Zwanger en roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Felicia1986, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Tsja dast krijg je gewoon met dit soort topics ;) . Zou het wel erg jammer vinden als hier direct weer een slot op zou moeten :rolleyes:

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou geen opmerkingen meer plaatsten nee ;) Maar zulke dingen kunnen me mateloos irriteren.

Denk dat het misschien wel beter is als ik nu stilletjes dit topic verlaat idd, niet goed voor mn bloeddruk dus ook niet voor mijn kindje..En ik wil toch echt heel graag een fantastische moeder zijn ;)

3. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    Wat een gezeur om niks
    Iedereen moet dit toch voor ze eigen weten..
    Een vriendin van mij kwam er pas na 7 en een halve maand achter dat ze zwanger was en die heeft gezopen gerookt als een ketter ...maar een super gezond meisje op de wereld gezet niks mis mee..

En natuurlijk ben ik het er ook mee eens dat je beter kan stoppen ... maar zoals ik al heel vaak hier heb gelezen dat de vk en gyn zegt je kan beter af en toe een peukie roken dan stress hebben .. dat wordt inderdaad gezegt

Maar ja ieder ze eigen mening toch.. dus houd niet in dat je mensen moet beledigen enzo

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hahha ja ik wou al zeggen: hey denk je er wel en beetje om? :) Nee hoor grapje! ;)

Maar als het teveel stress oproept dan gewoon lekker stilletjes niet meer kijken. Of kijken en op je handen zitten :) K weet alleen ook hoe lastig dat is, hihi heb hetzelfde bij een ander topic ;) Kijk niet meer..en dan zie ik weer een nieuw bericht en dan meld ik me er weer bij aan :)

5. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Niet kunnen stoppen vind ik ook een smoesje.
    Alsof iemand met een pistool tegen je hoofd je dwingt die sigaret in je mond te stoppen en aan te steken.

Kom nou.

Nogmaals: zo denk ik erover en dit bericht is voor niemand persoonlijk. O:)

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) :) vooral dat engeltje doet het hem nu denk ik ;) :)

7. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Oh, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Bedankt om dat even duidelijk te maken. Volgende keer zal ik minder snel zijn met mijn oordeel. :(

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    heb geprobeerd mn handen tegen te houden maar foei..ze blijken toch een eigen wil te hebben..

Ik weet niet of niet kunnen stoppen een wel of geen smoesje is. Kan daar niet over meepraten aangezien ik niet rook en nooit gerookt heb. Ik zeg ook niet dat ik begrijp dat mensen roken, of ze nou zwanger zijn of niet, man of vrouw. Maar ik ben iemand die daar ook niet graag over wil oordelen of nog belangrijker mensen wil beledigen aangezien ik donders goed weet dat ook ik mijn zwakheden heb..En dit is natuurlijk ook niet voor iemand in het bijzonder bedoeld! ;)

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Oh toch nog wel een persoonlijke vraag..ff uit nieuiwsgierigheid..

Wie heeft jou 20 jaar lang met een pistool tegen je hoofd je gedwongen die sigaret in je mond te stoppen en op te steken? :)

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haha ja lastig is dat he met je handen, hihi k ga dr op zitten maar ze wriemelen zich er wel weer onderuit en typen dan van alles :)

Nee veroordelen niet nee, maar ja mening geven wel. Ik snap gewoon niet inderdaad dat mensen roken, of t nu man of vrouw is, je verkloot je gezondheid er mee. En nou ja zoalsng t je eigen gezondheid is moet je t zelf weten (al heb je je naasten er ook mee in mijn ogen) maar ja je kindje kan niet kiezen..das het lastige en das denk ik ook waarom mensen zo fel reageren.

Echter t is en blijft een ieder zn eigen keuze..maar ik zou het niet doen. Maar ja iedereen hefet inderdaad zn zwakke punten...en de een pakt alleen wel ff schadelijker uit dan de andere helaas :(

11. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Ik kan er wel over mee praten want ik heb wel gerookt.

Ik gebruikte ook smoesjes bij alle stoppogingen en diep in mn hart wist ik ook dat het smoesjes waren.
    Met zo'n klein kindje in je buik dat compleet afhankelijk van jou is, besef je dat je je omgeving voor de gek kan houden, jezelf misschien ook, maar je kindje niet.

Ik heb heus ook mijn zwakheden, maar die zijn in ieder geval niet schadelijk voor mijn kindje.

12. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Hoi hoi dames.

Ik ben gestopt met roken toen ik zwanger wilde worden.
    We hebben er iets langer over gedaan dan een jaar.
    En ben al ruim 2 jaar van die peuken af.

Ikzelf vond het niet moeilijk om te stoppen, maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk, vind ook dat iedereen het zelf moet weten, maar wil toch ook even zeggen, denk aan je baby.

Liefs, Charissa

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    ehm voor wie was de vraag? Voor mij? Hihi nee toch ik rook niet... :)

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Knap dat je alsnog gestopt bent na 20 jaar dan. Maar als we t over egoisme hebben dan vind ik het ook redelijk egoistisch dat je misschien wel mensen die, zoals ik nooit gerookt hebben of gestopt zijn, mee hebt laten roken. Zoals je kindje in je buik heb ik er ook nooit om gevraagd om iemands anders rook in te ademen..

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nee Mili, was niet voor jou bedoeld ;)

16. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    oh haha gelukkig ik dacht al wat mis ik :) Tsss zijn de hormonen, hihi ik kan nu prima doorgaan voor een vergiet :) :)

17. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    =D> HAAAhaahaaa! Da's een goeie! Ik zie 'm nu pas! =D>

Helemaal niemand dwong me want toen WILDE ik nog gewoon roken omdat ik het heerlijk vond, gezellig, de nicotine nodig had om me happy te voelen etc.
    En niet zwanger was ;)

Daarom vind ik stoppen ook een kwestie van willen en vind ik het een smoesje als mensen zeggen "ik kan niet stoppen" want niemand dwingt je wel te roken.

18. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ben ik het helemaal mee eens, meeroken is net zo schadelijk enneh ik vraag er niet om nee!

Maar ja daar hebben sommige rokers geen begrip voor: "ach 1-tj kan heus geen kwaad, ik blaas wel de andere kant op...ach is toch gezellig..je moet niet zo paranoia doen" etc.

Die reacties hoor ik wel eens als iemand bijvoorbeeld ergens zit te roken in bv een reataurant ofzo. Van die kant is er soms weinig begrip voor nietrokers, door rokers.
    Maar ja andersom vast ook, haha :)

19. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    ...trouwens... ik dacht dat we het niet persoonlijk wilden maken Jessy? Het gaat om je mening over een bepaald onderwerp, en niet over de actie van 1 persoon in het bijzonder.

Maar ik kan het hebben hoor, dus ik voel me niet aanvallen. Vind het juist wel grappig hoe sommige reageren en discussie voeren!

Ik vind Charissa's berichtje ook zo lief! Ik wou dat ik zo tactisch was, dus ik heb wel bewondering voor mensen als haar die even zo'n lief berichtje tussendoor posten.. kijk, daar kan ik weer jaloers op zijn! ;)

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Oh maar dat is zeker niet persoonlijk bedoeld hoor. Jij quote mij en ik quote jou. Nix mis mee dacht ik zo? Het enige wat persoonlijk bedoeld was was die ene vraag uit nieuwsgierigheid..nog bedankt voor het antwoorden trouwens! Dus roken is alleen taboe als je zwanger bent en anders is het wel goed te praten..weer wat geleerd! thnx! :D

Deel Deze Pagina