Bedankt iedereen. Ik heb Vandaag 1 sigarettje gerookt en ben niet van plan een nieuw pakje te kopen.Het vervelendste vind ik dat iedereen bij mij thuis rookt en zo krijg ik ook trek in een Sigaret. Maar ik ga me best doen voor de gezondheid van me kindje
Ik ben ook van mening dat je niet moet roken als je zwanger bent. Ik rookte ook, maar wij zijn gestopt toen we stopte met de pil. Ik heb het er met mijn vriend over gehad en hij deelt dezelfde mening met mij. Heb toen gevraagd of hij ook wilde stoppen met roken. Het is ook zijn kind en zowiezo moest hij toch buiten gaan roken als ik zwanger zou zijn. Ik vond het wel heel fijn als hij mij wilde steunen door ook te stoppen en dat heeft hij gedaan. Dat helpt heel erg, want zien roken doet roken, in iedergeval bij mij Ik zou het toch echt proberen, want is het slecht en je kindje werkt hard om te groeien en sterk te worden en dat kan hij beter als er geen schadelijke stoffen bij hem terecht komen... Succes!
Wij zijn allebei gestopt vlak voor dat ik zwanger werd. We hebben die dagen het hele huis een grote schoonmaakt beurt gegeven en het beviel me prima dat ik smorgens beneden kwam en het huis lekker fris rook en niet meer naar rook. Die bende gaat echt overal in zitten in je bekleding en je gordijnen enzo. Toen alles weer lekker fris was wou ik niet eens meer roken... En de Visite.... als het erg koud is dan mogen ze onder de afzuigkap roken en anders moeten ze naar buiten. Ik wil ook niet dat er gerookt wordt als de kleine er eenmaal is. dus dan kunnen ze er alvast aan wennen dat ze naar buiten moeten. Ik was bang dat mensen het raar vonden dat ze nu niet meer bij ons thuis mochten roken, maar ik moet zeggen ze hebben er meer begrip voor dan je zou denken. Ik heb de afgelopen tijd ook wel een keer gesmokkeld, ik nam af en toe een heisje van iemand, maar ik wil er zelf eigenlijk niet meer aan beginnen. Verder vind ik dat iedereen moet doen wat ie zelf wil. Ik ga niemand veroordelen en vind dat iedereen voor zichzelf kan zorgen en beslissen.
oooh jeee......heb je enig idee hoeveel topics er al zijn geweest over dit uiterst gevoelige onderwerp?
Ik had eens gelezen dat als je voor de vierde maand stopte je kindje er geen last van zou hebben. dat bleef al in mijn hoofd zitten. Voor de drie maanden lukte bij mij niet omdat ik al een miskraam had gehad stress dus. Ik rookte wel minder maar als het ergens gezellig was ging ik al weer meer roken en ik zat de hele dag nee nog niet roken anders is het te veel, nee nog 2 nou daar werd ik helemaal gek van. Uiteindelijk was bij mij de doorslag dat ik geen rokende moeder wil zijn vind dat zo'n stom gezicht achter de kinderwagen. en toen ben ik gestopt het was eerst overal moeilijk en later alleen nog in gezelschap. nu heb ik er geen last meer van het boeit niet meer. ben nu drie maanden gestopt. Oja ik was ook een schoorsteen en dacht ook dat het niet zou lukken,zeg in het begin ook niet ik rook nooit meer, wees trots als je het een dag,week volhoud. Ik had ook meer aan mensen die zeiden slecht joh tijdens de zwangerschap dan mensen die zeiden ach een paar moet kunnen
Toen ik van Lynn zwanger was, heb ik tot de 3e maand nog altijd een sigaretje na het eten gerookt. En eigenlijk kon ik daar helemaal niet van genieten. Zo last van schuldgevoel. Dus ben gestopt en dat ik die 1e maanden nog heb gerookt, heeft best wel aan me geknaagd de rest van de zwangerschap. Nadat ik gestopt was met BV ben ik weer begonnen met roken (stom,stom) En in september jl. weer gestopt toen mijn spiraal er uit ging. Ik wilde dat rotschuldgevoel niet weer bij een volgende zwangerschap Succes met stoppen, hopelijk lukt het je!
