Zwanger en roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Felicia1986, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Mili: klopt! Ben al vaak gestopt, dus ik weet dat ik het kan. En een zwangerschap is een van de beste redenen om te stoppen met roken die ik me kan inbeelden. En dan hopen dat ik er eindelijk voorgoed van af ben, want het is me toch zo'n vuile verslaving die voor niets goed is! De laatste twee weken van mijn cyclus rook ik sowieso heel weinig, om dan door een nieuwe ontgoocheling er weer goed in te vliegen. :(.

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    vrouwen die onverwacht zwanger zijn geworden uitgezonderd natuurlijk.

en over het stressen: het is echt veel minder stressen als je NIET rookt hoor, maar dat snappen rokers niet.

Ik ben gewoon van mening: heb je een kinderwens en wil je ervoor gaan, hup dan voor het goede doel, gelijk die sigaretten weg.
    Als dát je wil is, is er ook een weg. En heb je het moeilijkste al gehad als je zwanger raakt. Voorzover stoppen met roken moeilijk is dan.
    Want in de praktijk valt het best mee, vraag het maar eens aan ex-rokers.
    Het is de roker die denkt dat het moeilijk is.

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Nou ik ken wel van een nabije kennis het advies van de GYN om te minderen en niet te stoppen ivm stress enzo.

Ik vond het eerst ook onzin toen ik het voor het eerst hier hoorde, ,maar heb nu het verhaal van haar gehoord en dr zit wel wat in.

Tuurlijk is ook volgens een GYN helemaal stoppen beter, maar als je tegen de muren opvliegt en je lijf helemaal in disbalans raakt geven ze soms het advies om te minderen tot je het vol kunt houden...

Dus hoe vaag en tegenstrijdig het ook klint een GYN kan dat advies wel geven :rolleyes:

4. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik blijf het een belachelijk advies vinden......ik vind het erg dat die
    vrouwen niet allang gestopt zijn voordat ze zwanger werden.

en wat ik helemaal belachelijk vind dat er mensen zijn die
    hier de zogenaamde "succesverhalen" gaan posten van
    vrouwen met gezonde kinderen die gerookt hebben in de zwangerschap.
    Want wat is het moraal van zulke verhalen?

5. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was van Tamara ben ik accuut gestopt met roken.
    Ik zou me giga schuldig voelen als ik wel zou gaan roken.

Jij als moeder hebt de keuze om niet te roken, maar je kindje niet.
    En je kindje is het allerbelangrijkst toch?

Ik geef geen borstvoeding ( wel geprobeert, maar niet gelukt... :( )
    En had na m'n bevalling en alles eromheen zo'n zin in een sigaretje, dus ben weer begonnen met roken.
    Maar ben supertrots op het feit dat ik de hele zwangerschap niet heb gerookt, dat heb ik wel mooi over gehad voor ons meisje!

Ik rook weer, maar kan haar er niet meer mee schaden.
    Rook natuurlijk niet bij haar, maar in de schuur met het raam open.

Ik hoop dat het jou ook lukt om te stoppen!
    Succes he meid!

Liefs Elly.

6. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Dag meiden!

Helaas, ik ben een roker en zwanger. Ik heb er na een hoop stressen voor gekozen om dit ook te blijven. Mijn lichaam raakte helemaal ontregeld door het stoppen, mijn stoelgang stopte, kwam veel aan, bloeddruk zakte en was constant misselijk en duizelig. De kans om van tevoren te stoppen was er niet want ik raakte gelijk zwanger toen ik stopte met de pil. Ik heb de 20 weken echo gehad en alles was in orde, mijn kindje ligt keurig op schema qua lengte en gewicht, daar heb ik geluk mee!

Begrijp me niet verkeerd, het is geen goedpraten maar een uitleg. Ik rook drastisch minder natuurlijk maar ik kan helaas niet zonder. Dit is mijn keuze en ik heb me hierbij neergelegd en het is zoals zovele hier al zeiden dat moet ieder voor zich weten!

Succes meiden die proberen te stoppen! Ik hoop dat het jullie wel lukt!

Groetjes

7. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ik heb nog gerookt toen ik niet wist dat ik zwanger was maar zodra ik het wist heb ik ze laten liggen.

ik heb ergens beelden gezien (en nou weet ik niet meer waar) dat als een kindje nicotine tot zich krijgt heel kort stopt met ademen en als het alcohol binnen krijgt dat het dan heel spastisch gaat doen. Volgens mij heb ik dat op geografic gezien maar dat antwoord moet ik jullie schuldig blijven. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten wat ze wel of niet besluit te doen dat is een punt wat zeker is. Maar ik had metteen zoiets van ik heb de zorg over mijn kindje en als ik door ga met roken is dat niet het allerbeste wat ik het kan geven.

Laat er nou geen eeuwen lange discussies op gang komen over het wel of niet want dat is niet de bedoeling van mijn berichtje.

Nogmaals iedereen moet het zelf beslissen wel of niet.

Groetjes Nance

8. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    En je denkt niet dat dit mischien met je zwangerschap te maken kon hebben...ik bedoel slechtte stoelgang en misselijk/ duizelig zijn toch echt dingen die voor kunnnen komen in t begin.

9. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    Nou Blablabla, ik heb van nature al een moeilijke stoelgang en lage bloeddruk maar door het stoppen werd het erger, toen ik eenmaal gedoseerd weer begon werd dit allemaal beter. natuurlijk gaat eea nog niet helemaal vlekkeloos maar het was echt een drama...

10. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Ik heb de volgende mening:
    Ik vind je geen goede moeder als je je verslaving en eigen genot vóór de gezondheid van je bloedeigen kindje laat gaan.

Als je zwanger bent kun je nog niet zoveel doen voor je kindje, behalve goed voor jezelf zorgen en letten op wat je tot je neemt. Is dat nou zoveel gevraagd? Als je dat nog niet eens voor elkaar krijgt...

Ik wens iedereen veel succes die gaat stoppen, ik weet hoe moeilijk het is maar mij is het gelukt, al 20 jaar kettingroker.

Als je het maar WIL.

11. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    Bij deze sluit ik me af voor dit topic! Ik vind een hoop dingen prima, elkaars mening respecteren niet meer als normaal maar als we zo gaan beginnen dan ben ik er weer klaar mee.

Dames, nogmaals veel succes!

12. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Croky ik vind het eerlijk gezegd wat ver gaan om te zeggen dat het dan geen goede moeders zijn als ze niet stoppen met roken, op die manier val je mensen redelijk persoonlijk aan en dat vind ik te ver gaan

13. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Het spijt me als mensen zich aanvallen voelen, maar dit is mijn (ongezouten) mening.
    Een vriendin van mij zijn de ogen open gegaan nadat ik het haar vanuit mijn kant liet bekijken, en is gelijk gestopt en heeft tijdens haar zwangerschap geen peuk meer aangeraakt.

Hopelijk kan ik hier ook mensen de ogen openen, en voor wie dit te ver gaat, mijn excuses.

14. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    naja mijn mening is (zoals je hierboven kunt lezen) ook dat mensen moeten stoppen met roken. absoluut!

Maar zeggen dat ze anders een slechtte moeder zijn..nee dat gaat me te ver. Ook al ben ik niet degene die je ermee aanvalt ;)

15. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Geen goede is iets anders dan slecht ;)

Egoïstisch is misschien beter. Of zwakke.

16. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    haha ja oke daar heb je gelijk in ;)

en ik snap je punt hoor alleen klinkt het direct zo :evil:

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Pfffieuw croky, haha je mening liegt er niet om.
    Hoeft ook niet een ieder mag zn mening geven..komt alleen soms hard aan...maar ja wie weet opent het sommigen de ogen wel ;)

18. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    ..ze zeggen wel eens dat ex-rokers de ergste zijn ;)
    En dat ook nog eens in combinatie met hormonen... maak je borst maar nat...:evil:

Ieder z'n mening, en af en toe kan die hard zijn. Roken blijft een gevoelig onderwerp.. maar voor mij gelukkig niet meer! :D

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik krijg het ook niet voor elkaar om te stoppen. ik ben daar heel eerlijk in. wel ben ik een stuk gemindert. de vk zei tegen mij dat iedere sigaret die ik minder rook al goed is. stress is idd ook niet goed en ik heb mn portie stress wel ff gehad de afgelopen tijd. nu ik in de ziektewet loop merk ik dat het makkelijker is om minder te roken dan op mn werk. (we hebben namelijk een rokerskantine)
    iedereen die gestopt is met roken of een poging gaat wagen, heel veel succes!
    liefs doris

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    @croky, ik heb in dit topic 1 keer mijn mening gegeven en dat vond ik eigenlijk wel genoeg, maar hier wilde ik graag nog even op reageren. Mijn mening is dat iedereen prima in staat is om zoiets voor zichzlef te beslissen. En iedereen mag en kan natuurlijk met een mening komen, nix mis mee..alleenmaar gezond. Maar om nou te gaan roepen (ook al is dat jouw persoonlijke mening) dat iemand een slechte moeder zou zijn..sorry, maar waar haal je het lef vandaan om zo te oordelen over een andere? Soms is het misschien beter om je mening voor je te houden of iig anders te omschrijven want dat zijn wel hele harde woorden. Die meiden weten donders goed dat het slecht is, dat zeggen ze ook allemaal stuk voor stuk, maar om nou tegen ze te zeggen dat ze belabberende moeders zouden zijn helpt geloof ik niet zo en slaat ook werkelijk waar helemaal nergens op. Mijn moeder heeft gerookt tijdens haar zwangerschappen..praat ik niet goed en zij al helemaal niet. Ik ga ook niet zeggen..kijk, nix aan de hand met mij dus roken kan..nee..maar ik ga niet zeggen dat ik een slechte moeder heb, kan me nl geen betere moeder wensen!

Ok, jij rookt niet, petje af! Maar misschien zijn er wel andere dingen in je leven waarvan iemand het niet mee eens is en je daardoor een "slechte"moeder vind. Lijkt me niet dat je dan ook op zo'n opmerking zit te wachten?

Deel Deze Pagina