Ik had gisteren de echo ben 12 weken en 4 dagen, dus ik vroeg over de " Nub theorie" en hier kwam uit dat ik in verwachting zou zijn van een jongetje??? De kans schijn 75% tezijn heeft iemand hier ervaring mee met de " nub theorie" en klopte deze ook Liefs piena
Ik heb er geen verstand van, maar er is een stukje op t forum waar het gaat over echo's enzo. Denk dat je het daar beter kan plaatsen.
Ja laat dit wel staan is voor mezelf makkelijk terug tevinden lol ondanks dat bedankt voor de tip Groetjes
Volgens mij is er niet één theorie over het feit of je in verwachting bent van een jongen of een meisje..(ja een echo! haha) Zijn allemaal bakerpraatjes joh
Nub is ook te zien op een echo, is geen bakerpraatje Vanaf 12 weken hebben alle baby's een zgn piemeltje, bij een meisje ligt die plat tov de ruggengraat en bij een jongetje staat ie iets omhoog.
Oooh serieus? hahaha ik denk weer wat te weten hoor! Hmmm... vandaar dat de echoscopiste al dacht te zien wat het was tijdens de echo voor mijn combinatietest.. Misschien als ik weet waar de afkorting NUB voor staat...hahaha.. Eigelijk geen idee... (had ik misschien eerst ff moeten vragen hehe)
Wij hadden ook even gekeken bij onze echo en dachten toen een jongen. Met 20 weken bleek dit te kloppen. Maar vond het wel erg lastig te zien!
NUB betekent "bobbel" komt van de Engelse vertaling af. En bij mij klopte deze ook Ik denk trouwens een jongen. Maar dit topic kan beter bij het NUB topic staan bij Echo's en onderzoeken. Daar zijn meer mensen met een beter oog er voor.
Bij mij zei de echoscopiste dat de kans 70% was dat we een meisje krijgen Afgelopen week had dat meisje, tijdens de 20 weken echo een piemeltje.. Ik heb dus geen vertrouwen meer in de vroege geslachtsbepaling .
Klopt, maar mijn zoontje in mijn buik had toch écht een meisjesnub Zelfs de echoscopiste zei toen al dat het een dame zou zijn Dus je kan echt niet zomaar uit gaan van de nubtheorie, hoe leuk het ook zou zijn
Ik had m hier in het 'nub topic' geplaatst. Een paar meiden zijn er echt goed in en zij voorspelden een meisje. Zie mijn onderschrift, het is inmiddels nog 5x bevestigd. Voorwaarde is wel een duidelijke echo, van de zijkant met uiteraard een duidelijk zichtbare nub.
nub is nooit 100% garantie he, geloof 75% ofzo, dus je hebt altijd kans dat er voor 25% toch naast gezeten wordt
Gynaecoloog zei bij ons obv nub-theorie bij 13 weken: meisje. Bij de 20-wekenecho en daarna nog een keer bij 28 weken is dat bevestigd. Wij gaan daar dus toch maar vanuit Geen enkele theorie of echo is 100 procent betrouwbaar.
Bij de eerste foto zeg ik jongen, tweede meisje... ben absoluut geen NUB kenner, maar vind het gewoon leuk om te kijken. Overigens m'n eigen NUB wel goed ingeschat. Dacht een meisje te zien, werd bevestigd bij de geslachtsecho. De echoscopiste die de 20w echo deed zag in de echo foto ook een meisje en dit werd 5 minuutjes later bevestigd toen ze de echo deed!
De eerste had ze echt op de nub bekeken de andere echo maakte ze 2 min later was met de nekplooimeting bezig enz