Zwanger en roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Felicia1986, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verooq

verooq Lid

1 jan 2008
    27
    0
    0
    Er zijn andere manieren namelijk om met stress om te gaan, (weer gaan) roken is niet de oplossing. En daar zijn veel rokers zich niet van bewust.

tuurlijk zijn er andere manier maar voor mij was er geen andere manier weet het je zegt in al je berichtjes is niets persoonlijks maar toch zou het mischien een idee zijn om je te verplaatsen in iemand de situatie waar ik toen in zat was al uiterst ongezond oke roken ook maar het stoppen in combinatie met mijn problemen toen was geen optie

en een discussie moet kunnen maar laat gewoon iedereen in zijn waarde

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Oeiiiiiii :-#

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0

Tsja dat kun je zeggen maar dat geloof ik dus niet. Je hebt namekijk altijd een keuze. Je kiest vor sigaretten of je kiest voor iets anders...roken als stressreductie gebruiken kan, maar er zijn ook andere opties...maar ja das mijn mening.

4. verooq

verooq Lid

1 jan 2008
    27
    0
    0
    milli daar is niks mis mee hoor

laat ik eventjes heel kort uitleggen wat er bij mij toen speelde ik was 20 en ik ben 2 jaar lang geestelijk mishandeld en veranderde van een spontane meid in een hopeloos hoopje zonder zelfrespect. ik kwam erachter dat de huur niet betaald was en hupakee ontruiming thuisgekomen bij me ouders bleek ik zwanger. 2 maanden daarna nog een meisje zwanger van hem dagelijk lastig gevallen worden elke dag gebeld worden en dan horen dat het kindje hopelijk snel doodgaat enz enz enz enz enz

dat was voor mij de reden dat ik niet kon stoppen was niet gemotiveerd depresief en kon het niet opbrengen

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Euh...moeten we dit elkaar nog lang aan gaan doen?

*zucht*

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    voor de 100ste keer..

7. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Zo'n onderwerp ligt bij iedereen wel gevoelig, maar er hoeft toch geen ruzie of ze te ontstaan?

Iedereen heeft zijn eigen mening, ja toch? ;)

Iedereen in zijn waarde laten vind ik.

Liefs, Charissa

8. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Tjonge jonge, voordat we het over roken in het algemeen discussiëren en ik als ex-roker verantwoordelijk wordt gehouden voor de daden van de hele rokende wereldbevolking, wil ik graag even on topic blijven.

Als volwassene kun je rokers uit de weg gaan, er iets van zeggen of het accepteren. Als kindje in de buik van je moeder ben je compleet afhankelijk van haar.

Bij deze heb ik van geen van jullie overtuigende argumenten gehoord die mij van mening hebben doen veranderen.

Ik blijf dus bij de mening dat je in mijn ogen een betere moeder bent als je stopt met roken.
    Zeg je dat je dat niet kunt, dan ben je in mijn ogen smoesjes aan het verzinnen, want niemand houdt een pistool tegen je hoofd.
    Zeg je dat het stoppen je teveel stress bezorgd, dan vind ik dat je dat niet moet oplossen door weer te gaan roken, maar een andere oplossing moet zoeken.

Daarom heb ik alle respect voor de rokers die zijn gestopt omdat ze de gezondheid van hun kindje belangrijker vonden dan hun eigen genot/verslaving.
    En heb ik inderdaad weinig respect en begrip voor dames die de gezondheid van hun ongeboren kindje op de 2e plaats stellen.

Desalniettemin: leven en laten leven, maar de een krijgt meer begrip en respect van mij dan de ander. Punt.

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Wat naar voor je zeg...lijkt me wel heel erg moeilijk inderdaad wat je mee hebt moeten maken. Hopelijk gaat het allemaal weer wat beter met je, en heb je je weg weer gevonden (heb je het een plek kunnen geven) en is het allemaal rustiger.

Toch blijf ik bij mn mening dat je zelf een keuze maakt in hoe je met stress/omstandigheden omgaat. ;)

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ Elmo en Natasja:

Die topics worden nog steeds opgestart ondanks het feit dat mensen weten dat er felle reacties kunnen komen.

Blijkbaar is er dan wel behoefte aan. Enneh mensen die zich storen aan de felle reacties die negeren het topic toch al?

T gaat tot nu toe nog redelijk dacht ik zo? ;)

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    haha nou niets mis mee toch? Respect moet je verdienen en mensen hanteren daarvoor andere voorwaardes/argumenten. :D

12. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Amen [-o<

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :)

14. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Gelukkig!
    Zijn we het dan toch nog eens?
    Het eerste rook-topic dat vredig wordt afgesloten...

Halleluja!
    Amen [-o<

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Vast we zijn het er over eens dat iedereen een andere mening mag hebben..hihi en zolang je elkaar niet afmaakt..hihi gaat het nog redelijk goed ;)

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Amen [-o< !

:)

17. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    hihi.. zullen we dan nu de vredespijp roken ;)

18. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    ..geintje....!

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hahah ja maar dan wel een zonder nicotine enzo...een supersmoker-pijp ofzo..hihi zijn die er? Enneh anders gaan we die uitvinden ;) :)

20. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Neej, lekker snoepjes :p !

Deel Deze Pagina