 mrt 2013
    385
    31
    28
    #156 Pietel, 6 sep 2013
    Laatst bewerkt: 6 sep 2013
    Ik heb fatsoenlijk en inhoudelijk gereageerd. Mijn reacties zijn verwijderd.
    Ik had een paar foto's geplaatst van pakjes sigaretten uit Thailand...waarom zijn deze weg gehaald? Dat is toch de realiteit? Deze pakjes liggen daar gewoon in de winkel. Doordat de foto's schokkend zijn...hebben deze mij goed geholpen om niet meer te roken...TS vroeg toch om zaken die zouden kunnen helpen om te stoppen te roken?

17. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ik vind ook dat die foto's mogen blijven staan.
    Misschien zijn deze foto's door mensen gerapporteerd?

18. Pietel

Pietel Actief lid

21 mrt 2013
    385
    31
    28
    Hoe meer mensen ze rapporteren hoe beter...ze zijn ook schokkend...maar het is wel de realiteit...misschien struisvogelpolitiek?

19. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    @pietel ik vond t zonder waarschuwing erg schokkend om deze foto hier aan te treffen zeker gezien
    Mijn miskramen... En snap dat veel meer Meiden dat hebben!!!

20. Pietel

Pietel Actief lid

21 mrt 2013
    385
    31
    28
    Zo had ik het niet bekeken...excuses

Echter in andere landen word je ook niet gewaarschuwd voor deze foto's...ik schrok enorm toen ik ze zag...dat is wel de bedoeling van deze foto's...je moet er enorm van schrikken...

Deel Deze Pagina