Mmm nou dat klopt geloof ik niet hoor . Wat je wel vaak hoort is dat er in de eerste weken niet direct een bloedband is via navelstreng tussen moeder en kind (misschien bedoelde je dat?). Maareh die stoffen uit een sigaret etc, gaan gewoon daar doorheen (ook via meeroken met iemand) en komen ook door de placenta heen. En in de 1e 4 maanden worden veel belangrijke dingen gemaakt..dus lijkt me stug. Heb in een programma "Het leven voor de geboorte" gezien hoe dat er gewoon doorheen gaat en je kindje dr dus wel degelijk last van heeft, net als van alcohol. Hoe moeilijk ook...voor iedereen was de tip toenroberen te stoppen zodra je weet dat je zwanger bent!
aah ja gevoelig onderwerp.. Ook ik rookte nog voordat ik wist dat ik zwanger was.. toen ik het eenmaal wist ben ik ook gestopt.. zo rond de 7 weken zwangerschap was ik helemaal van het roken af.. ik vond het heel moeilijk omdat ik best wat sigaretten wegrookte.. maar ik zag eens een filmpje via google wat het met je kindje doet als jij een trek van je sigaret neemt! nou en of ik meteen kon stoppen! heb alles weggegooid wat ik nog had aan rokerij.. en nooit meer aangeraakt.. moet zeggen dat het me makkelijk af gaat.. had ik nooit gedacht want heb voordat ik zwanger was weleens geprobeerd te stoppen maar dat ging me toen echt niet lukken.. dus ik ben ook van mening dat zwanger zijn en dan stoppen met roken veeeel makkelijker is omdat je het voor de gezondheid van je kindje doet! en als je het niet doet.. of na een p[aar weken nog zegt van: ik kan het niet.. tja dan vindt ik dat heel onverantwoordelijk! maar das mijn mening he.. dus niet gaan katten! haha..
Dat is gewoon onzin, tuurlijk heeft je kindje er dan ook last van. Maar dat bewijst in jou geval wel maar dat mensen idd moeilijk kunnen stoppen als ze een excuus in hun hoofd hebben voor zichzelf...en die vaak ook zoeken, want ik denk dat iedereen wel weet dat het onzin is dat tot de 4e maand het geen kwaad kan naar mijn mening geef je hiermee zelf dus aan dat je niet alleen uit stess rooktte maar dus ook voor de gezelligheid tja...je hoeft niet eerlijk te zijn tegen anderen, maar ben dan wel eerlijk tegen jezelf maargoed, top dat je alsnog gestopt bent
ohw haha.. ook gestopt dus.. dacht even dat je een niet roker was door de manier waarop je poste.. maar niet dus..
ow nee hoor, en ik heb ook een schijthekel aan niet rokers die zo fel zijn, of mensen die gestopt zijn en zich dan gaan gedragen als de antirook politie maar ik heb ook een hekel aan mensen die niet eerlijk tegen zichzelf zijn..of bij voorbaat al roepen dat iets ze echt niet gaat lukken zonder het echt geprobeerd te hebben maar mischien ben ik wel wat feller door de hormoontjes...sorry daarvoor
oh hoef je tegen mij geen sorry voor te zeggen hoor.. haha.. maar vindt t idd ook niet tof als je mensen hebt die met hun vingertje gaan wijzen enzo.. en tja.. verder is het hier ieder voor zich.. wat je zelf maar belangrijk vindt he! groetjes..
Klopt, daarom zei ik al eerder, ik heb toch respect voor anderen die toch wel door roken, mijn moeder heeft zelfs 4 zwangerschappen gewoon gerookt.... Dus kan ik ook niet oordeel geven terwijl ik zelf heb gerookt, maar ik ben gewoon blij dat ik gestopt ben en dat doet me heel goed namelijk
Mijn ma heeft bij mij ook gewoon door gerookt, maar wil de rokers hier geen schuldgevoel aanpraten, vind ik niet nodig, als ze gewoon door willen roken, doen ze dat toch Wie zijn wij om te bepalen dat ze moeten stoppen.
ow ik wil ook niemand een schuldgevoel aanpraten hoor...ze moeten t zelf weten.. Maar enige vorm van discussie moet toch mogenlijk zijn